fbpx

BG online

ZDRAVLJE

Insulinska rezistencija- bolest izobilja i uvek gladnih ljudi

Insulinsku rezistenciju je moguće staviti pod kontrolu…

Insulinska rezistencija je metabolički poremećaj u kojem ćelije nisu u stanju da reaguju na insulin. Tada insulin, koji omogućava ulazak glukoze u ćeliju, prestaje da obavlja svoju funkciju. Glukoza ne može da uđe u ćelije i nagomilava se u krvi. Pankreas tada luči sve više insulina, u pokušaju da utera glukozu u ćelije i tako stvori neophodnu energiju.

Kao rezultat ovog poremećaja u telu (krvi) se stvara sve veća koncentracija glukoze i insulina. U ređim slučajevima ovo oboljenje pogađa i osobe sa smanjenom telesnom težinom, međutim, uglavnom gojaznost predstavlja veliki rizik za nastajanje insulinske rezistencije. Pretpostavlja se da oko 80% gojaznih osoba ima problem sa ovim metaboličkim poremećajem.

Metabolički poremećaj kao posledica gojaznosti

To je klasična bolest izobilja i uvek gladnih ljudi. Izobilje hrane vam je na dohvat ruke, stalno vam se jede, posle slanog jela poželite da pojedete nešto slatko, a posle slatkog ponovo slanu hranu i tako u krug. Pritom ste stalno umorni, žedni, pospani i neraspoloženi. Pored genetskih faktora ova bolest najčešće nastaje kao posledica gojaznosti (naročito u predelu stomaka), hipertenzije i poremećenog nivoa lipida, masne jetre, sindroma policističnih jajnika, ishrane sa previše ugljenih hidrata, nedovoljne fizičke aktivnosti, pušenja i naročito stresa.
Osobe sa insulinskom rezistencijom teško gube kilograme, odnosno mršave zbog povišenog nivoa insulina u krvi koji sprečava proces lipolize (razlaganje masnih ćelija), a koji je osnovni uslov za ozdravljenje. U velikom broju slučajeva ova bolest, koja se tretira i kao preddijabetes, prelazi u dijabetes tip 2. Insulinsku rezistenciju je moguće staviti pod kontrolu, dok docnije dijabetes veoma teško. Uz to često se pridodaju i prateće bolesti, uglavnom srčane i bolesti kardiovaskularnog sistema, kao i česti sterilitet kod mladih ljudi, koje dodatno komplikuju i otežavaju zdravstveno stanje.

Kako smršati?

Mršavljenje je proces podjednako težak za sve one koji je imaju problem sa viškom kilograma. Mnogi faktori su bitni da se telo primora na smanjenje viška kilograma, odnosno masnog tkiva iz rezervnih depoa. U tom procesu je presudna snaga volje. Jedini način je restrikcija hrane usklađena prema zdravstvenom stanju pacijenta i specifičnosti bolesti koje ima. Ali, svako ko se odluči da dijetom smanji svoju telesnu težinu mora da zna, da robovanje dijetama nije humani proces i ne predstavlja nekakav ugodni život. Bilo kakve da su, dijete pre svega nisu lake i one predstavljaju atak na jedno veoma komforno metaboličko stanje vašeg organizma koje ste pogrešnim životnim navikama i svojom voljom stvorili. Da bi neka dijeta bila uspešna i da bi je vaš organizam prihvatio, te da biste smršali, neophodno je da ona postane vaš način života u dužem vremenskom periodu. Uspeh je konačan onda kad punderostat u vašem organizmu memoriše novonastalo stanje telesne težine i resetuje se u skladu sa vašom idealnom telesnom težinom, jer će se tada organizam, svim raspoloživim sredstvima, truditi da takvu, novonastalu težinu, trajno zadrži.

Ketogena dijeta-idealna terapija

Insulinska rezistencija ne mora uvek da dovede do dijabetesa i može se prevenirati smanjenjem telesne težine, pravilnim planiranjem ishrane i kontrolisanim vežbanjem. Mršavljenje, odnosno svođenje telesne težine na idealnu je recept kojim ćete izbeći dijabetes i mnoge druge prateće bolesti. Po mom iskustvu, koje se potvrđuje iskustvima pacijenata, najidealnija terapija za skidanje viška kilograma kod insulinske rezistencije je ketogena dijeta. Ovom dijetom se bez gladovanja brzo gube kilogrami, pritom se obavlja, jako važna, detoksikacija jetre, jača imunitet i najvažnije, reguliše nivo šećera u krvi što omogućava oporavak organizma i normalnu funkciju insulina. Održavanje udela mišićne mase u ukupnoj telesnoj proporciji na račun smanjenja procenta masti je ključan faktor za održavanje insulinske rezinstencije pod kontrolom i sprečavanje progresije ka dijabetesu. Iz tog razloga keto-proteinsku dijetu smatram najboljom za rešavanje ovog zdravstvenog problema.

