BG online

Vesti

Kako bezbedno voziti po kiši?

Prolećne oluje često poplave put, dok je zbog jake kiše nekad nemoguće da se uoči veća količina stajaće vode ispred automobila, pa se i šare na gumama začas ispune vodom koju više nije moguće istisnuti. Tad dolazi do akvaplaninga, koji se najčešće javlja pri brzini kretanja vozila od 55 do 90 kilometara na čas. Kvalitetne i dobre gume su jedan od elemenata koji vam može pomoći da izbegnete ovu opasnost.

Da li je dubina šare od 1.6mm dovoljna?

Zakonski minimum za dubinu šara na letnjim gumama je 1.6 mm, međutim iz kompanije Continental poručuju da gume sa minimalnom dubinom profila 3 mm mogu da učine vožnju znatno bezbednijom. Kako bi to i dokazali napravili su uporedni test u kome su se dva automobila kretala jednakom brzinom, na istoj podlozi i u isto vreme započela kočenje. Automobil sa gumama čija je dubina šara bila 1.6 mm imao je duplo duži kočioni trag, a takođe je i upravljanje volanom bilo otežano. Zaključak je da pri zaustavljanju na mokroj podlozi milimetri donose razliku od nekoliko metara.
Ako se ipak dogodi da se nađete u situaciji akvaplaninga sledi nekoliko saveta:
• Držite obe ruke na volanu i ne pokušavajte da upravljate ili kočite jer to može da uzrokuje klizanje.
• Skinite nogu sa gasa i postepeno smanjujte brzinu – bez kočenja
• Ostavite veći razmak u odnosu na vozilo ispred vas.
• Pritisnite kvačilo ili prebacite menjač u neutralni položaj i sačekajte da brzina padne na nivo na kome gume imaju ponovo kontakt sa asfaltom
Budući da akvaplaning zavisi od dubine profila šare, visine vode na putu i brzine, preporučljivo je da redovno proveravate svoje gume kako biste bili sigurni da još uvek imaju dovoljno gazećeg sloja.

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Nova pesma dr Neleta Karajlića “TI TO NE RAZUMEŠ” Dr…