fbpx

BG online

ZDRAVLJE

Prevarite mozak, izgubite kilograme

Snagom volje do idealne težine

Ako možete da potrčite, skočite, vežete pertle, obavljate svakodnevne aktivnosti bez napora, čučnete i ustanete, znači da ste u dobroj formi. Na žalost, sve je manje ljudi mogu da se pohvale lakoćom življenja u sopstvenom telu.

Dr Predrag Nenadić, diplomirani nutricionista, nekadašnji predsednik Udruženja nutricionista Jugoslavije, dobitnih brojnih nagrada koji je kreirao koncept ishrane vrhunskim sportistima, podseća da je 38% dece mlađeg školskog uzrasta gojazno, a da preko 55% odraslih na našim prostorima ima prekomernu telesnu težinu.
-Iz tih razloga je dve trećine muškaraca i žena reproduktivno nesposobno, pa je tako i gojaznost uzrok opadanja nataliteta- napominje dr Nenadić u razgovoru za BGonline.
Dr Nenadić je neko vreme radio na klinici u Nemačkoj gde je na 25 pacijenata morao da bude zaposlen jedan dijetetičar, odnosno nutricionista. Kaže da su na njegove kolege nekad gledali kao na “kuvare” što je apsolutno pogrešno.
-Pravi nutricionista je istovremeno učitelj života. Učeći i radeći u ovoj oblasti shvatio sam koliko je to učenje obimno, a ishrana multidisciplinarna nauka u koju su uključeni i medicina, psihologija, filozofija, prirodne i društvene nauke. Nutricionista ulazi u dušu svog klijenta, analizira njegove navike, genetiku, prirodu jer ne postoje dve iste ličnosti i svakome treba posvetiti pažnju i prići na drugačiji način.
Posledice gojaznosti mogu biti smrtonosne, a gojaznost je najčešće uzrok mnogih hroničnih bolesti-upozorava dr Nenadić.
-Mnogo se brzo živi i ljudi u tome zaborave na neke osnovne postulate pravilne ishrane. Ako rade od 9h, probude se u 8.30h, a da bi se pravilno hranili potrebno je da imaju pravilno raspoređena tri obroka tokom 12 sati, nakon čega treba da 12 sati odmaraju telo od hrane. Ali, ljudi to često razvuku u 16 sati jela tokom dana. Na taj način ne dozvoljavaju organima za varenje da se odmore, pa je telo koje je naš motor stalno u drugoj brzini, nema vremena da sanira posledice povreda koje nanosimo organizmu što od hrane, što od stresa.

Vi birate šta ćete jesti

Dok iza svakog ćoška “vrebaju” pekare i kiosci brze hrane dr Nenadić kaže da su ljudi sami krivi što odolevaju takvim iskušenjima i nezdravim izborima.
-Nisu vlasnici pekara krivi što se nepravilno hranimo i jedemo peciva sa trans mastima i podmuklim šećerima. Režim ishrane je isključivo naš izbor. Pšenica je najvažnija namirnica za čoveka i 35% potrebe organizma za hranom je u zdravim žitaricama koje čuvaju naš imunitet sa svim mineralima, vitaminima, oligo elementima. Pšenica je hranila milione ljudi, a bolest leži u podmuklim sirupima, rafinisanim šećerima. Sad šećere stavljaju i u kobasice, paštete, supe, a industrija hrane traži načine da zavede potrošača i stvori njegovu zavisnost. Pšenicu smo optužili da nije dobra zbog glutena, a od celijaklije boluje 0.5 % čovečanstva, dok se preko 35% ljudi hrani bezglutenskom hranom, što je suludo.
Kako probuditi svest čoveka koji svako jutro trči na posao i zaboravlja na sebe i svoj zdrav doručak? Dr Nenadić kaže da svako može da se reorganizuje i disciplinuje ako ima razloga za to i zaista to želi.
-Onaj ko trči da ne zakasni na posao stavi na brzinu nešto u usta, pa popodne isto uradi i onda uveče kad dođe kući najede se za sve ono što je “propustio”. Ako želi da bude zdrav i dugovečan sebi svojoj deci može da se uskladi, ustane sat vremena ranije, pripremi svoj doručak, na poslu sebi organizuje pravilan ručak, a kad dođe kući spremi večeru- savetuje dr Nenadić.

Koliki su vaši obroci?

