ZDRAVLJE

Ljudi, hrana, situacije i informacije kao uzrok gojaznosti

STRESNE MISLI VODE NAS KA HRANI

Da bismo postigli neki cilj, to putovanje se sastoji od niza koraka koji će na kraju i dovesti do željenog rezultata. Tako je i sa gojaznošću. Dr Meri Bura, kreatorka holističkog metoda Mulier kaže da ne postoji samo jedan uzrok prekomerne kilaže, pa se i ne može pristupiti tom problemu samo s jedne strane.
-Zato se debljanje ne može rešiti samo dijetom. Hrana tj ishrana je treća po važnosti u nizu uticaja na telesnu težinu. Na prvom i drugom mestu su emocije i hormoni- kaže dr Bura i napominje svojim klijentima da je rešenje ovog problema u njima samima.
-Vi ste emocije i hormoni, vi ste rešenje. Jedino što vam preostaje je da se naoružate znanjem, stisnete zube i krenete, napravite prvi korak ka promeni. Ali, ako ćete raditi sve isto kao do sada i rezultat će biti isti. Postanite svesni da nešto veliko morate da promenite- reči su dr Meri Bure.
Mnogi ne prave razliku između hrane i ishrane i ona smatra da je u tome veliki problem.
-Kad sledite neku dijetu, uglavnom se govori u vrsti namirnica, o količini proteina, masti, ugljenih hidrata (što vodi na pogrešan put!) i sve to je hrana. Govori se i o broju dnevnih obroka pa se tu radi o ishrani (samo deo!). Ono što je svakom neophodno je plan ishrane: koje namirnice sme da jede (protivupalne, alkalne, niskog GI indeksa…), kako da kombinuje namirnice (kombinacije hrane po Hayu, kombinacije za mršavljenje, kombinacije za smanjenje alergijskih reakcija), na koji način da kuva (na pari, na ulju, u vodi…), šta da jede sirovo (i kad), kad treba jesti (zavisno o konstituciji), koliki je razmak između obroka (zavisni od hormonskog statusa), šta izbaciti (šta onemogućuje izlečenje), šta prorediti (hrana koja je u velikim količinama štetna), šta pijemo (jako važno!), šta ne smemo piti (najvažnije!), kako se prilagoditi novom režimu (motivacijski plan)….
Dr Meri Bura napominje da je glikemijski indeks hrane veoma važan i da on direktno utiče na funkciju pankreasa i insulina, jer odatle kreće problem sa gojaznošću. Takođe treba voditi računa i o tome koji nivo probave je poremećen.
-Probava se sastoji iz 3 dela: probavljanja masti, ugljenih-hidrata i belančevina, apsorpcije probavljenih sastojaka, ugradnje u telo i izbacivanje toksina i viška nastalog u gornja dva procesa. Potrebno je znati na kom nivou probavnog procesa imate problem, a svaki deo se leči na drugačiji način.
Vazduh, san i emocije nas mogu nahraniti i uticati na probavu, kaže dr Bura i dodaje da su osnovni izvori hrane za čoveka sunce, zemlja, voda, dah, vazduh, hrana, san, pozitivan um.
-Ako otvorite svoj um za jednostavne i nove životne stvari napravili ste veliki korak. Tako menjate energiju i vibraciju svog tela, sebe. Drugačije zračite. Menjate elektronegativnost svojih staničnih membrana, svoje aure, svoje mentalne propustljivosti za znanje. Vi treba da počnete da propuštate dobre stvari u svoj život.

