RASKID SA STARIM NAVIKAMA I LOŠIM IZBORIMA
Koje promene u životnim navikama donose srednje godine i pozno doba? Da li smo sa 50+ spremni za radikalne rezove u životu? Kakve odluke ćemo donositi, šta ćemo menjati, koje navike odbaciti, a koje novine uvesti? Odgovor na ova pitanja dalo je najnovije istraživanje „ReMovement“ koje je sprovela kompanija Ketchum, jedna od vodećih svetskih konsultanskih kuća u oblasti komunikacija.
Ovo istraživanje je obuhvatilo potrošače preko 50 godina starosti i došlo do odgovora da je ova populacija spremna da menja mnogo toga, pa i potrošačke navike i brendove, kao i do saznanja da srednje doba predstavlja vreme kada treba odbaciti stare navike i isprobati nove stvari.
Potrošači stariji od 50 godina ne samo da su spremni za promene, već su spremni za radikalne „rezove“ u svim aspektima života, bilo da je u pitanju razvod braka u kojem nema ljubavi ili „raskid“ sa brendom sa kojim je „odnos postao navika“.
„ReMovement“ studija potvrđuje da srednje doba predstavlja vreme kada se odbacuju stare navike i isprobavaju nove stvari. Čak 89% ispitanika izjasnilo se da je više nego voljno da isproba nove brendove, da se ponovo pokrene dok prolazi kroz promene životnih navika, i da nisu lojalni koliko su trgovci bili ubeđeni da jesu. Trgovci ne veruju u nestabilan odnos sredovečnog potrošača prema brendu, a trebalo bi ozbiljno da se pozabave ovim problemom.
-Savet brendovima je da zajedno sa stručnjacima u oblasti komunikacija kreiraju i sprovedu kampanje koje će biti usmerene ka ovoj populaciji. Ako se povežu sa ovom starosnom grupom na način na koji ona to želi, biće nagrađeni uvažavanjem i lojalnošću. -istakla je Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije Olaf&McAteer, Ketchum-ovog partnera u Srbiji.
10 načina da se brendovi povežu sa starosnom grupom 50+:
1. Predstavite svoj brend u novom svetlu – Naglasite prednosti za ljude koji prolaze kroz promene u životu
2. Imajte u vidu da je ova generacija otvorena za upoznavanje novih ljudi, proizvoda, usluga… – Pružite im priliku da to i učine
3. Pomozite im da okrenu novi list – Ponudite im mogućnost da krenu napred bez gledanja unazad
4. Slavite sreću koju donosi novo životno doba – Pokažite kakvu sreću donose i šezdesete i sedamdesete godine
5. Stavite akcenat na optimizam – Prikažite ljudima uzbudljive mogućnosti koje su pred njima
6. Slavite individualnost – Pokažite da je u redu biti sam i uživati u svom društvu
7. Eksperimentišite – I ova generacija želi da proba nove stvari
8. Dozvolite ugađanje sebi – Potvrdite da je želja ljudi da se posvete ličnom ispunjenju sasvim ok
9. Pokažite da lojalnost treba zaslužiti – Recite otvoreno da se lojalnost brendu ne podrazumeva i da nije obavezna.
10. Obezbedite plan za dugovečnost – Ponudite ideje za dobar život i u srednjem i poznom dobu