BG online

ZDRAVLJE

Moramo li u menopauzi da se ugojimo?

Zbog brojnih faktora tokom menopauze, a pre svega pada estrogena, smanjene fizičke aktivnosti i „emocionalnog prejedanja“, može doći do povećanja telesne težine u menopauzi. Ali, kao nutricionista, uveravam vas da to uopšte ne mora da bude tako.

Hormoni u balansu, težina pod kontrolom

Kako uvek napominjem svojim klijentima, ishranu je potrebno osvestiti da bismo naše telo i hranu koju mu dajemo doveli u balans i u ljubav. Na povećanje telesne težine u menopauzi, pored smanjenog lučenja naših hormona svakako utiču i dugogodišnje loše navike u ishrani. Kako balans hormona možemo srediti uvođenjem adaptogenih biljaka u ishranu (ašvaganda, ženšen, zlatna maka, đumbir, sladić i druge), tako ćemo i adekvatnom ishranom namirnicama bogatim fitoestrogenima i onim koje stimulišu proizvodnju progesterona, kao i pravilnim vežbanjem rešiti problem gomilanja nepotrebnih kilograma. Ponekad i minimalne promene navika u ishrani mogu pomoći u ublažavanju simptoma menopauze:
Preporuke:
– Držite se satnice uzimanja hrane u toku dana da ne biste nepotrebno remetile dnevni ritam lučenja insulina, kortizola i ostalih hormona – ne grickajte ništa između obroka
– Nikad ne jedite suviše kasno uveče, poželjno je obroke završiti do 18h, 19h
– Ograničite količine kafe koju svakodnevno konzumirate na najviše 2 šolje. U kafu je dobro dodati malo cimeta radi regulacije nivoa šećera u krvi
– Smanjite količinu previše začinjene (i posoljene) hrane. To može učiniti valunge manje jakim. Ali, ne izbegavajte začine u potpunosti – prstohvat začina je sasvim u redu
– Brzi šećeri će pogoršati zdravstveno stanje, a naročito održavanje stabilne glikemije i lipidni status. Zato savetujem da se oslobodite te zavisnosti ili da šećere smanjite na minimalnu količinu. Mnogo korisnih saveta naći ćete u mojoj knjizi “Menopauza bez lepeza i suza“. Da biste održale optimalnu telesnu težinu, posavetujte se sa nutricionistom u vezi sa detaljima individualnog plana ishrane.

Ako želite da naučite kako da se hranite zdravo i ponudite svom telu najbolje možete mi pisati na mejl: biljanagavovic@yahoo.com

Biljana Gavović, dipl.nutricionista-dijetetičar, autor knjige “Menopauza bez lepeza i suza”, vodiča za žene koje vole sebe.

Foto: Saša Džambić

Saveti Biljane Gavović:
Recept za zdrav doručak nutricioniste Biljane Gavović
Smanjite povišen holesterol ishranom i promenom životnih navika
Zašto je važno da ne preskačete doručak?
Biljka koja štiti srce, pomaže dijabetičarima i efikasno se bori protiv bakterija
Brzo mršavljenje ne donosi trajne rezultate
Pretvorite menopauzu u svoje najbolje godine

Knjigu „Menopauza bez lepeza i suza“ po ceni od 1350 dinara + troškovi dostave možete poručiti telefonom 066060820 ili putem porudžbenice:

 



     

    SHOP

    Ljubav u zagrljaju manipulatora i inteligencija srca, razuma i duše

    By BGonline / 23/01/2024 / 0 Comments

    Život razvedenih majki i njihovih sinova

    By BGonline / 05/02/2024 / 0 Comments
    pixabay.com

    Emocionalne prekretnice u srednjim godinama

    By BGonline / 21/01/2024 / 0 Comments

    Poremećaj ishrane je bolest koju treba na vreme prepoznati i lečiti

    By BGonline / 22/01/2024 / 0 Comments

    Osećanja se ne mogu naučiti

    By BGonline / 06/02/2024 / 0 Comments
    © by BGonline. All rights reserved

    Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

    Ostavite komentar

    Komentar

    Please Login to Comment.

    To Top
    PROČITAJTE I OVO:
    Okrenite se zdravim mislima   Problemi su znak života, a…

    You cannot copy content of this page