Pravilna ishrana-put ka zdravlju

Kod insulinske rezistencije treba izbegavati pre svega ugljene hidrate, njihovo učešće treba da bude ispod 40% ukupne energetske vrednosti dnevnog obroka. Kod keto-proteinske dijete njihovo učešće je samo 50 grama dnevno, zato je uspešna i to kroz zeleno lisnato povrće, blitva, zelje, spanać, plavi patlidžan, rotkvice, šampinjoni, zelena salata, krastavac, zelenu papriku i potočarka (matovilac). Treba se odreći svih onih namirnica, voća sa visokim glikemiskim indeksom, a to obuhvata proste šećere (beli šećer, braon šećer, med), sve slatkiše, sokove, belo brašno, pirinač, krompir, pivo i alkohol. Voće i povrće treba smanjiti ili svesti na minimum i to: zeleni pasulj, grašak, paradajz i razne semenke, kao i suvo voće. U ishrani treba da bude koštunjavog voća i njihovih plodova. Proteini (jaja, meso toplokrvnih životinja, pileće meso, riba, sir) i zdrave masti u ishrani su neophodni i treba ih u balansiranoj ishrani koristiti prema realnim potrebama organizma i u skladu sa terapijom koju primenjujete. Od žitarica se preporučuje integralni, proteinski, ražani hleb (izuzetno i to u kontrolisanim, malim, količinama), dok testenine i peciva, u bilo kom obliku, treba isključiti iz ishrane.

Sprečite komplikacije 

Najbolji način da sprečite komplikacije koje ova bolest može da izazove jeste da svoju telesnu težinu svedete na idealnu i da uz redovnu fizičku aktivnost, primerenu vašim mogućnostima, uz zdrav način života obezbedite sebi uslov za oporavak.

Knjige kao putokaz

U svim mojim knjigama možete naći uputstva za zdrav život i to kako da se pravilno hranite. Knjiga u kojoj pišem o moći volje i njenoj snazi “Snagom volje do idealne telesne težine” upućuje kako da je iskoristite, te da smršate. Knjiga “Hrana naša nasušna” je bukvar za pravilnu ishranu. U knjizi “Kako da smršate” ćete naći potpuni opis keto-proteinske dijete za koju smatram da je najbolji način za mršavljenje kod insulinske rezistencije. Dok u knjizi “Hrana kao lek” imate potpunu dijetoterapiju za dijabetes i insulinsku rezistenciju. Mislim da u mojim knjigama možete naučiti kako da se pravilno hranite, kako da stavite pod kontrolu ovu bolest i kako da sprečite njeno napredovanje ka još težem obliku, dijabetesu.

Dr Predrag Nenadić, dipl.nutricionista i dr prirodne medicine
Foto: Dario Konstantinović

Knjige dr Nenadića možete poručiti telefonom 066060820 ili putem porudžbenice:

Cena knjige dr Nenadića “Hrana naša nasušna” 680 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “D kompleks 101” 950 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Hrana kao lek” 580 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Jabukovo sirće: čuvar vašeg zdravlja” 420 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Snagom volje do idealne telesne težine: lečenje gojaznosti” 480 din + troškovi dostave
Cena knjige dr Nenadića “Kako da smršate” 560 din + troškovi dostave




    Snagom volje do idealne težine

     

    Dijabetes je matematika

     

    Dijeta za smanjenje šećera u krvi

     

    Jabukovo sirće kao lični lekar

    By / 08/07/2021 / 0 Comments

    Brak u krizi

    By / 13/07/2021 / 0 Comments

    Skrivena mesta u Srbiji gde se spava u zemunicama i jedu praseće bajadere

    By / 28/06/2021 / 0 Comments

    Kako preživeti prevaru partnera?

    By / 01/07/2021 / 0 Comments

    Krema za sunčanje po preporuci dr Nestorovića (recept)

    By / 06/07/2021 / 0 Comments

     

     

     

    © by BGonline. All rights reserved

    Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

    Ostavite komentar

    Komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    To Top
    PROČITAJTE I OVO:
    Priče iz života dr Branimira Nestorovića Dr Branimir Nestorović, pulmolog…
    error: