BG online

ZDRAVLJE

Prirodna higijena- Šta se dešava u telu dok postimo

Za BGonline piše nutricionista i dipl. ph Ana Lipowatz MSc

anaLipowatznutricionistaPost podrazumeva uzdržavanje od mrsne hrane, sredstava za uživanje, ali istovremeno i od svakog oblika grešnih dela, pomisli i želja. Prihvatanje posta, kako telesnog, tako i duševnog ima za cilj čišćenje tela, jačanje volje, poetski rečeno – uzdizanje duše iznad tela.
Hipokrat je rekao: “Ko god želi da ostane jak, zdrav i mlad, treba da bude u svemu umeren, da brine o svom telu, diše čisti vazduh, a sebe da leči pre postom nego lekom”.
Odricanje od “teške” hrane je odličan način da telo krene da izbacuje nagomilane toksine, štetne i bolesne ćelije. Ako odlučimo da prestanemo da jedemo određene namirnice neko vreme bilo iz religioznih, zdravstvenih ili estetskih razloga, telu dajemo priliku za neophodnu regeneraciju, budući da se često hranimo neumereno ili loše. Kako ćemo znati da li se loše hranimo?
Loša ishrana je ona ishrana u kojoj je, više od jedne četvrtine, sadržana hrana koja u toku sagorevanja tj. procesa metabolizma dovodi do povećavanja kiselosti organizma (acidoze). Namirnice koje izazivaju prekiselost tkiva su: šećeri, slatkiši, proizvodi od belog brašna, meso, iznutrice, riba, jaja, mlečni proizvodi, kafa. Pri tom ukus namirnice ne igra ulogu, jer npr. limun u organizmu pospešuje baznost tkiva. Povećanu kiselosti organizma prouzrokuju, takođe i konzumiranje alkohola, pušenje, stres, lekovi, anksioznost, nedostatak kretanja, dakle sve ono što se danas smatra lošim po zdravlje.
Prvi simptomi acidoze su: znaci umora, manjak snage i energije. Naš organizam se bori godinama, decenijama, a da mi i ne znamo, sve dok se kasnije, kao posledica, ne pojave i prvi simptomi određenih bolesti npr. osteoporoza, stvaranje kamenja u organima, reuma, ekcemi, visok pritisak, depresija i sve druge bolesti savremenog doba.post

Da li je post rešenje?

Statistike kažu da u današnje vreme češće poste gojazni ljudi. Tokom prvih dana posta kod većine se može primetiti umor, iscrpljenost, glavobolja, vrtoglavica. Usled nedostataka neophodnih sastojaka, a pre svega mineralnih sastojaka iz hrane pojavljuju se i prvi neprijatni simptomi: bele naslage na jeziku, neprijatan zadah, neprijatan miris tela, nesanica, nizak krvni pritisak, povećana osetljivost na hladnom i td.
Post prouzrokuje u organizmu iste procese kao i druge dijete. Prestankom uzimanja uobičajene hrane, organizam biva primoran da se snabdeva iz rezervi koje je blagovremeno pripremio. U tom prirodnom procesu, najpre će posegnuti za glikogenom, derivatom glukoze, koji se skladišti u mišićima i jetri. Te zalihe bivaju, nažalost, iscrpljene posle prvog dana posta. Čim potroši rezerve glukoze organizam „kreće“ na mišiće, jer tako najlakše dolazi do proteina koje može pretvoriti u energiju. I na kraju „napada“ masne depoe koji su, uslovno rečeno, neograničeni. Dolazi do oslobađanja masnih kiselina koje kreću da cirkulišu po telu. U ovoj ranoj fazi posta broj rastvorenih kiselina u organizmu je veći nego pre posta, drugim rečima kiselost organizma je veća nego pre početka posta. Dostigne li apstinencija kritičnu tačku, na redu su poslednje rezerve: nervni centri i vitalni organi, ali i bolesna tkiva (ciste, tumori i apcesi).
Neuhranjenim i mršavim osobama post se ne preporučuje, kao ni osobama koje piju lekove, rekonvalescentima, trudnicama, dojiljama, srčanim bolesnicima, osobama s bolestima jetre, bubrega, jer upravo pokrenuta detoksikacija prilikom posta može opteretiti digestivni trakt, bubrege i jetru i pogoršati i pre posta postojeće tegobe. Bez odgovarajuće pripreme, saveta specijaliste, moguće je da čovek sebi tokom posta tako više naškodi neko pomogne.post1

Post ne treba da bude stres!

Da bi ste se tokom višenedeljnog posta osećali dobro evo nekoliko saveta:
• Unosite dovoljnu količinu zdravih ugljenih hidrata, povrća, voća, semenke, mahunarke, koji povećavaju baznost tela (za razliku od prekiselosti, telo nikada nemoze biti previše alkalno tj bazno)
• Sa voćem treba biti umeren, jer ono takođe može da poveća kiselost (voće koje danas imamo u radnjama  je najčešće nezrelo ubrano i sazreva tokom transporta, a takvo voće jako povećava kiselost)
• Pijte dovoljno tečnosti, najbolje biljne čajeve, lekovite vode
• Boravite više na svežem vazduhu
• Od sportova izaberite jogu, pilates ili druge opuštajuće metode mentalnog jačanja
• Večeri provodite uz omiljenu muziku, knjigu u prijatnoj i opuštenoj atmosferi
• Bilo bi divno priuštiti sebi jednom nedeljno masažu ili večernju kupku i naravno
• Dovoljno sna
Samo tako čišćenjem i tela i duše doprinećemo opštem fizičkom i mentalnom zdravlju, povećanju životne energije i jačanju imuniteta. Proces detoksikacije (dekiselizacije) tokom posta nazvan još i „prirodna higijena“, ako se sprovodi pravilno, dovodi do pune metaboličke harmonije, ublažavanja zdravstvenih problema, osećaja lakoće, smanjenja apetita, povećanja koncentracije i produktivnosti. Pročišćen organizam dobro funkcioniše i pruža radost. Tokom procesa odricanja, čovek jača sopstvenu volju, preuzima kontrolu nad sopstvenim telom i biva spremniji da trajno menja na bolje loše životne navike i time dugoročno i generalno poboljša kvalitet života, postavljajući sam temelj sopstvenog zdravlja.

Kratkotrajni post – idealno rešenje!

Fett-frei program smatra da savremenom čoveku “detox dan” jednom nedeljno pruža idealan odmor za probavni trakt. Najbolje je odabrati dan neopterećen poslom i obavezama. “Detox dan” je dan čišćenja organizma, kada telo počinje da razgrađuje sve nezdrave ćelije iz organizmu: masne naslage, oštećene ćelije, a istovremeno počinje da gradi nove ćelije. Povratak iz tako kratke apstinencije nije težak, u sutrašnjem danu se jede uobičajeno, kao i ranije…
Detox dan provedite na svežem vazduhu uz šetnju i laganu gimnastiku i uveče priuštite sebi masažu, da bi se ovom danu unapred radovali.

Dipl. Ph Ana Lipowatz MSc
www.fett-frei.at

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva se na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.

Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!

fett-frei

© 2014 by BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Zašto ne treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

© by BGonline. All rights reserved
KupiKupi.rs
Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
To Top
PROČITAJTE I OVO:
Osim što topi kilograme ovo tropsko voće je riznica vitamina…