Smernice i saveti dr Meri Bura: Toksične emocije

Ako imate višak kilograma, jedno je sigurno – propuštate ljude, situacije, hranu, informacije koje su za vas štetne i zadržavate sve to- tvrdi dr Bura.
-Ne možete probaviti ni ljude, ni situacije, ni hranu, ni informacije– a u vašem telu i u vašoj energiji skupljaju se toksini – toksične emocije, toksične misli, toksini u crevima, toksična mast. Sve se skuplja, a vi ne puštate. Svako ima svoj neki razlog što ne pušta, što to ne popušta, što ne može da smrša, zašto ne želi promenu.
Neki od razloga zašto se ljudi debljaju.
-Neki ljudi dugo vare hranu, ljude, situacije, informacije – to se zove slab, spor metabolizam (može se izmeriti). Ne puštaju, ne propuštaju (energiju). Oni su u mentalnoj i fizičkoj blokadi. Vraćaju se u prošlost ili previše strahuju od budućnosti. Po svoj prilici patiće od konstipacije.
Spor metabolizam deblja.
-Neki se sa svojim kilogramima osećaju sigurnijima, ne mogu naći osećaj sigurnosti na drugom mestu (osećaj sigurnosti nam je potreban da preživimo).
Čuvanje sigurnosti kroz čuvanje pogrešne energije, deblja.
-Neki su jednom doživeli osećaj poniženost (iz ko zna kog razloga) i nastavili da ga održavaju vezujući ga za svoj izgled, svoj stav, vlastiti način ponašanja. U svakoj potencijalnoj situaciji u kojoj se ne osećaju sigurno očekuju da će opet doživeti poniženje. Radi se o očekivanju. Očekivanje nam donosi upravo ono što očekujemo, a kad se iznova doživi osećaj poniženosti – on postaje još jači. Taj osećaj prožme sve stanice, srce, um. Dobije se potvrda iznutra, makar to nemalo veze sa stvarnim ponižavanjem. To je unutrašnji osećaj doživljavanja stvarnosti. To nije stvarno poniženje, to je osjećaj. Taj osećaj postane navika. A navika se ponavlja i postane životni stil. Ne popušta se u načinu osećanja sebe.
Sebe hranimo negativnom emocijom istovremeno optužujući druge za sve što sebi činimo. Tako privlačimo ljude koji će nam to pokazati.
Osjećaj poniženosti deblja.
-Ne napušta se način ophođenja s drugima. Ne dopuštamo da drugi izvršavaju svoje obaveze, nego stalno svima pomažemo, svima smo na raspolaganju, ponašamo se kao da nas svi stalno trebaju, ponašamo se kao mazohisti. Tako se možemo osećati stalno ili samo povremeno.
Mazohizam deblja.
-Ljudi ne rešavaju svoj najveći problem u životu,koji god bio. Svesni su ga, ali odlažu rešenje. Naravno, nerešeni problem stvara stres i frustraciju. Telo luči povećane količine kortizola. Masne stanice u stomaku imaju 4x više receptora za kortizol i dolazi do gojenja u struku, nakuplja se visceralna mast – koja je pretnja zdravlju.
Stres i povišeni kortizol debljaju.
-Visoke vrednosti kortizola zbog nerešenog stresa dovode do upale, a nakon nekog vremena i do prvih simptoma neke naizgled benigne bolesti poput osipa, upale kože, bolova u zglobovima… pa uskoro dobijate i kortikosteroide kao lek. To udvostručava količinu kortizola u krvi, još jače potiskuje simptome, ali na račun niza nuspojava, između kojih je i debljanje.
Kortikosteroidi debljaju.
-Ako vam jajnici ne proizvode dovoljno progesterona, automatski se povećava visina estrogena. Manjak progesterona „deblja“, jer je progesteron diuretik.
Višak estrogena deblja.

-Svi hormoni nastaju iz pregnenolona (za koji je potrebno dovoljno holesterola). Ako ste u stalnom stresu, telo proizvodi puno kortizola i ne ostaje dovoljno pregnenolona za proizvodnju progesterona.
Manjak progesterona smanjuje osećaj zadovoljstva, povećava stres, povećava nivo kortizola i deblja.
-Stres koji ne rešavate (nego samo mislite o njemu!) povećava kortizol, a kortizol diže šećer u krvi (to mu je naime glavni zadatak!), te nakon nekog vremena dovodi do insulinske rezistencije, pa postajete odličan kandidat za predijabetes i dijabetes.
Stanje predijabetesa je povezano sa hipotireozom, te je njena preteča.
Insulinska rezistencija je uzrok debljanju.
Smanjen rad štitnjače deblja.

-Stres treba nahraniti. Stres najviše voli slatkiše i ostalu stresnu (nezdravu hranu) što podrazumeva procesuiranu hranu iz prodavnica ili fastfood hranu ili hranu u lošim restoranima.
Stresna hrana deblja.
-Ako se stres ne rešava godinama, koncentracija kortizola pada na opasno niske vrednosti i tad dolazi do izražaja poremećena funkcija štitne žlezde i jajnika. Kortizol je glavni krivac za debljanje, a štitnažlezda i jajnici to podupiru kroz nakupljanje tečnosti, proteoglikana, smanjenje enzimske aktivnosti i smanjenje metabolizma proteina,masti i ugljenih hidrata.
Hormoni koji su u disbalansu dovode do debljanja.
Smanjen rad štitne žlezde dovodi do debljanja.
Višak estrogena dovodi do debljanja.

