Matematička vrteška
„Iako na predškolskom nivou deca ne izučavaju matematiku sistematski, u okviru nastavnog predmeta, ona je neizbežna svakodnevica. Dete spontano uči šta je gore, a šta dole, šta je iza, a šta ispred. Sreće se s pojmovima levo, desno, u, na, van, uočava koliko ima nečega, sreće se s brojanjem, nizovima, merenjem, uviđa da nešto liči na neku geometrijsku figuru (kvadrat, pravougaonik, krug itd.) ili geometrijsko telo (kocku, kvadar, loptu itd.). Sve nas to, iako je reč o maloj matematici, navodi na potrebu za organizovanijim radom u pogledu razvijanja matematičkih pojmova na predškolskom nivou. Samo organizovan i sistematski rad može pomoći u tome da uspešno pripremimo dete za izučavanje matematike u školskom uzrastu.“ – (Prof. dr Mirko Dejić i Branka Dejić)
Knjiga Matematička vrteška koju su napisali Mirko Dejić i Branka Dejić, a ilustrovala Maša Avramović namenjena je deci predškolskog uzrasta, a svrha joj je da pravilno, korak po korak, kod dece razvije matematičke pojmove i da ih pripremi za polazak u školu. Ako je dete matematički pripremlјeno na predškolskom nivou, učenje matematike u školi biće jednostavnije, zanimlјivije i manje stresno. Aktivnosti u prvom delu knjige odnose se na sistematsko razvijanje matematičkih pojmova i pripremu dece za praćenje nastave u prvom razredu osnovne škole. Zadaci u drugom delu usmereni su na razvijanje mišlјenja i inteligencije kod dece, kao i na utvrđivanje znanja stečenih rešavanjem zadataka iz prvog dela knjige.
Važno je strplјenje
Zadaci imaju problemski karakter, pri čemu se deca stavlјaju u određene problemske situacije koje ih motivišu da reše problem. Pored razvijanja misaonih karakteristika, rešavanje zadataka će omogućiti sticanje izvesnog nivoa znanja, umeća i navika, što će im olakšati uklapanje u dolazeće školske obaveze. Pri rešavanju zadataka biće potrebno da deca nešto objasne i razjasne, da docrtaju, oboje, nacrtaju, precrtaju, upišu, zalepe, kombinuju, izdvoje, pokažu, obeleže, zaokruže.
“Budite strplјivi s decom dok rešavaju zadatke. Vaša podrška im je neophodna. Prihvatite svaki pokušaj deteta da reši zadatak, makar i pogrešno, jer je to dečje stvaralaštvo. Bodrite dete, uveravajte ga da može da reši zadatak i nikada ga ne kritikujte zbog pogrešnog rešenja. Poštujte detetov uzrast, pa ako vam se učini da je neki zahtev za dete težak, idite na lakše zahteve, a kasnije se vratite da dovršite ono što nije urađeno. Radujte se detetovom uspehu, hvalite ga. Pomažite mu samo neophodnim savetima, a ne rešavajte zadatak umesto njega. Samo na taj način detetu će matematika postati igra i ono će želeti da radi dalјe”, ističu autori Mirko Dejić i Branka Dejić u predgovoru ovog izdanja.
Za širu edukaciju odraslih u radu na razvijanju matematičkih pojmova na predškolskom nivou preporuka je knjiga stručno-metodički priručnik Predškolac u svetu matematike autora prof. dr Mirka Dejića
Dr Mirko Dejić je profesor na Učitelјskom fakultetu u Beogradu, u penziji. Njegova naučna delatnost odnosi se na utemelјenje i razvoj metodike matematike na predškolskom i osnovnoškolskom nivou. Za knjige Matematika kao igra 1 i 2, u izdanju Kreativnog centra dobio je nagradu Evropskog udruženja izdavača udžbenika za najbolјi evropski udžbenik u kategoriji knjiga za predškolce u 2012. godini.
Branka Dejić je profesor matematike. Radila je u Gimnaziji Uroš Predić, Pančevo i od osnivanja (2000) radi u Regionalnom centru za talente Mihajlo Pupin, Pančevo, kao predavač i mentor. Veliki broj njenih učenika postigao je vrhunske rezultate na republičkim i međunarodnim matematičkim takmičenjima. Koautor je 9 knjiga namenjenih popularizaciji i razvijanju darovitosti za matematiku.
Knjige “Matematička vrteška” (1200 dinara + troškovi dostave), “Predškolac u svetu matematike” (960 dinara + troškovi dostave), “Matematika kao igra 1” (840 dinara + troškovi dostave), “Matematika kao igra 2” (840 dinara + troškovi dostave) i “Luckasta azbuka” (850 dinara + troškovi dostave) možete poručiti telefonom 066060820 ili putem porudžbenice:
Najbolji evropski udžbenik za predškolce „Igram se i razmišljam“