BG online

Lični razvoj

Na koučingu sa direktorom koji radi na sebi

Već petnaest godina je na poziciji direktora. Poslednjih deset je generalni direktor lokalnog ogranka multinacionalne, brzorastuće kompanije. Pre toga je bio sjajan operativac, cenjeni kolega, vredan, posvećen i uvek spreman da uči. Poznaje okolnosti i okruženje, konkurenciju i tržište.

Prirodno je posvećen ljudima. Brine o njima kao otac ili brat. Okružio se sličnima. “Čovek, pre svega!”, njegova je uzrečica. Ima li lepšeg opisa jednog direktora?! U sesije smo ušli zbog njegove želje da napravi fine popravke u svom stilu rukovođenja, ali i da uspostavi strategiju za dalji razvoj svog poslovanja. Bio je svestan da i pored velikih liderskih kvaliteta, sigurno postoji deo na kome može da radi, kako bi bio bolji sebi, saradnicima i porodici. Sjajan početak! Voleo je da priča. Najviše o sebi. O svojim uspesima i malim pobedama u nadmudrivanju sa ravnima ili jačima od sebe. Često sam ga prekidala i vraćala na pravac u kojem smo se dogovorili da ćemo se kretati. Vrlo brzo je postalo jasno da je u svakom odgovoru, priči, primeru on centralna tačka oko koje se slažu sve ostale kockice.

Važni su saradnici

Kako sam se u poslednje vreme intenzivno bavila svojim razvojem kao profesionalnog kouča, u “torbu sa koučing alatima” sam dodala i metodologiju “Koučing baziran na radu sa glavnim saradnicima”. To znači da su u proces razvoja lidera uključuju i njegovi najbliži saradnici – u istom nivou, podređeni i nadređeni. Moj zadatak je da sa svima njima razgovaram o mom klijentu, kroz prizmu postavljenih ciljeva. Na taj način imam priliku da dobijem sliku iz različitih perspektiva. Ključni deo metodologije je taj, da se moj klijent sa tim složi, da sâm nominuje saradnike i da celokupna komunikacija bude podržavajuća. Klijent se obavezuje na dobronamernost i prihvatanje povratne informacije o prostoru za razvoj koju budem dobila od njegovih saradnika (bez saopštavanja ko je šta konkretno rekao!), a njegovi saradnici na podršku na putu promena, koje moj klijent pokrene. Bez mnogo razmišljanja predložila sam mu ovaj metod. Lako i otvoreno ga je prihvatio.
Usledilo je preko deset razgovora. Početak je uvek bio sličan: “On je divan. Najbolji direktor ikad”. Kako je razgovor odmicao, postavljanjem pravih pitanja i održavanjem atmosfere poverenja, isplivala su ponašanja mog klijenta koja bi mogla biti bolja. I sva su se mogla podvesti pod isti naslov: mnogo voli sebe (neko manje dobronameran bi rekao i da je zaljubljen u sebe).

U pravu su i nisu u pravu

Kad sam sumirala utiske sa sastanaka, sela sam sa klijentom i nežno, a opet vrlo struktuirano (on je, između ostalog čovek koji izrazito ceni strukturu u razgovoru) iznela zaključke. Usledila je pauza. Duga. Teška. Disao je i “vario” ono što je upravo čuo. Nije se bunio, pravdao, dokazivao suprotno. Jednostavno je dao sebi vremena da razume poruku koja je do njega stigla. Nadala sam se da će je razumeti kao razvojnu – poruku koja doprinosi njegovom ličnom rastu. Prve reči koje je izgovorio bile su: “U pravu su. I nisu u pravu.” Nisam se mnogo mešala u razgovor. Pustila sam da ovo bude monolog. “U pravu su što se mog ponašanja tiče. Ali, nisu u pravu kad je motiv u pitanju. Nisam ja zaljubljen u sebe. Ja sam samo naučen da ako sebe sam ne pohvalim – niko neće”….

Komunikacija koja povređuje druge

Došli smo do važne tačke našeg rada. Snažno uverenje (ako sebe ne pohvalim sam – niko neće) koje doprinosi življenju potrebe (pohvala, priznanje). Godinama življeni obrazac ponašanja je doveo dotle da je postao sastavni deo njegove ličnosti. Kad se osetio snažno u tome, počeo je da nadograđuje obrazac, istovremeno se ograđujući od realnosti i drugih ljudi. Zacementirao se u svoj (dobro utvrđeni) ugao generalnog direktora, zanemario druge perspektive, potrebe ljudi oko sebe i kao dodatak, iz igre i dosade je bacao otrovne (verbalne) strelice prema njima. Sve gledajući kako se nemoćni i goloruki (za početak nemaju njegovu titulu!) povlače pred njim. Tako je hranio svoju potrebu za postignućem i stvarao prilike koje će kasnije prepričavati u svrhu dobijanja pohvale. Klupko je počelo da se odmotava. Uvideo je koliko ovaj način ophođenja sa ljudima nije fer. Shvatio je da je takav i prema ženi i deci, najbližim saradnicima. Zapravo, kad je malo dublje analizirao, prema najbližima je bio “najgori”. Valjda je verovao da mu oni neće zameriti. A jesu, zamerali su mu. Bivali su povređeni, ali opraštali su mu iz ljubavi i jer su znali da to ne radi namerno.

Duboko i bolno iskustvo

Proces nije trajao predugo. “Aha” momenti koji su se javljali između sesija su bili brojni i jaki. Jedan od razloga je i taj što je klijent sam inicirao proces, što je sam rekao da želi da radi na sebi. Kako je priznao kada smo se pozdravljali na poslednjoj sesiji, nije ni slutio koliko duboko i (da rekao je!) bolno će to iskustvo biti. Pre finalnog pozdrava, obavljen je još jedan krug razgovora sa saradnicima. Povratna informacija je bila ohrabrujuća. Promene su se dešavale svakodnevno, bile su vidljive najpre u ponašanju, a onda i u stavu. Trend je bio uzlazni. Svima je bilo fascinantno kako mala promena ugla gledanja na situacije može da dovede do ogromnih promena u komunikaciji. Samim tim i u odnosima i osećanjima ljudi u okruženju. Odličan rezultat, rekla bih. Uz svest da je ovo samo početak. Tako sam i prenela klijentu.
Pozdravili smo se kao partneri na istom zadatku, sa visokim nivoom poverenja uz snažan stisak ruke i jedno iskreno “HVALA!” s njegove strane. Bez razmišljanja i lažne komunikacije, kao iz topa rekoh: “Hvala vama što ste hteli, što ste imali snage i hrabrosti. Hvala na tome što niste odustali. Mnogi – bi”. Mislila sam na svaku reč koju sam izgovorila. Ovo je bila hrabra, prava liderska odluka mog klijenta.

Mirjana Gomilanović
Foto: Dario Konstantinović

Mirjanu Gomilanović možete kontaktirati putem mejla: mirjana.gomilanovic@one2grow.net
www.one2grow.net
www.gomilanovic.com

Mirjana Gomilanovic, PCC, Executive & Leadership Coach | ICF Registered Mentor Coach | Certified consultant & trainer for organisational change je profesionalni sertifikovani kouč u oblast razvoja lidera i organizacionog rasta, autor knjige “Svetionik u meni” i izvršni direktor Agencije “One2grow – Leadership Coaching”.
Mirjana veruje da smo svi rođeni da budemo srećni. Zbog toga se njen rad može okarakterisati kao maksimiziranje snaga i znanja pojedinaca, kako bi od toga koristi imali osoba, organizacija i kompletno okruženje. Specijalnost su joj razvoj razvoj lidera i liderskih kompetencija, upravljanje promenama, definicija i življenje kompanijske misije, vizije i vrednosti kao i kreiranje korporativne kulture kroz individualni i timski koučing.
U svom radu koristi lična iskustva, koja je stekla radeći više od deset godina na pozicijama direktora prodaje i marketinga u domaćim i međunarodnim kompanijama (IBM, Siemens, Telekom Srbija i Orion telekom).
Profesionalnost i posvećenost su je doveli do akreditacija svetskih konsultantskih kuća: Profesionalni Sertifikovan Kouč i Registrovani Mentor Kouč pri Svetskoj federaciji koučeva (PCC ICF), Erickson kouč, PCM kouč, Persona Global konsultant; SDI konsultant; Points of You Trainer and Coach; Oxford Leadership Academy fellow, NLP BP i mnoge druge.
Po formalnom obrazovanju je magistar elektrotehnike.
Srećno je udata i majka je troje dece.

Intervju sa Mirjanom Gomilanović:

Podrška velikim karijerama i uspešnim ljudima

Saveti Mirjane Gomilanović:
Ipak ste doneli posao u kuću? Ovo je prilika da promenite i popravite mnogo toga
Za velike promene potrebni su hrabrost, vreme i strpljenje
Život u stanju pripravnosti
Kako se postaje lider?
Pobedite uverenja, stavove i tuđa očekivanja
I lideri imaju pravo na emocije
Da li ućutkujete svoje emocije?
U potrazi za ličnim mirom
Poslovna žena željna ljubavi
Težak, bolan, ali moćan rad na sebi
Direktor na poslu, običan čovek kod kuće
Život u začaranom krugu tuđih očekivanja
Želela je da je vole oni koje ne voli
Da li ste strogi prema sebi i drugima?
Online koučing bez kamera
Zašto otići na koučing?
Laži u poslovnom okruženju
Zašto niste sebi na prvom mestu?
Put ličnog razvoja
Roditeljstvo po svaku cenu
Naučite kako da se izborite za sebe
Budite sebi najvažniji klijent
Moramo li ostati stranci u braku?
Zbog čega nas ne razumeju?
Strategija za uspešno ostvarivanje cilja
Da li je odlazak kod kouča kupovina magle?
Kako odabrati kouča?
Velike i male borbe na putu ličnog razvoja
Pogled u sebe i sopstvene potrebe
Kako da idete na posao koji ne volite?
Kako da vreme radi za vas?
Kako uklopiti posao i porodicu?
Kako biti lider sopstvenog života?
Uspešni na poslu, nesigurni kod kuće
Plovidba sopstvenim životom
Um i duša pobednika su uvek u balansu
Ne plašite se svojih ambicija
Kako imati dovoljno vremena za SVE?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Please Login to Comment.

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Uspešni ljudi ne pokušavaju da urade baš sve, već nauče…

You cannot copy content of this page