BG online

Intervjui

Istine i laži o najpopularnijoj profesiji u Srbiji

Svi nas uče poslu ali ne i životu

PR menadžer treba da stvori priču od brenda, a ne da bude samo lep i doteran- kaže Biljana Oljača čije su najveće reference dvadesetogodišnje radno iskustvo i visoko obrazovanje, pa je zato i jedna od najkompetentnijih osoba da priča o istinama i zabludama jedne od najpopularnijih profesija koja ima za cilj izgradnju imidža kompanija i pojedinaca.
Biljana Oljača primećuje da već dugo profesija PR menadžera ima veoma loš imidž što je nedopustivo u poslovnom svetu. “Istine i zablude o PR-u” je naziv knjige koju je napisala nakon što je prepoznala da je vreme da se nekim novim generacijama budućih PR menadžera, ali i vlasnicima brendova objasni suština ovog neobičnog i kreativnog zanimanja. Biljana Oljača u svojoj knjizi kaže da je PR stručnjak potreban svima, od kompanije do pojedinca. Ali, pri tom podvlači ključnu reč: stručnjak!
-Ulaganje  u imidž pojedinca ili kompanije je uvek najbolja investicija. Za svaki, pa i najkraći javni nastup je potrebna priprema, ali da li je to PR menadžerima danas praksa? Plašim se da nije- konstatuje Biljana Oljača  i dodaje da je lični PR menadžer “must have” u poslovnom svetu, show businiss-u i svim onim ljudima čije kretanje ima dodir sa javnošću.
PR menadžer treba da je i “prva linija odbrane kompanije koja ga je angažovala”, a ne samo osoba koja lepo izgleda i lepo priča.
-Potrebno je razbiti predrasudu da odnosima s javnošću može da se bavi svako, kao i da za taj posao nije potrebno obrazovanje.  Sve one koji su ikad na taj način okarakterisali našu struku pozvala bih da jedan dan provedu sa PR menadžerom u kriznoj situaciji, pa da shvate koliko su pogrešan stav imali i o ovom zanimanju i o ljudima koji se profesionalno bave PR-om.
U vreme kad je Biljana Oljača izabrala odnose sa javnošću za svoje postdiplomske studije i buduće zanimanje  nakon diplomiranja na Ekonomskom fakultetu, kaže da nije imala razumevanje okoline.
-Bila sam prva generacija na public relations-u specijalističkih studija, sama protiv svih, bez podrške porodice i prijatelja samo zato što ni oni nisu znali u šta se upuštam i što su verovali da taj PR kod nas neće zaživeti još 100 godina ali prevarili su se. U to vreme sam živela u Novom Sadu, putovala na predavanja u Beograd gde mi je jedan profesor rekao da sam rođena za PR što mi je mnogo značilo u to vreme. Kad su me pozvali sa BK televizije da budem PR menadžer ove kompanije sa koferčićem u ruci sam došla u Beograd i tad je započela moja karijera PR menadžera na koju sam jako ponosna- seća se Biljana Oljača koja se tad uverila kolika je privilegija raditi posao koji voliš.

Izvesno je da je sve neizvesno

Dok konstatuje da je jedino u životu izvesno da je sve neizvesno kaže da je danas potpuno sigurna u to da su najbolji izbori oni do kojih nas vodi srce.
-Život prolazi, idete svakog dana na posao da biste dobili novac, a svakodnevno ste nesrećni na tom poslu… To je strašno i to nije život. Besmisleno je trošiti vreme na posao koji nam ne odgovara ili šefove koji nas nerviraju. Menjajte ono što vam smeta jer život je kratak, a sve je neizvesno. Kad sam bila u BK televiziji verovala sam da imam posao snova i da će tako biti zauvek. Ali, i to je prošlo. PR je danas u Srbiji je otišao u drugu krajnost i danas je svakome na žalost dozvoljeno da isod svog imena napiše PR menadžer. Ja kao senior u ovoj profesiji moram da kažem da se rezultati u PR-u vide na duge staze i da treba biti veoma strpljiv što klijenti često nisu. U svojoj knjizi sam objasnila šta čeka PR menadžere na njihovom putu. Nije to slikanje pred kamerama i posećivanje najboljih žurki. Zadatak PR menadžera je izgradnja  i održavanja imidža i slike pojedinca ili firme u javnosti.
Dok konstatuje da je sve više onih koji sa daljinskim upravljačem u ruci preskaču reklame na televiziji, Biljana kaže da je budućnost PR-a u digitalu koji je iz dana u dan sve moćniji segment PR kampanja.
-Ne verujem da će digital pregaziti klasične medije, ali će im sigurno uzeti dobar deo kolača. Danas svi imaju  mobilne telefone i sve se dešava online.
Da biste bili profesionalac, cenjen od strane medija i kolega potrebno da je da se neprekidno edukujete i usavršavate, napominje Biljana Oljača.  Jedan segment njene knjige posvećen je životnim lekcijalma.
-Svi nas uče poslu, ali ne i životu. Ja bih u redovno obrazovanje uvela upravo te lekcije. Veoma je važno naučiti kako ustati nakon pada. Mnogima se dogodilo da su ostali tamo gde su jednom pali jer nisu umeli da podnesu neuspeh- kaže Biljana koja je ispisala na desetine stranica o tome šta PR jeste a šta nije, o neuspesi ma kao delu života svakog čoveka, kako raditi na ostvarenju svojih želja.-Danas se mnogi novinari susreću sa nedopustivo nepismenim tekstovima koje dobijaju od PR službi,  a upravo bi trebalo da je PR obrazovan, pismen i elokventan čovek. Način na koji možete danas da se izdvojite je vaš imidž odnosno slika u javnosti.  Voz svakako odlazi i ako niste uskočili u neki od vagona on će otići, neće vas čekati.  PR menadžeri treba da stvaraju priče i oni nisu promoteri proizvoda već ljudi koji predstavljaju javnosti neki brend ili pojedinca.

Branka Gajić
Foto: Ema Bednarž

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Kako reći detetu da se razvodite? Razvod je jedan od…