BG online

Roditeljstvo

Polazak u školu je stres za celu porodicu… ali, da li mora da bude baš tako?

Tokom svog razvoja porodica prolazi kroz različite faze koje mogu imati i pozitivan i negativan uticaj na ceo porodični sistem. Kako će se završiti svaka faza zavisi od sposobnosti članova porodice (naročito roditelja) da se nose sa izazovima koje su pred njima, da prepoznaju potrebe drugih članova porodice i u skladu sa tim reaguju.
Uključivanje porodice u sistem obrazovanja polaskom dece u školu jedna je od faza kroz koju prolazi svaka porodica. Često se postavlja pitanje da li treba decu pripremati za polazak u školu, u kojoj meri, da li su roditelji previše uplašeni ili opušteni. Odgovor na ova pitanja je da svaka porodica ima individualne potrebe, kao i svako dete u okviru jedne porodice.
Ako porodica ima dvoje ili više dece, nekom detetu će lakše biti da se adaptira na novonastale uslove polaskom u školu, a drugom teže, te će mu i trebati više pripreme i podrške tokom prvih godina školovanja. U tom procesu važno je da roditelji prepoznaju šta je to što je zaista potrebno njihovom detetu, da te potrebe deteta razlikuju od svojih i u skladu sa tim i da izvrše pripreme.

Nova organizacija života

Za dete je polazak u školu velika promena jer dolazi do značajnih razlika u organizaciji života koje je do sada vodilo. Najpre, pohađanje škole je obavezno svaki dan i ne postoji mogućnost da deca izostaju ukoliko žele da provedu dan na drugačiji način (npr.sa bakom i dekom), školska pravila su značajno drugačija nego ona pravila koja su bila u vrtiću, ispred dece se stavljaju novi zahtevi: slušati i biti miran na času, uraditi domaći. S druge strane, deca sama sebi postavljaju zadatke kao što su: uklopiti se u novu vršnjačku grupu, zadovoljiti očekivanja roditelja, dopasti se učeteljici i sl. Ovo su situacije koje su za decu izazovne u manjoj ili većoj meri. Deca sve vreme osluškuju reakcije odraslih na njihovo ponašanje i tako procenjuju da li su „dobri“ ili nisu zadovoljili očekivanja pa onda nisu ni dobri.

Ključ je u posvećenosti

Kako će se dete nositi sa novim izazovima u velikoj meri zavisi od toga kako roditelji reaguju na sva njihova ponašanju tokom prvih godina školovanja. Ovo je za roditelje takođe veliki izazov, jer dete ulazi u proces socijalizacije, u njihov svet uključuju se i drugi odrasli (učitelji/ce) i drugi vršnjaci koji mogu imati pozitivan ili negativan uticaj na ponašanje deteta. Kako zadržati roditeljski autoritet a da se pri tom ne naruši autoritet učitelja/ice, škole; kako detetu pomoći da se uključi u novu vršnjačku grupu i da se oseća prihvaćeno. Pored ovih važnih pitanja, roditelji često imaju dilemu kako detetu formirati radne navike, kako razviti detetu pozitivan odnos prema obrazovanju, kako zaštiti dete od negativnih uticaja u vršnjačkoj grupi….Odgovor na ova pitanja jeste da roditelji budu posvećeni detetu na način da prepoznaju njegove potrebe i na njih adekvatno reaguju.

Zašto je ovo važna tema?

U prvim godinama školovanja deci je važna podrška u procesu obrazovanja jer proces adaptacije na nove zahteve i pravila mogu da imaju značajan uticaj na njihov odnos prema obrazovanju i samim tim i postizanje rezultata u kasnijim godinama. Takođe, važna im je pomoć u organizaciji vremena kako bi zadovoljili svoju potrebu za igrom i zabavom ali i svoje obaveze prema školi, porodici… Potrebna im je i emocionalna podrška da bi se lakše nosili sa vršnjačkim odnosima i dobro se uklopili u vršnjačku grupu u okviru škole.
U okviru naše prakse u Educentru, mnogi klijenti koji su imali poteškoće u adaptaciji tokom prvih godina školovanja, a kasnije tokom obrazovnog procesa, imali su različite probleme. Problemi su se najčešće manifestovali na sledeće načine: problemi u učenju, loš školski uspeh i negativan odnos prema obrazovanju, nepoverenje prema nastavnicima, prebacivanje odgovornosti za lični neuspeh na druge, osećanje nekompetentnosti za školske zahteve, nesigurnost, odustajanje od školovanja i sl. Zadatak roditelja je da prati ponašanje svog deteta i u skladu sa tim da pruža podršku detetu u onoj meri u kojoj je to i potrebno.

