BG online

ZDRAVLJE

Pilates- jača telo i opušta um

Priča o pilatesu počela je veoma davno, pre skoro jednog veka kada je Pilates bilo samo prezime čoveka koji je svetu predstavio svoj revolucionarni izum, način vežbanja kome je dao ime “contrology”.Posle kratkog vremena ovaj sistem vežbi dobio je mnogobrojne sledbenike koji u čast Josefa Pilatesa, genijalnog inovatora ovaj vid vežbanja počinju da zovu “pilates”, a “contrology” ostaje samo kao naziv jednog od više principa pilatesa. Upravo su ti principi ono što pilates razlikuje od ostalih načina rekreacije.
studio
– Svaki vežbač ostaje donekle zbunjen količinom informacija i uputstava koje dobije tokom prvog časa- kaže Katarina Kuljača, licencirani Pilates instruktor.- Disanje u pilatesu je veoma važno i “grudno”. Vazduh se „pumpa“ u rebra, grudni koš se širi, a stomak ostaje u tenziji. To je najbolji način da se vežbe izvode punom snagom i da budu efikasne, jer pre svega , pilates je način vežbanja koji jača „core“- duboke mišiće stomaka.Položaj ramena je veoma važan. Ona se drže nisko, „što dalje od ušiju“, čak i kada podgnete ruke. Zbunjujuće uputstvo, ali odličan način da popravite držanje gornjeg dela tela. Kičma je u „neutralnom položaju“ što znači da čuvate njenu prirodnu krivinu i ne menjate položaj tokom izvođenja vežbi. Da se kičma ne bi izvila, morate jako da stegnete stomak, tako da poštujući ovo pravilo ujedno jačate abdomen i radite na zdravoj i pravilno postavljenoj kičmi.
Na času pilatesa instruktor obavezno napominje da se pokreti izvode što sporije, obično u ritmu disanja, da treba paziti na položaj lopatica koje „klize niz kičmu“.
angelina3
– Tokom vežbanja neophodno je da budete sasvim koncentrisani na svoje pokrete- napominje Katarina.- Pažnja treba da je usmerena isključivo na telo i svaka druga misao je suvišna. Na taj način se jača telo i opušta um.Pokreti se smenjuju bez pauza i u istom ritmu nadovezuju jedan na drugi.Balans je veoma važan i podrazumeva ideal jednako snažnih svih mišića u telu. Najvažniji princip je rutina, upornost da se istraje. Redovni dolasci na treninge, ponavljanje pokreta iznova i iznova daju rezultate i osnovni su preduslov da se prihvate i savladaju svi ostali principi i pravila.

Uprkos brojnim pravilima, pilates časovi su zaista zanimljivi. Tokom vežbanja koriste se različiti rekviziti- velike, male lopte, elastične trake, ringovi, a svaki ozbiljan pilates studio mora posedovati i PILATES SPRAVE koje vežbe čine efikasnijim, a osmislio ih je sam Jozef Pilates. (o ovim spravama imaćete priliku da čitate u Bgonline)
Vredi se potruditi i savladati pilates tehniku. Posle izvesnog vremena ona će postati sastavni deo vašeg života. Popravićete držanje čak i hodati drugačije i figura će neminovno izgledati lepše. Ovaj rezultat, uz izdužene, vretenaste mišiće je ono što pilates izdvaja od ostalih načina vežbanja, kao i svest o sopstvenom telu i prilika da se u njemu lepše osećamo.
pilatesstudio1
”Posle 10 časova osetićete razliku, posle 20 časova ćete videti razliku, a posle 30 imaćete sasvim novo telo.” – rekao je jednom davno Joseph Pilates, a Kartarina Kuljača kao iskusni instruktor potvrđuje njegove reči. U njenom Feel pilates studiju mnoge žene su se u to odavno uverile.

Informacije: katarina@feelpilates.net
011 4 120 272
060 500 90 59

Arhiva tekstova Katarine Kuljače:
Čudesni efekti planetarno popularne tehnike vežbanja
Telo radi šta mu um kaže
Telo radi šta mu um kaže

Ostavite komentar

Odgovorite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
Na vrh
PROČITAJTE I OVO:
PROČITAJTE I OVO:
Bademi su odličan izvor proteina i zdrave masnoće, a puter…