BG online

ZDRAVLJE

Zlatna pravila pravilne ishrane

POVRATAK KUVANJU I ZDRAVIM NAVIKAMA

“Ovaj individualni program će vam pomoći da saznate svoju meru i pokazaće da je moguće slabiti iz normalnu ishranu, koja uključuje i ugljene hidrate, ali tako da sačuvate mišićnu masu, a izgubite samo mast.”

Ugljeni hidrati se u narodu zovi šećeri, jer se u toku razlaganja pretvaraju u prost šećer – glukozu i u tom obliku prelaze u krv. Iz krvi se glukoza uz pomoć insulina prebacuje u ćelije, gde se u metaboličkim procesima pretvara u energiju. Ugljeni hidrati se sreću u svim biljnim namirnicama.
Postoje prosti i složeni ugljeni hidrati. U voću se ugljeni hidrati nalaze već u formi prostih šećera (fruktoza, glukoza). U povrću se ugljeni hidrati najčešće sreću u formi dijetetskih vlakana, koja se još nazivaju i “neiskorišćeni ugljeni hidrati”, jer se ne razgrađuju do šećera i ne daju energiju. Vlakna su ipak, veoma važna, jer pomažu procesu varenja, daju osećaj punoće u stomaku. Oni usporavaju razgradnju drugih ugljenih hidrata i time pozitivno utiču na vrednosti šećera u krvi. Vlakna takođe normalizuju masnoće u krvi, a naučno je potvrđeno da smanjuju rizik od kancera debelog creva.

Kad testenina manje goji?

Kompleksni (složeni) ugljeni hidrati se nalaze u proizvodima od žitarica kao što su hleb, pirinač, testenine, krompir, a i u povrću iz reda mahunarki. Kompleksni ugljeni hidrati ne podižu brzo nivo šećera u krvi, jer je za njihovu razgranju do prostih šećera potrebno određeno vreme. Sve ove namirnice sadrže ugljene hidrate u obliku korisnih dijetetskih vlakna, ali i ugljene hidrate u formi skroba, što odmah izaziva strah da će nas pomenute namirnice ugojiti. Da, ukoliko preterujemo.
Moj savet klijentima je da kada jedu špagete, količinki zamene glavno jelo prilogom, tj. da umesto punog tanjira špageta, pojedu pun tanjir povrća sa prilogom od špageta. Na ovaj način ćemo zadovoljiti želju za skrobnim ukusom, tj. testeninom, a poješćemo više vitamina, minerala.
Postoje i tzv. otporni (rezistentni) skrobovi, koje ljudski organizam ne apsorbuje i koji se ponašaju u crevima isto kao dijetetska vlakana. Oni daju osećaj sitosti, a pri tom ih organizam ne usvaja, pa samim tim nas i ne goje. Nutricionistička istraživanja pokazuju da zeleni čaj, kad se pije uz hranu, čini skrob neresorptivnim. Možemo zato popiti nekoliko šolja zelenog čaja dok jedemo pastu ili sendvič. Otporni skrobovi se sreću takođe kada se testenina, pirinač, jednom skuvani, ostave preko noći u frižideru. Tako možemo podgrejati rižoto sutradan ili napraviti salatu od jučerašnjeg krompira. Eto i odgovora zašto nije dobro jesti vruć hleb.

Ipak ne izbegavajte hleb?

Hleb zauzima posebno mesto u programu Fett-frei jer je hleb bio i ostao osnova i simbol ishrane našeg regiona. Preporuka je da to bude integralni hleb. Zašto?
Integralni hleb ima isto, možda i više kalorija od belog hleba, ali nam daje duži osećaj sitosti i od njega se čovek retko prejeda. Hleb dopunjuje obrok, daje prijatni skrobni ukus hrani i pruža onaj neophodni osećaj sitosti tokom dana. Ukoliko smo veći deo dana siti, izbećićemo nagle oscilacije šećera u krvi, koje pokreću želju za slatkišima, a koje su u stvari naša najveća opasnost i najčešći kamen spoticanja ljudi koji se muče dijetama.

Masti sagorevaju na vatri ugljenih hidrata

Hrana sa ugljenim hidratima podiže raspoloženje, stimuliše lučenje hormona serotonina, a ono što je najvažnije kompleksni ugljeni hidrati stimulišu i sagorevanje masti u našem telu, dovodeći time ne samo do opšteg gubitka telesne težine, već do smanjenja masnih naslaga. Poznata izreka iz medicinskih udžbenika biohemije glasi: “masti sagorevaju na vatri ugljenih hidrata” i objašnjava da aktiviranje metabolickih puteva i sagorevanje masti u telu nije moguće bez određene količine ugljenih hidrata.

Primer: Body-bilderi su idealni za ovakav eksperiment, jer oni ne žele samo lepo telo – oni žele savršeno telo. Kada se body-bilderu bliži takmičenje, on redovno kontroliše sledeće parametre: telesnu težinu, procenat masti u telu, intenzitet vežbi, kao i broj unetih kalorija putem hrane, koji je uvek izračunat tako da je jednak njegovoj potrošnji. Nivo masti u njegovom telu retko prelazi 5%. Ako bi se, pri istim uslovima u okviru dnevno propisane hrane 300 kalorija ugljenih hidrata (npr. pirinač) zamenilo za 300 kalorija u obliku voća (npr. banana), pri čemu bi ukupan unos kalorija ostao isti, šta bi se desilo za nekoliko nedelja? To bi rezultiralo povećanjem procenta masti u njegovom telu. Ako bismo uklonili banane i vratili pirinač, za nekoliko nedelja, smanjio bi se procenat masti u telu. Zapanjujuće, ali je tako!

Čovek samo ako jede, može da slabi!

Ovaj individualni program će vam pomoći da saznate svoju meru i pokazaće da je moguće ishranom koja sadrzi ugljene hidrate slabiti, ali tako da se sačuva mišićnu masu, a izgubi samo mast. Moji klijenti postaju opušteni kada je hrana u pitanju i ne čekaju da program prođe. Ne opterećuju se hranom kao ranije i jedu praktično sve, često i više nego sto očekuju, a pri tom slabe.
Kombinovanje integralnih žitarica, povrća, voća, ugljenih hidrata, masti i proteina i dalje važi kao generalno pravilo izbalansirane i pravilne ishrane. Izbegavajte visoko industrijski prerađenu hranu, birajte sezonske namirnice našeg regiona i pravite napore da one budu što prirodnije. Vratite se kuvanju. Zapamtite: čovek samo ako jede, može da slabi.
Gde su nestale one supe sa domaćim rezancima, krompir iz rerne, kupus s flekicama? To nas sigurno nije gojilo.

Ana Lipowatz

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva se na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.
Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!
Ani Lipowatz možete pisati na mail: fettfrei@gmx.at

fett-frei

© BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Život bez slatkiša je moguć i lep
Zašto (ne) treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente

© by BGonline. All rights reserved
KupiKupi.rs
Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
To Top
PROČITAJTE I OVO:
KNJIGA O GREHU, ISKUŠENJU, SPASENJU I POKAJANJU (“Anđelov dodir”) “Verujem…