„Priđeš li mi stisnutih pesnica dočekaću te na isti način, ali ako mi priđeš i kažeš „Hajde da sednemo i porazgovaramo o spornim problemima i potrudimo se da shvatimo u čemu se mimoilazimo“ siguran sam da ćemo ustanoviti da se gotovo u svemu slažemo, razume se, uz uslov da raspolažemo strpljenjem, iskrenošću i željom za pronalaženjem zajedničkog jezika“. – Vudro Vilson
Pre nego počnete da prigovarate pozovite se na sopstvene greške
Kako prigovoriti bez vređanja i izazivanja loših emocija kod druge strane? Dejl Karnegi u svom bestseleru „Kako zadobiti prijatelje i uticati na druge ljude“ čitaocima daje korisne smernice koje će im pomoći u tome da unaprede svoju komunikaciju i ne izazivaju revolt kod sagovornika:
Započnite razgovor pohvalom i poznavanjem sagovornikovih vrlina.
Nastojte da svoje neslaganje izrazite okolišnim putem.
Pre nego počnete da prigovarate pozovite se na vlastite greške.
Klonite se izdavanja neposrednih naređenja, radije se služite savetima.
Omogućite čoveku da sačuva vlastiti ponos.
Hvalite i najmanje postignuće drugih. Pohvala je vrednija od prekora.
Pokažite ljudima da verujete u njihove sposobnosti i oni će nastojati da opravdaju vaše poverenje.
Hrabrite ljude, uverite ih da će bez mnogo truda moći da isprave svoje greške. Pokažite im da ono što od njih tražite nije tako teško kako se čini.
Podstaknite ljude da sa zadovoljstvom obavljaju poverene im zadatke.
Prodata u više od 16 miliona primeraka širom sveta, knjiga „Kako zadobiti prijatelje i uticati na ljude“ pruža korisne savete za uspostavljanje i održavanje uspešne komunikacije. Karnegijevi saveti doveli su mnoge ljude do uspeha kako na poslovnom, tako i na privatnom planu.
© by BGonline. All rights reserved