Igračke podstiču razvoj deteta
Ono što je zajedničko svim igračkama sveta je da mogu na razne načine da stimulišu dečji razvoj. Dok se igra, dete spontano vežba i razvija kognitivne, emotivne, motorne, socijalne, komunikacione i jezičke sposobnosti. Igra je u primarni model učenja dece u najranijem uzrastu. Prema istražvanju Marijan Dajmond 50% dečjeg učenja odvija se do četvrte godine, a još tridset do osme!
Razvoj inteligencije
Deca kroz igru najbolje razvijaju inteligenciju – kako da se u novim situacijama snalaze, brzo reaguju i reše problem. Na taj način vežbaju rezonovanje, oštroumnost, dosetljivost, donošenje odluka. Dete kroz igru stalno usvaja nova saznanja, ne samo o spoljnom svetu, već i o sebi, svojim sposobnostima i mogućnostima. Uz pomoć okruženja, aktivnosti i angažovanih čula oblikuje se detetov mozak, pa roditelji treba da znaju kako stimulisanjem igre mogu snažno da poguraju njegov rani razvoj.
Razvoj sinapsi u mozgu
Sinapse su spojevi kojima se prenose nervni impulsi, veze komunikacijskog tipa između nervnih ćelija ili nervnih i ćelija mišića i želzda. Ranko Rajević i Uroš Petrović, osnivači NTC sistema učenja kroz igru, stalno naglašavaju značaj fizičkog kretanja i igre za razvoj sinapsi u najranijem uzrastu, jer se to reflektuje na celokupan razvoj i kasnije ostvarenje potencijala deteta.
Bolji kognitivni (saznajni) razvoj
U razvojnom smislu dobra igračka je ona koja zadovoljava dečje potrebe na emotivno-društvenom planu. Za dete igračka nije običan predmet, ona je uteha, oslonac, sredstvo pomoću kojeg dolazi u dodir sa stvarima iz sveta odraslih, a sa kojima inače ne može.Pomoću igračaka deca se bolje kognitivno razvijaju – stiču pojam o sebi, uče o veličinama, odnosima, bojama, oblicima. Psiholozi preporučuju da igra bude usmerena,nikako diktirana, da roditelji puste mališane da veštine savlađuju kroz igru, tempom koji njima odgovara.
Socio-emocionalni razvoj
Kada malo odrastu, samostalno igranje prerasta u zajedničku igru koja doprinosi socio-emotivnom razvoju. Sve ovo kasnije pomaže deci da se bolje uklope u društvo, kolektive poput vrtića i škole. U predškolskom uzrastu dolazi do paralelnog igranja – više dece se igra jedno pored drugog, paralelno. Mališani u tom uzrastu koriste slične igračke i igraju se na sličan način, ali bez ikakve saradnje. Sledeća faza su saradničke igre u kojima se igraju zajedno, pričaju šta rade, sposobna su da dele igračke i stupe u međusobnu interakciju, razgovaraju tokom igre. Na kraju, kao poslednji stepenik, deca razvijaju kooperativne igre u kojima stupaju u interakciju sa zajedničkim ciljem. Na taj način se razvija odgovornost, saradnja, poštovanje pravila, deljenje.
Razvoj jezičkih sposobnosti
Igra ima nemerljivu ulogu i u razvoju jezičkih sposobnosti – kroz razne jezičke, muzičke i igre u grupi, zagonetke. Deca sa emocionalnim problemima i problemima u ponašanju napreduju uz igru. Igra je u suštini primarni model učenja u najranijem uzrastu – prema istražvanju Marijan Dajmond 50% dečjeg učenja odvija se do četvrte godine, a još 30% do osme!
U Aksu po igračke
U Aksa online prodavnici naći ćete veliki izbor igračaka za sve uzraste, od prvih bebinih dana pa do 12. godine. Ako ste neodlučni prilikom izbora rešenje je Aksa poklon kartica u iznosu od 500 do 50 000 dinara ili Aksa vaučeri u iznosu od 500, 1.000, 2000 ili 5000 dinara, a izbor poklona prepustite mališanima.
© by BGonline. All rights reserved