-Ako za svoje slabo raspoloženje uzimate niz lekova, alkohol, kafu, opteretićete funkciju jetre. U jetri se nakuplja mast, jetra sve slabije pothranjuje vitamine i gvožđe, slabije proizvodi žuč potrebnu za probavu masti, slabije proizvodi faktore zgrušavanja krvi potrebne za cirkulaciju, slabije proizvodi proteine plazme koji regulišu koncentraciju hormona u krvi, slabije uništava bakterije iz creva, slabije detoksicira lekove, štetne materije i stare hormone u krvi, pa se telo ne može rešiti viška estrogena, nije u stanju pretvarati predhormone štitne žlezde u aktivne hormone…
Slaba funkcija jetre dovodi do debljanja.

-Neki se ljudi ne menjaju, a potpuno su se promenili. Postali su druga osoba. Od njih možete čuti: To više nisam ja.  Svesni da može drugačije, da treba drugačije, sećaju se negde duboko u sebi kako bi trebalo biti, kako bi trebalo da izgledaju. Još uvek veruju u zdravlje, ali često sumnjaju i to ih drzi u mestu.
Kad ih pitate „Šta vi zapravo želite?“, uglavnom ne znaju.
Gubitak sebe, svog života dovodi do stresa i do debljanja.
-Možda vam je lekar prepisao antidepresive. Ako imate laganu do srednju depresiju, više će vam štetiti nego pomoći.
Antidepresivi debljaju.
-Rođeni ste sa svojom konstitucijom. Rođeni ste mršavi i aktivni, a sada ste puno deblji i mirni? Pa jasno je da nesto nije u redu. Niste svoji.
Kako se to dogodilo?
Postoje 2 razloga: ili ste se pogrešno hranili ili ste radili tokom života ono što morate, a ne ono što želite.
Pogrešna ishrana koja nije u skladu sa našom konstitucijom dobodi do debljanja.
Pogrešne aktivnosti koje nisu u skladu s našom konstitucijom dovode do debljanja.

-Probavni sistem je pokazatelj kako živimo.
Probava nije uzrok, nego posledica i pokazuje nam šta radimo sa svojim telom i emocijama. Probava je uz kičmu najemotivniji organ. Jednostavno možete testirati svoje emocije definišući stanje svoje probave i zdravlje kičme.
Emocije koje vam pokazuju koliko ste povezani sami sa sobom (i sa svojim životom) deluju na probavu, a probava djeluje na mozak i tako se krug zatvara.
Upaljena creva pogoršavaju debljanje i sprečavaju mršavljenje.
U nekom trenutku, na nekom mestu – treba prekinuti začarani krug stresa, emocija, misli. I ishrane.
Sve se leči ISTOVREMENO. Ishrana čisti misli, misli čiste emocije, emocije čiste creva, creva čiste misli. Kako?

  1. Stresne misli se rešavaju meditacijom- postoje razne tehnike, treba izabrati pravu tehniku u tom trenutku u skladu sa stepenom poremećaja.
    Ima sedam stepena poremećaja.
    Za svaki od njih se koristi specifična meditacija.
    Meditacija nije samo sjedenje i opuštanje. Meditacija može biti i omiljena aktivnost u kojoj smo jako fokusirani i u kojoj uživamo, pa pri tom ne razmišljamo (poput kuvanja, igranja tenisa, čitanja knjige, pevanja…).
  2. Emocije se rešavaju sa konkretnim lečenjem hormona (vitamini, minerali, aminokiseline, biljni adaptogeni).
    Emocije se rešavaju promenom stavova.
  3. Creva se rešavaju sa celovitim planom ishrane i menjanjem životnih stavova.
    Započinje se lečenjem upale creva (hranom, prebioticima), alkaliziranjem organizma, balansiranjem izlučivanja insulina, uspostavljenjem ravnoteže u konstituciji organizma, čišćenjem jetre, regulacijom kortizola.
    Menjanje stavova zahteva rad na sebi.

Nema komentara

Ostavite komentar

Prethodni tekst

Crvena je bolja ljubavi, ali i uzbune

Sledeći tekst

Naj njuške 2017. godine