Porcije gojaznih ljudi su preobilne. Ono što dr Nenadić podvlači je da doručak treba da je veličine dve šake, ručak jedne šake, a večera pola šake.
-Doručak je najvažniji obrok. On drži čoveka budnim ceo dan, daje energiju i snagu. Ako ste prethodne večeri imali kasnu i preobilnu večeru ustaćete sa migrenom, umorni, imaćete loše varenje. Ručak je tu da pomogne da nadomestite sve do lagane večere koja će bez problema da vas odvede na spavanje. Ako želudac nema pet sati vremena da se odmori i da ne radi baš ništa jednom će morati da pukne i napravi problem u organizmu. Pauze između obroka treba da budu 4 do 5 sati, a užina je potrebna samo onima koji imaju posebno ekstremne fizičke napore ili rade teške fizičke poslove, kao i deci u razvoju.

Budite sebi najbolji lekar

Knjiga dr Nenadića “Hrana kao lek” sadrži važne smernice o pravilnoj ishrani i govori o više o 60 dijetalnih terapija. U njoj je detaljno opisao način ishrane koji se preporučuje ljudima sa različitim zdravstvenim problemima.
Činjenica je da su ljudi sve više sluđeni od saveta koji su neretko kontradiktorni kad je reč o pravilnoj ishrani. Dr Nenadić se slaže s tim i poručuje da je pravilna ishrana u stvari vrlo jednostavna.
-Volim da čujem mlade kolege nutricioniste, ali se ježim kad vidim one koji se potpisuju kao da to jesu, ali nisu, već sebe nazivaju trenerima koji su možda bili ili nisu bili na nekom kursu ili su na internetu nalazili informacije o ishrani. Oni sebi daju za pravo da savetuju druge i uništavaju ih. Nema mnogo filozofije u ishrani. Ne može se od toga praviti biznis. Ko pravi biznis na bolesti nije dobar čovek niti vredan da se bavi naukom. Ljudima treba pomoći da uđu u svet zdravlja i sami sebi budu lekari, da nauče da vladaju sobom, slušaju svoje telo, poštuju njegove zahteve i ne trče kod lekara za najmanju tegobu.

Jabukovo sirće čuva zdravlje

Po rečima dr Nenadića jabukovo sirće je nešto najvrednije što je priroda podarila čoveku. Pored brojnih studija napisao je knjigu “Jabukovo sirće-čuvar vašeg zdravlja” u kojoj je otkrio na koji način jabukovo sirće može da unapredi kvalitet života svakog čoveka.
-Jabukovo sirće je kruna onog što je priroda podarila čoveku, eliksir koji teško da mu ima ravnog. U knjizi je objašnjeno zašto je ono važno za čoveka od njegovog prvog do poslednjeg dana života, a tu je i preko 100 načina kako se sirće koristi. Ja sam sportisti koji je preplivao 101km Dunavom prepisao da na sat vremena pije jabukovo sirće sa medom kako bi izlučio mlečnu kiselinu koja se stvara tokom fizičke aktivnosti. Kad je redovno izbacujete nema zamora i grčenja mišića. Preporuka je da kad ustanete popijete dve supene kašike jabukovog sirćeta rastvorene u 2 dl mlake vode. Tako ćete stabilizovati svoju ph vrednost i uraditi delimičnu detoksikaciju. To što pričaju o raznim detoksima su prazne priče. Detoksikacija se radi hranom i to je dug proces. Za bolji san je korisno uzeti emulziju jabukovog sirćeta i meda. U knjizi sam objasnio i na koji način se uz pomoć jabukovog sirćeta može umanjiti hiperaktivnost kod dece, razblažiti i “oprati” krv i još mnogo toga- otkriva dr Nenadić.

Kako trenirati snagu volje?

“Snagom volje do idealne telesne težine” je knjiga dr Nenadića o lečenju gojaznosti sa psihološkog aspekta. U njoj je dao osnovne smernice koje se odnose na ishranu, ali se najviše bavio time kako trenirati snagu volje.
– Ova knjiga pomoći će i onima koji su gojazni, a nesvesni toga da sebe vode u katastrofu ako ne sprovedu korektivnu ishranu i vrate se na telesnu težinu koja će im omogućiti potpunu funkcionalnost organizma. Ishrana je istovremeno i korekcija psihičkog i mentalnog stanja, socijalna kategorija. Čovek koji nema puno novca pojede kilogram hleba i paštete, a onaj ko ima novca najede se morskih plodova i tako sebi napravi medveđu uslugu. Novac nije presudan faktor za to kako ćete se hraniti. Gojaznost je pošast i ima razmere epidemije. Neki kažu “Ako izbacim hleb smršaću.” To nije tačno! Važna je naša punderalna memorija koja dovodi do gojaznosti. Kad se naglo ugojite organizam vas prati i ne protivi se, misli da je tako vama najbolje, da vi uživate u stanju gojaznosti, ali kad odlučite da smršate kaže vam “ne dam” jer ona pamti i misli da je vaše ogromno zadovoljstvo u tome. Najveći problem je da pređe kritičnu tačku i da prevarite svoj mozak i krenete da mršavite. Ona treba da upamti novo komforno stanje kad ste u novoj kilaži koja vam potpuno odgovara i da vam ne dozvoli da se ugojite. To je cilj kojem težimo na terapiji mršavljenja- da vaša memorija zapamti novu kilažu i kaže “stop”.
Mozak je najteže prevariti, ali ipak postoji način o čemu je dr Nenadić pisao u svojoj knjizi.
-Pisao sam o tome kako autogenim treningom dovesti organizam u stanje da prihvati promenu, odluči da skinemo telesnu težinu, a zatim i kako da izbegnemo jo- jo efekat. Ovo je knjiga o tome kako da organizam odluči da izgubi kilograme. U svemu tome odluka je bitna stvar. Uvek je aktuelan taj prokleti ponedeljak koji svakog odvodi od cilja. Uvek se kreće od nekog ponedeljka, ali je rešenje u kretanju ka cilju sad i odmah. Ključna je snaga motiva koji mora da postoji.

Jedem po malo, a gojim se !?

Ljudi često po rečima dr Nenadića “kradu energiju” tako što jedu po malo, ali po ceo dan.
-Tako nemate klasičan obed, a jedete iz milion razloga- jer ste neraspoloženi ili ste mnogo raspoloženi, lepo vam je ili ste loše, vaš je klub pobedio ili izgubio. Kako god- vi jedete! Hrana vam dođe kao uteha jer je tako najlakše. Hormon sreće i zadovoljstva se stvara u mozgu, pa pri pomisli da ćete jesti nešto što volite počinje da se luči dopamin- hormon zadovoljstva. Kad nemate izlaz jurite da uđete u to zadovoljstvo da biste “izlečili” problem u kojem se nalazite- objašnjava dr Nenadić i dodaje da su veliki neprijatelji zdravlja i kilaže veštački i gazirani sokovi puni veštačkih zaslađivača. –Oni truju organizam, provociraju insulin. Kad treba zaštititi organizam insulin tera jetru da luči masnoće, pa tako možemo imati povišen holesterol iako ne jedemo masnu hranu. Kad često jedemo, insulin je stalno isprovociran i nema razlaganja masnih ćelija, pa samim tim i mršavljenja.

Režim ishrane dr Nenadića

Dr Nenadić je rođen 1946.godine i izuzetno je aktivan i vitalan. Svakodnevno vozi biciklu. Hrani se umereno i zdravo, baš onako kako savetuje druge.
-Sat nakon ustajanja pojedem žitarice sa kefirom, mekinjama ili hlebom koji moja supruga pravi od brašna heljde, spelte, integralnog brašna sa puno semenki. Jogurt je pun skroba i goji pa njega ne koristim. Uz to pojedem malo slanine ili čvaraka. Za ručak jedem ili meso sa salatom ili varivo u kojem nema mesa. Dve belančevine nisu dobre u istom tanjiru, a veoma je važno da tokom varenja hrane nema “ometača”. Nesvarena hana truli u crevima, kroz asorbciju ulazi u krv i zato je važno da preradimo sve što unesemo i jetri i ćelijama pošaljemo na iskorišćavanje. Polovina čovečanstva ima problem sa zatvorom i to je ozbiljna bolest koju uzrokuje nepravilna ishrana. Pasulj se ne jede sa mesom, ali zato može sa hlebom. Nije dobro kombinovati pirinač i meso. Za večeru jedem proteine i zeleno lisnato povrće. Zelena salata je fenomenalna namirnica koja štiti imunitet, daje nam san, ima idealan odnos omega 3 i omega 6 masnih kiselina, umiruje nervni sistem. Idealna je za večeru uz belo meso ili ribu. Ponekad za večeru pojedem rendanu jabuku sa cimetom u kefiru. Obavezno nakon ručka popijem čašu crnog vina koje je bogatstvo za čoveka. U njemu se nalazi kvercetin koji je najpoznatiji ubica raka u prirodi, a tu je i rezveratol koji je najpoznatiji antiksidans koji se koristi u lekovima koji leče bolesti srca, nastajanje tromba, povišenog holesterola, sprečava nastajanja kamena u bubrezima, a dobar je i afrodizijak. 

Branka Gajić

Knjige dr Nenadića možete poručiti telefonom 066060820 ili putem porudžbenice:

Cena knjige dr Nenadića “Hrana kao lek” 580 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Jabukovo sirće: čuvar vašeg zdravlja” 420 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Snagom volje do idealne telesne težine: lečenje gojaznosti” 480 din + troškovi dostave




© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Diplomirani lekar tradicionalne kineske medicine dr Filip Manja koji je…
error: