BG online

ZDRAVLJE

Volite i čuvajte svoje zglobove

Svi imamo jedno telo i ono treba dugo da nam služi, bude zdravo, pokretljivo i izdržljivo. Ono što uvek napominje strukovni fizioterapeut Marina Popović je da volimo i čuvamo svoje zglobove i u razgovoru za BGonline objašnjava zbog čega je to veoma važno.
-Zglobovi su glavni „pokretači“ lokomotornog aparata, pa samim tim ako ih ne čuvamo, telo ne može više da funkcioniše kao harmonična celina, izgubićemo kvalitet pokreta, javiće se bolovi i nastaće degenerativne promene. Najčešće greške koje se prave u svakodnevnom životu pri čemu se narušava zdravlje zglobova su nepravilni pokreti, naročito pri podizanju tereta, razne rotacije ekstremiteta, dugi i nepravilni statički položaji, nagli i brzi pokreti, naročito kada se ponavljaju više puta što dovodi do oštećenja zglobova, posebno kada traje duži vremenski period, jer zglobovi trpe opterećenje, nastaju mikro traume koje kasnije prerastaju u pravu traumu (oštećenje i zapaljenje zgloba ili zglobova). Moj savet je da obratite pažnju na način izvođenja pokreta, sa posebnim akcentom na pokrete u koje su uključene rotacije i pri podizanju velikog tereta- kaže Marina Popović i dodaje da pravilno izveden pokret će do 90% zaštiti zglobove od traume.

Kako preživeti sedenje na radnom mestu?

Sve je više ljudi koji provode sate na radnom mestu u sedećem položaju a Marina za njih ima nekoliko stručnih saveta koji im mogu pomoći da spreče ozbiljnije posledice takvog načina života.
-Ljudi koji sede 8 i više sati za računarom treba da vode računa o tome da im odgovara visina stola, da kada saviju laktove direktno se oslanjaju na sto računara, tako da ramena budu opuštena, da ne budu ni podignuta ni spuštena. Glava u fiziološkom položaju ne treba da ide napred, a ni nazad (orijentir je da ušna resica pada na vrh ramena- to je taj neutralni ili fiziološki položaj). Kada se vrše rotacije za kičmu nije pravilno i provocirajuće je ako su noge fiksirane za podlogu, a okreće se telo oko svoje ose na levo ili desno. Tad dolazi do torzije tj. uvrtanja i rotacije pršljenskih tela koja pritiskaju disk, a vremenom i do diskus hernije ili ispadanja pršljena iz ležišta. Rotacija se pravilno izvodi ako se pre okreta na levu stranu prvo iskorači levom nogom, pa zatim desnom, tačnije desna noga da prati levu nogu u ovom slučaju i obrnuto. Ako je okretanje na desnu stranu, to je takozvano okretanje „u bloku“.

Branka Gajić
Foto: Dario Konstantinović

Antidepresivi-lekovi za redukciju straha, anksioznosti i stimulisanje vitalnih funkcija

By / 19/05/2022 / 0 Comments

Emocionalno zanemarivanje u detinjstvu

By / 24/04/2022 / 0 Comments

Zgrabi za ruku onog koga voliš, ne gledaj u mobilni, ne čitaj portale, kupuj fenomenalne knjige- to je sreća

By / 19/05/2022 / 0 Comments

Porodične neuroze i odnosi roditelja i dece

By / 27/04/2022 / 0 Comments

Mnoge duševne bolesti mogu da se izleče, ponekad čak i uspešnije od telesnih

By / 11/05/2022 / 0 Comments
© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Ne možete sami popravljati svoj brak Muž se pretvorio u…