fbpx

BG online

Psihološka prva pomoć

Mnogo sam tužna. Kako mogu da promenim svoje misli i emocije?

Počinjem da ludim od tuge. Tako se osećam. Kažu svi da je moguće upravljati svojim mislima, ali ja ne znam kako. Stalno prevrćem po glavi neke mračne scenarije…- ovim rečima se čitateljka BGonline-a obratila psihologu Ljiljani Jagodić.
-Pre svega, pre nego odlučite da ste “poludeli od tuge”, zapitajte se zašto ste tužni. Da li je tuga posledica loših okolnosti, neispunjenih očekivanja ili možda tom tugom privlačite nečiju pažnju? Možda svoju. Ili je to neki najčešći obrazac ponašanja koji ste preuzeli iz primarne porodice od neke bitne osobe u vašem životu. Budite iskreni prema sebi i dajte konkretan odgovor. Počnite da prihvatate realnost takvu kakva jeste, prestanite sa samosažaljevanjem. Život često nije tv serija sa srećnim trajanjem i srećnim krajem, ali uvek u njemu ima i srećnih, radosnih dešavanja. A vi ih ne primećujete zbog tako dominantne prisutnosti emocije tuge. Svet ne postoji da bi svi u njemu samo ispunjavali svoje želje i nade. A koje su to vaše želje i nade? Da li njihovo ispunjenje zavisi samo od vas ili su uključeni i drugi ljudi ili se podrazumevaju neke posebne okolnosti na koje nemate mogućnost uticaja? Šta će se desiti često ne zavisi samo od nas. Možete li to da prihvatite? Često uopšte nije važno šta to imamo, već šta sa tim što imamo možemo da uradimo. Osvestite šta to imate, šta sa tim što imate možete da uradite sada, ili u bliskoj budućnosti. Ne pravite dugoročne planove. Na kraju svakog dana, zapišite bar 3-5 stvari lepih, prijatnih koje su se vama tog dana desile. I sutra kad se probudite prvu stvar koju ćete da uradite jeste da pročitate to što ste sinoć zapisali. Zaspite razmišljajući o sitnim, prijatnim, svakodnevnim stvarima koje su vam se već desile i probudite se sa tom prijatnošću. Ne odustajte, svakog dana vežbajte svoj um-vežbajte fokusiranost na dobro, prijatnost, zadovoljstvo. Kao i za fizičku snagu i za mentalnu je potrebna vežba i upornost.

Ljiljana Jagodić, psiholog
Foto: Jelena Vlatković

Ljiljana Jagodić je klinički psiholog, life coach strateških intervencija i hipnoterapeut. Ima višegodišnje iskustvo u radu sa ljudima o problemima koji potiču iz različitih životnih zona: odnosi sa partnerom, komunikacija, porodični odnosi, ostvarivanje punog ličnog potencijala, prevazilaženje loših navika (poremećaji ishrane, pušenje, prokrastinacija), anksiozni poremećaj( razni strahovi, panični napadi)…
www: life-coach.rs
facebook: Ljiljana Jagodic psiholog lifecoach
skype: ljiljana.jagodic1

Kako imati sebe pod kontrolom?

Vaša pitanja za saradnike BGonline-a možete postaviti mejlom: psiholoskapodrska011@gmail.com

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Sudar sa sopstvenom nemoći Kad neko izražava neko svoje nezadovoljstvo,…
error: