BG online

Lični razvoj

Želela je da je vole oni koje ne voli

Prestala je da se smeje, više ne zna ko je…

“Ja sam budala!” Ovako je na pitanje: ”Čega ste sada, na kraju sesije, svesni?” odgovorila moja klijentkinja. I nije se tu zadržala. Ponovila je to još nekoliko puta. Različitim intonacijama. Sa većim ili manjim pauzama između ponavljanja. A onda je počela da plače. Pa da se smeje. I tek tada je počela ravnomerno da diše. Da udiše i da izdiše. Radila je nešto tako obično, jednostavno. Disala je. A baš to joj je nedostajalo mesecima.
Ovo je bila tek naša prva sesija. (Zapravo, upoznale smo se nedelju dana ranije, na sesiji za uspostavljanje / proveru hemije – porazgovarale smo o tome zašto ona želi da krene u koučing, zašto baš sada, dala sam joj priliku da “oseti” moj način rada, stil komunikacije, energiju i da mi ispriča ono što ona smatra da je važno da znam na početku njenog putovanja. Dan kasnije se javila, rekla da želi da radi sa mnom i dogovorile smo naš prvi susret). Kao temu za rad je navela komunikaciju. Povratna informacija koju je dobila od tima, nakon završenog projekta, ju je najpre zabrinula, zatim zamislila i razočarala. Na kraju je shvatila da ju je pre svega rastužila i duboko pogodila. Želela je da radi na unapređenju svoje poslovne komunikacije. Njena kompanija joj je pružila tu mogućnost.
Da bismo se dotakle drugih i komunikacije sa njima, morale smo početi od početka. Od nje. Polako smo počele da otkrivamo skrivene, davno zatvorene, namerno i nenamerno ugašene delove njenog života. Činilo se kao da tumaramo po starom zamku, koji je delovao gotovo napušteno, sa bakljom u rukama. Nailazile smo na mnoga vrata. Bakljama smo osvetljavale natpise na njima. Na nekima nije pisalo ništa. Delovalo je da su odavno zabravljena, toliko da im se više nije sećala ni naziva.

Kako ocenjujete sebe?

Znala je da nešto voli, nešto želi, da ima delova njenog života koji joj donose radost i ispunjenost, a nije umela da ih definiše. “Davno je to bilo. Ugasila sam se.”, rekla je. Na toj, prvoj sesiji smo imale taman toliko vremena i prilike da prošetamo kroz njen život – zamak i da sagledamo širinu i raznolikost oblasti koje je ispunjavaju. Dobila je priliku da se seti šta voli, u čemu je umela da uživa, šta je to što joj je važno. Nakon toga, otpočeo je proces evaluacije zadovoljstva kvalitetom tih segmenata. Evaluacija sama po sebi nije bila teška. Bez mnogo premišljanja i odmeravanja je procenila koliko je zadovoljna kojim segmentom. Ono što jeste bilo teško je suočavanje sa rezultatima. Od osam, za nju važnih oblasti, tri su imale vrednost 2 (znam da mi je ovo mnogo važno, ali ga trenutno gotovo i nema u mom životu), nekoliko je bilo na nivou 3-6 i samo jedna na nivou 8 (od mogućih 10). Najbolje ocenjen segment je zdravlje, za koji je rekla: “Sad je 8, do nedavno je bilo na 10. I nastaviće da pada ako nešto ne uradim. Brzo!”. Dok je ona promišljala, govorila i ocenjivala ja sam na belom papiru ispred nje crtala. Grafički sam predstavljala njene misli. Na kraju je dobila jednu jedinstvenu figuru, koja se sastojala od tačno osam delova (koliko je ona segmenata navela) koji su bili obojeni srazmerno oceni kojom ih je ocenila. Sagledavši sliku, sve segmente kao celinu, najpre je prokomentarisala: “Ovo, ovako, nikad nisam gledala. Sve zajedno. Uvek su mi ti segmenti delovali kao potpuno nezavisni. Sad tek, kad stoje ovako uvezani, vidim koliko izbija belina papira. Koliko sam prazna.” Malo zatim je rekla: “Imamo mnogo posla. Želim sve to da ispunim. Da ponovo budem ona JA, zadovoljna, ispunjena, svoja. Za početak, da se smejem”.

Više ne znam ko sam…

Nastavile smo dalje sa istraživanjem. Zamolila sam je da krene u potragu za ključnim segmentom, onim čija bi (pa i minimalna) promena izazvala pozitivnu promenu i u ostalim segmentima. Dugo je ćutala. Tražila. Preispitivala se. Razmišljala. Osećala. I pronašla ga je. Segment čijim kvalitetom je već zadovoljna iznad proseka. No, otkrila je da “nešto malo iznad proseka” nije dovoljno dobro. To je segment kojim želi da bude ispunjena što je moguće više. Čista desetka je ono čemu teži. Shvatila je da, ako bi se pozabavila osvežavanjem tog segmenta, da bi se pozitivna promena gotovo odmah osetila bar na još dva. A da bi ostali, vremenom, postajali snažniji, ispunjeniji. U naletu oduševljenja što je razumela gde se krije tajna njenog zadovoljstva, uzela je bojice, privukla papir i počela da boji crtež koji je do tog trenutka bio više beo nego u boji. Nije stala dok ga celog nije obojila. Onda je podigla papir, zagledala se, osmehnula, zategla ramena, lupila rukom po papiru i rekla: “Ovo sam ja. Ovakva sam bila do pre godinu dana. A onda sam dozvolila da mi drugi govore kako treba da se ponašam, kako treba da pričam, kako da se oblačim. Utišala sam se. Ugasila. Prestala sam da se smejem. Udovoljavam drugima. Dozvolila sam da izgubim samopouzdanje. Više ne znam ko sam. A zašto? Zato što sam mislila da ću tako biti prihvaćena, pa i omiljena. Ja volim da me vole. Greška je u tome što sam želela da me vole ljudi koje ja ne volim. Ja sam budala.” A onda se rasplakala. To nije bila tuga, već olakšanje. To je bio trenutak povratka sebi. Trenutak naleta snage, odlučnosti. Želje.

Put transformacije

Preostale minute smo iskoristile za postavljanje cilja za ceo proces. Iznova sam joj postavila pitanje šta želi da bude rezultat našeg rada, u kontekstu toga da se radi o poslovnom koučingu, koji finansira kompanija. Odgovor nije zvučao kao na početku.
Postoji nekoliko vrsta koučinga. Proces koji se fokusira na poboljšanje performansi, rad na razvoju kompetencija, ali i transformacioni koučing. U radu sa liderima, najčešće se radi o ovom trećem.
Moja klijentkinja je postala svesna da brzim promenama u komunikaciji neće ostvariti mnogo. Shvatila je da je ispred nas proces mnogo dublje transformacije, koji za posledicu može imati i promene u komunikaciji. To je ishod koji bi odgovarao i mojoj klijentkinji i kompaniji. No, ishod može biti i drugačiji. Zbog toga je jedno od važnih pitanja koje postavljam predstavnicima kompanije (naručiocu) pre početka rada: “Da li ste spremni da izgubite ovu osobu?”. Jer, kroz koučing se dotaknu vrednosti, želje, strasti i svi oni delovi ličnosti koji često baš zbog okruženja u kome se osoba nalazi, ne mogu da budu ispunjeni i življeni. Klijent je taj koji će odlučiti šta je u trenutku važnije: ostati u okruženju ili krenuti ka svojoj suštini. Niko, a pogotovu ne kouč, ne može znati na koju stranu će se okrenuti klijent. Zato je važno da i naručilac bude svestan svih mogućih ishoda. Kompanije u kojima je rukovodstvo svesno da nema boljeg zaposlenog od zadovoljnog zaposlenog, će podržati svoje ljude da rastu i razvijaju se, čak i po cenu da ih izgube.

Mirjana Gomilanović
Foto: Dario Konstantinović/ DAK Foto
Mesto snimanja: Hotel Zepter Beograd
Mirjanu Gomilanović možete kontaktirati putem mejla: mirjana.gomilanovic@one2grow.net
www.one2grow.net
www.gomilanovic.com

Mirjana Gomilanovic, PCC, Executive & Leadership Coach | ICF Registered Mentor Coach | Certified consultant & trainer for organisational change je profesionalni sertifikovani kouč u oblast razvoja lidera i organizacionog rasta, autor knjige “Svetionik u meni” i izvršni direktor Agencije “One2grow – Leadership Coaching”.
Mirjana veruje da smo svi rođeni da budemo srećni. Zbog toga se njen rad može okarakterisati kao maksimiziranje snaga i znanja pojedinaca, kako bi od toga koristi imali osoba, organizacija i kompletno okruženje. Specijalnost su joj razvoj razvoj lidera i liderskih kompetencija, upravljanje promenama, definicija i življenje kompanijske misije, vizije i vrednosti kao i kreiranje korporativne kulture kroz individualni i timski koučing.
U svom radu koristi lična iskustva, koja je stekla radeći više od deset godina na pozicijama direktora prodaje i marketinga u domaćim i međunarodnim kompanijama (IBM, Siemens, Telekom Srbija i Orion telekom).
Profesionalnost i posvećenost su je doveli do akreditacija svetskih konsultantskih kuća: Profesionalni Sertifikovan Kouč i Registrovani Mentor Kouč pri Svetskoj federaciji koučeva (PCC ICF), Erickson kouč, PCM kouč, Persona Global konsultant; SDI konsultant; Points of You Trainer and Coach; Oxford Leadership Academy fellow, NLP BP i mnoge druge.
Po formalnom obrazovanju je magistar elektrotehnike.
Srećno je udata i majka je troje dece.

Intervju sa Mirjanom Gomilanović:

Podrška velikim karijerama i uspešnim ljudima

Saveti Mirjane Gomilanović:
U potrazi za ličnim mirom
Žena željna ljubavi
Težak, bolan, ali moćan rad na sebi
Direktor na poslu, običan čovek kod kuće
Život u začaranom krugu tuđih očekivanja
Da li ste strogi prema sebi i drugima?
Online koučing bez kamera
Zašto otići na koučing?
Laži u poslovnom okruženju
Zašto niste sebi na prvom mestu?
Put ličnog razvoja
Roditeljstvo po svaku cenu
Naučite kako da se izborite za sebe
Budite sebi najvažniji klijent
Moramo li ostati stranci u braku?
Zbog čega nas ne razumeju?
Strategija za uspešno ostvarivanje cilja
Da li je odlazak kod kouča kupovina magle?
Kako odabrati kouča?
Velike i male borbe na putu ličnog razvoja
Pogled u sebe i sopstvene potrebe
Kako da idete na posao koji ne volite?
Kako da vreme radi za vas?
Kako uklopiti posao i porodicu?
Kako biti lider sopstvenog života?
Uspešni na poslu, nesigurni kod kuće
Plovidba sopstvenim životom
Um i duša pobednika su uvek u balansu
Ne plašite se svojih ambicija
Kako imati dovoljno vremena za SVE?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Please Login to Comment.

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Prva asocijacija na burek su pekara i mnogo masti. Pošto…

You cannot copy content of this page