BG online

Vesti

Online komunikacija

Trendovi u 2021. godini

Pandemija je nesumnjivo ubrzala proces digitalizacije, pa su tako danas svi “online” izloženi većem broju poruka, dok imaju sve manje pažnje i motiva da saslušaju i pročitaju ono što im se nudi na feed-u. Iako nam se čini da je to „još samo jedan klik“ ili „sekund više“ – mnogima od nas i to je previše. Sada nema nazad – kupujemo, učimo, nazdravljamo, radimo, informišemo se online – što znači da moramo mnogo više vremena, resursa i strpljenja da uložimo u svaki segment online komunikacije – kažu Stefan Plavšić, Head of Digital i Anja Nikolić, Key Account Manager-ka i ekspertkinja za Influencer iz Marketing agencije Olaf&McAteer i predstavljaju nove trendove u online komunikaciji za 2021. godinu:

Kada e-trgovina raste, influenseri zauzimaju vozačevo sedište
Tokom prethodne godine, online kupovina zabeležila je vrtoglavi rast. I taj trend, nastavlja se i u 2021. godini. Zato danas, ključnu ulogu u tom prodajnom ekosistemu imaju upravo influenseri, koji koristeći svoj uticaj i sposobnost „pričanja priče“ lako usmeravaju potrošače, menjaju postojeće navike i podstiču na kupovinu. Fee influensera na nivou kampanje, možete zameniti procentom koji bi influenser dobio od ukupne zarade koju vam je doneo. Ne zaboravite da onda pažljivo sledite potrošače na tom putu uključujući tracking linkove ili personalizovane promo kodove.
Protiv lažnih vesti
Algoritmi na društvenim mrežama su kreirani tako da svakom korisniku dostavljaju onaj sadržaj koji odgovara njegovim interesovanjima. To je dobro za marketing, međutim postaje problematično kada se radi o lažnim vestima koje prijaju našim „ušima“, koje zatim sve više i više čitamo, a kao posledicu, imamo to da ih algoritam sve više i više šalje na naše ekrane. Gde je kraj ovom vrzinom kolu? Društvene mreže su ovo shvatile ozbiljno i jako brzo uvele mnoge restrikcije za kreatore sadržaja i pokretače oglasa, kako bi se, što je moguće više, umanjio značaj lažnih vesti. Jedan od najvećih izazova u 2021. biće da održimo internet dovoljno otvorenim, ali i dovoljno sigurnim mestom za informisanje.
Evolucija trgovine na društvenim mrežama
Imali ste dovoljno vremena da se upoznate i istražite „shop“ opciju na društvenim mrežama. Možda ste kupili omiljenu knjigu, novu trenerku ili gadget ali, da li ste počeli da primenjujete ovaj alat i na svoj biznis?
Možda influenseri u 2021. godini neće biti spremni da transformišu svoje profile u virtuelne tržne centre zbog brendova, ali to ne znači da vi, kao brend, ne treba ovu opciju da razmotrite već danas.

Anja Nikolić i Stefan Plavšić

Analitika- temelj za dobru kreativu
Prošlo je vreme praćenja rasta follower-a i broja impresija. S obzirom da će video i vizuelni sadržaj sve više biti zastupljeni, očekuje se i pokretanje novih alata koji neće više meriti samo pominjanje ključnih reči, već koliko i na koji način je odgledan neki video. Oko 70% istraživača veruje da će tehnologija video analize biti ključna kada govorimo o analitici u budućnosti.
Iskrenost, strast i svrha postaju „must“
Kreativnost i veliki influenser marketing budžeti više nisu dovoljni. Vaša publika postaje socijalno svesnija. Targetirajte influensere, „opinion lidere“ koji su strastveni u pogledu svrhe kampanje i koji i sami dele vrednosti vaše inicijative, jer će samo tako moći iskreno da prenesu poruku, što publika prepoznaje i visoko vrednuje.
Video sadržaji ispred tekstova?
Platforme na kojima dominiraju video materijali kratkog oblika privukle su preko 821 milion aktivnih korisnika od juna 2019, što je 32% više u odnosu na prethodnu godinu.
Brendovi moraju da prilagode svoje strategije i u njih integrišu i video materijale kratke forme, kao i saradnju sa influenserima. Kakva će biti sudbina članaka i blog postova, ostaje da vidimo – svakako, oni će verovatno još dugo biti predmet interesovanja za „hot traffic“, odnosno visoko zainteresovane kupce koji pretražuju na Google-u.
Uspon mikro influensera
Poznati po svojoj izuzetnoj sposobnosti da na autentičan način dođu do svojih follower-a, mikro influenseri će postati važan deo marketinške strategije brenda 2021. godine. Pored toga što na kreativan i prirodan način kreiraju native sadržaj, najnovija studija otkrila je da influenseri koji broje između 1.000 i 5.000 pratilaca postižu najveći engagement rate (8.8%).

Stefan Plavšić i Anja Nikolić

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Please Login to Comment.

To Top
PROČITAJTE I OVO:
7 koraka do savršenog zdravlja Ako imate neki zdravstveni problem,…

You cannot copy content of this page