Ljiljana Marković, specijalni pedagog i Jelena Vukičević, psiholog
Foto: Dario Konstantinović

Radionica za roditelje “Priprema deteta i porodice za polazak u školu” 12. septembar (18h – 20h)

Na radionici “Priprema deteta i porodice za polazak u školu” će stručni tim EDUCENTRA pojasniti roditeljima:
– kakva promena nastupa sa polaskom deteta u školu, na koji način utiče na sve članove porodice
– kako pomoći detetu da prihvati nova pravila ponašanja u školskoj sredini
– kako pomoći detetu da se uklopi u novu vršnjačku grupu
– kako kod deteta razviti radne navike koje se tiču ispunjavanja školskih obaveza
– kako pomoći detetu u učenju i šta ako ima problema sa motivacijom za učenje, slabu koncentraciju ili ako odbija da sarađuje u procesu svoga školovanja
Radionica je namenjena svim zainteresovanim roditeljima, jer organizacija vremena, podrska u učenju, formiranje radnih navika, stres kod školske dece mogu biti univerzalni izazovi za sve roditelje, sa početkom svake nove školske godine.
Radionica će biti interaktivna, razmenjivaće se iskustva, a stručni tim EDUCENTRA će odgovarati na sva dodatna pitanja.

Obavezne rezervacije mesta.
Više informacija 066060820 ili psiholoskapodrska011@gmail.com

Tim EDUCENTRA čine iskusni psiholog Jelena Vukičević i specijalni pedagog Ljiljana Marković koji imaju višegodišnje iskustvo u radu sa decom, mladima i njihovim roditeljima čiji je cilj da omoguće roditeljima da deci obezbede zdravo, podsticajno i pozitivno okruženje. Kroz obuke, treninge ili individualno i grupno savetovanje, roditelji će u EDUCENTRA moći da dobiju odgovore na pitanja o razvojnim aspektima svoje dece, kao i podršku u roditeljstvu. Kroz podršku roditeljima obezbeđuju se povoljni uslovi za pravilan razvoj i vaspitanje dece, a deci zdravi uslovi odrastanja. Rad sa decom i mladima usmeren je na jačanje i razvijanje njihovih potencijala, veština komunikacije, snalaženja u raznim životnim situacijama koje su sve zahtevnije i izazovnije, a sa ciljem da se osećaju sigurno i uspešno u svojim životnim ulogama…

EDUCENTAR
Kursulina 38/18,
Vračar, Beograd
Tel.: 011/386 19 04
060 300 70 88, Ljiljana Marković
064 317 26 49, Jelena Vukičević
Fb strana: www.facebook.com/pozitivnoroditeljstvo
Web sajt: www.educentar.rs

 

OBUKE ZA PROFESIONALCE U EDUCENTRU

Jednodnevne obuke za stručnjake, edukacija bez provere znanja u Komori socijalne zastite i nose 5 bodova članovima Komore. 11.09. (16:30h-21h)
Obuka “Jačanje veština profesionalaca za postupak intervjuisanja deteta” 03.10. (16:30h-21h)
Obuka “Rad sa teško saradljivim korisnicima” 14.11. (16:30h-21h)
Obuka “Savladavanje otpora u radu sa korisnicima”
Od septembra će se u EDUCENRU održati šestomesečna obuka “Edukacija za tretman dece i mladih sa problemima u ponašanju”, ukupnog trajanja 96 sati tokom koje će polaznici učiti kako da samostalno rade sa decom i mladima sa problemima u ponašanju (od početne do završne faze tretmana).
Svi prijavljeni do 01.09. za bilo koju obuku ostvaruju popust od 20%.

Intervju sa Ljiljanom Marković i Jelenom Vukičević

Škola roditeljskih veština

Tekst Ljiljane Marković i Jelene Vukičević:
Da li sam loš roditelj ili mi je dete problematično?
Kako da dete bude srećno i nakon razvoda roditelja?
Zašto je važno deci postaviti granice?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Savremena hipnoza kao put ka unutrašnjem miru Mnogi imaju predrasude…