BG online

Roditeljstvo

Izbegnite greške u vaspitanju

Podstaknite razvoj inteligencije deteta

Roditelji su prvi i najvažniji učitelji deteta i oni utiču na skoro sve aspekte razvoja najmlađih. Po rečima dr Ranka Rajovića, jednog od najvećih stručnjaka za rani razvoj inteligencije kod dece, nije potrebno decu zatrpavati igračkama, jer od mnogo igračaka baš i nema mnogo koristi, već dete lepo može da se igra i kad ima manje igračaka i svojom maštom doprinese tome.
Dr Ranko Rajović je lekar specijalista, autor NTC programa učenja koji se sprovodi u 17 država Evrope (u 7 država je akreditovan od strane Ministarstva obrazovanja). Osnivač je Mense u 5 država, a član komiteta međunarodne Mense za darovitu decu i autor knjiga “IQ deteta – briga roditelja” i “Kako uspešno razvijati IQ deteta kroz igru (4-8 godina)”. Podjednako ga uvažavaju i slede posvećeni vaspitači, roditelji i učitelji, a on uvek podseća da su likovno, muzičko i fizičko jako važni u periodu intenzivnog razvoja mozga, a to je do 12. godine.

Kako popraviti greške?

Cilj njegove NTC metode je da razvija mišljenje deteta što je jedan od najvažnijih razloga za uspeh ovog programa koji je dobio i nagradu svetske Mense 2015. godine za doprinos razvoja društva u celini. “IQ deteta, briga roditelja”, kao i priručnik “Kako uspešno razvijati IQ deteta kroz igru” dr Ranko Rajović je napisao s ciljem da pomogne roditeljima i vaspitačima da ne prave velike greške i nauči ih kako da ih poprave (ako su već napravili neki problem u razvoju deteta).
Mnogi roditelji dozvoljavanjem pojedinih aktivnosti onemogućavaju pravilan razvoj svoje dece. Preterano gledanje televizije, igranje video igrica, nedostatak grafomotoričkih aktivnosti, fizička neaktivnost oštećuju i smanjuju razvoj pojedinih bioloških potencijala. Ovaj period života po rečima dr Rajovića predstavlja osnovu od koje će zavisiti budući razvoj intelektualnih sposobnosti svakog deteta, dok roditelji nehotice rade pogrešne stvari, ne znajući kako da na optimalan način stimulišu dečji razvoj.
Po novim istraživanjima, poremećaji u učenju, koji se javljaju već u drugom i trećem razredu osnovne škole, nastaju usled nedostatka pojedinih aktivnosti u najranijem detinjstvu. Obično su u pitanju zaboravljene igre kao što su skakanje, rotacija, a kasnije klikeri, lastiš, žmurke. Upravo ove aktivnosti podstiču stvaranje veza (sinapsi) između nervnih ćelija i podstiču razvoj intelektualnih sposobnosti.

 

Mudrost roditeljstva (dr Ranko Rajović)

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Please Login to Comment.

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Često izgradimo sud o nekim osobama i onda bez obzira…

You cannot copy content of this page