fbpx

BG online

ZDRAVLJE

Kad vežbanje ne donosi rezultate

7 GREŠAKA KOJE NE SMEMO PONAVLJATI

Za Bgonline piše Aleksandar Veljović, personalni trener

Nedavno mi je tokom treninga prišla devojka i rekla : ”Treneru, držim dijetu, dolazim u teretanu a kilogrami ni da maknu – očajna sam“! I stvarno je bila očajna, a ja sam je gledao onako izgladnelu i punu sumnje u sve to što radi. Bila je na ivici da odustane od svega jer nije videla smisao uloženog truda i napora . Objasnio sam joj šta na šta bi trebalo da obrati pažnju i shvatio da je to i odlična teza za čitaoce BGonline koji žele da rade na sebi, svom telu i zdravlju.

Dakle, idete u teretanu skoro svakog dana, trčite toliko da vidite sebe kao glavnog junaka drugog dela filma “Forrest Gump ”, pridržavate se svih dijeta, čak ste dva puta i u crkvu išli da se pomolite oko skidanja sala ali- NE IDE! Masni šlauf i dalje je tu, a vi sve zbunjeni i sa sve manje vere u taj zdrav način života. E pa ovako pre nego što pomislite da prestanete sa treningom i odete do obližnje prodavnice brze hrane da se „najedete kao čovek“ i nadoknadite sve propušteno za tih vaših nekoliko nedelja zdravog života, skrenuću vam pažnju na nekoliko stvari koje mogu biti krivci za vaše usporeno, gotovo nikakvo mršavljenje.personalni-trener

PRVI i jedan od najčešćih razloga je taj što sebi ZADAJETE NEREALNE CILJEVE. Ljudi, pa morate shvatiti da Jen Setler nije počela da vežba od juče. Vežbanje je proces koji zahteva istrajnost. Ako mislite da ćete ući u teretanu i za dve nedelje izgledati kao Andrijana Lima ja ću biti zao i odmah vas razuveriti, dakle- NEĆETE! Možda čak nećete ni posle dva meseca, ali verujte mi ako budete istrajni rezultati će doći!

DRUGI razlog sa kojim sam i ja imao priliku da se sretnem kod nekih svojih vežbača uglavnom je taj da mi dolaze na treninge kao polumtvaci, bledog lica i sa sivim podočnjacima. A, onda sam shvatio u čemu je problem! One ništa nisu jele tokom celog dana. Kada kažem ništa mislim na bas to- NIŠTA! Da se razumemo, lepo je što ste rešile da vežbate, ali zaboga NEMOJTE SE IZGLADNJIVATI !!!
Postoji više razloga za ovo što vam pričam a navešću vam nekoliko:
1. Ako ne unosite hranu nećete imati energije za bilo koji vid fizičke aktivnosti što automatski sprečava vas napredak.
2. Vaše telo će smanjiti bazalni metabolizam i početi da zadržava masti prateći nagon za samopreživljavanjem.

TREĆI razlog- PRETERUJETE SA KARDIOM
Kardio trening jeste najbolji način za skidanje masti, ali i on se mora koristiti u nekim granicama jer previše kardio treninga može da izazove smanjenje mišićne mase tela koja ima ključnu funkciju u ubrzavaju vašeg metabolizma koji kao što znate sagoreva vaše kalorije.
Dakle, devojke- kardio je super ali ne bi bilo loše da ponekad podignete i neki teg. A da, zaboravih na standardnu rečenicu : “ Ali, ja ne želim da se nabildujem… „
NEĆETE SE NABILDOVATI VERUJTE MI !!! Dakle, kombinacija vežbi snage i kardio treninga je najbolji način za brz gubitak kilograma.

ČETVRTI razlog: NE ODMARATE SE DOVOLJNO
Problem koji je teško izbeći, posebno u današnjem društvu gde se živi brzo a vremena za odmor je premalo. Činjenica je da vaše telo zahteva odmor i da ono i za vreme odmora sagoreva masti i kalorije. Mnoga istraživanja su dokazala da se najveći rast hormona koji su zaduženi za topljenje masnoće luči baš za vreme dubokog sna. Ne morate baš svake večeri gledati filmove do 3 ujutru ili visiti na društvenim mrežama…personalni-trener1

PETI razlog : KAFA, ALKOHOL…
Kofein stimulira kortizol i adrenalin koji teraju jetru da proizvodi glukozu, što dovodi do povećanja insulina. Niko vam ne kaže da treba sebi ukinuti kafu, ali možete da se potrudite da malo smanjite njen unos tokom dana. Odricanje će vam se vrlo brzo isplatiti.
Alkohol…Poznato vam je svima da naše telo ne može da skladišti alkohol već ga metaboliše. E tu nastaje problem jer dok se telo bazira na preradu unetog alkohola ne može efikasno da radi na razlaganju hrane koju ste uneli i to će dovesti do recimo skladištenja masnoće.

ŠESTI razlog : NE PIJETE DOVOLJNO VODE
Kada sagorevamo masno tkivo naše telo luči toksine iz njega. Ako ne pijemo dovoljno vode toksini se ne mogu izlučiti što može usporiti ili potpuno zaustaviti topljenje masnoća. Zato 2-3 litre vode u toku dana obavezno !!!

SEDMI razlog: JEDETE PREVIŠE
Super je to što se hranite zdravo, ali zaboga, ne preterujte sa količinom unošene hrane. Ako na primer jedete više proteina nego što je potrebno vašem telu, višak će se pretvoriti u glukozu, pa je učinak isti kao da ste jeli hranu bogatu šećerima. Dakle, umerenost je od ključnog značaja u borbi sa masnoćom.

Sve su ovo neki od razloga koji mogu uticati na gubitak masnih naslaga. Nadam se da vas nisam preplašio svojom pričom. Na kraju, daću vam jedan savet da vas malo motivišem.
Samo zamislite sebe ovog leta na nekoj plaži puni samopouzdannja sa telom kakvo ste oduvek želeli i za kojim se svi okreću. Eto motivacije! Najbitnije je da nije toliko strašno ako prekršite jedno od gore pomenutih pravila, već je važno da ne odustanete. Ostanite istrajni i rezultati će doći, u to budite sigurni. Uspeh je zbir malih napora koje ponavljate iz dana u dan.

Aleksandar

 

 

Prethodni tekst:
Vežbanjem do boljeg zdravlja i raspoloženja

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

1 komentar

1 komentar

  1. Gali

    24/02/2015 at 18:22

    Istina do istine, samo sto ljudi u dosta slucajeva ne sagledavaju realno ni svoju ishranu, ni fizicku aktivnost, pa iz toga proizadje i prvi navedeni razlog u tekstu. Ovo treba da procitaju svi koji su na tom putu gubljenja kilograma, narocito na pocetku kako ne bi gladovali i vozili biciklu po 2 sata u teretani! Dobro pobrojano u svakom slucaju.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Još uvek se istoričari hrane nisu u potpunoti složili sa…
error: