BG online

Estetika

Vežbanje kao higijena tela

Kao biti fizički aktivan uprkos brojnim obavezama?

Posle knjige „Fit u trudnoći s pilatesom“ profesor kineziologije i instruktor pilatesa Tamara Ratković napisala je knjigu „Fit mama i beba“ koja između ostalog sadrži i brojne ideje i predloge o tome kako mama i beba mogu biti u dobroj formi. Izgovori poput onih da nemate vremena za sebe po Tamarinim rečima više ne važe, jer sada uz njenu knjigu možete vežbati uz bebu u kući ili u parku. Pripremila je autorka i niz vežbi za bebu koje će povoljno uticati na razvoj njene snage, motorike i koordinacije pokreta.Zadatak knjige „Fit mama i beba“ je da motiviše mame da budu aktivne i da vežbaju, a po mišljenju Tamare Ratković za to ne treba mnogo vremena i novca, već samo volja.
-Žene je nekad teško motivisati jer uvek nađu razlog da ispred sebe stave finansije, vreme, decu, posao, muža, kuvanje, spremanje, razvoženje, pa tako često sebe lišavaju nekih užitaka. S druge strane, imaju svest o tome koliko im vežbanje treba i koje sve dobrobiti nosi (ne samo estetske prirode, već zdravstvene i funkcionalne). Moj primaran cilj sa ovom knjigom ( pa i sa prvom ) je da smanjim sve opcije “ne mogu zbog…” Sad žene imaju ovu knjigu pored sebe i same kreiraju svoj trening unutar slobodnog vremena. Mogu biti aktivne sa ili bez bebe, kod kuće ili napolju.
Šta biste kao profesor kineziologije poručili i rekli ženama, a šta biste im savetovali kao mama i žena?
-Kao profesor kineziologije i neko ko se bavi telom skoro 30 godina uvek kažem KREĆITE SE, budite aktivne jer jedino tako vaše telo će vas dugo i efikasno služiti. Kao mama podvlačim da treba da budu primer svojoj deci jer i njima svojom aktivnošću prave dobar primer da je vežbanje higijena tela. A kao žena podsećam da vežbanjem održavamo, odnosno podgrevamo svoju mladost jer sa njom lakše prolazimo sve promene koje se neminovno dešavaju starenjem.
Zašto se sve više priča o vežbanju, sve su popularniji biznis termini u fitnes klubovima i da li mislite da je popularnizaciji toga doprineo efekat koji ima vežbanje na mentalno zdravlje, zdravje ili fizički izgled?
-Ja bih pre estetike i fizičkog izgleda stavila ipak zdravlje i funkcionalnost tela. Ukoliko je vaše telo zdravo, ono je i izdržljivo na sve promene koje se dešavaju kroz naše živote, a znamo da današnji tempo života veoma brz i stresan. Mi umerenim vežbanjem tela treba da telo pripremimo na sve te promene kako bismo ih kad se dese što lakše prebrodili. Popularizacija fitnesa je nastala iz prirodne potrebe čoveka da se kreće. Uvek svojim studentima kažem da nismo stvoreni da sedimo, već da se krećemo! Onda to treba i da činimo.
Žene su često “kraljice izgovora”, pa tako nikad nemaju vreme za sebe, a ni za vežbanje. Gde ga pronaći i čega se odreći?
-Sve je stvar odluke. Ono što je sigurno je da moderna žena zna šta hoće- da traje, da je zdrava i funkcionalna i da lepo izgleda. Vežbanje je jedno od pomagala sa čijom primenom upravo ispunjavamo navedene kriterijume.
Da li ova knjiga može biti dovoljna ženama za motivaciju i početak?
-Za mene je svaka knjiga motivacijska ukoliko razmislite o onome što šalje kao poruku. Obe moje knjige su pisane tako da ih i onaj ko ne vežba može razumeti i lako primeniti. Date su razne ideje za trening tako da je mogu poneti knjigu sa sobom i vežbati u parku dok beba spava. Mislim da će svakako pokrenuti mnoge mame da budu aktivne i što pre se vrate u formu.
Koliko su vežbe prilagođene početnicima i onima koji prvi put treba da se pokrenu?
-Vežbe su jednostavne i lake za izvođenje. Koncepcijski sam nastojala da celo telo bude pokriveno. Trebamo ga vežbati koa celinu, a ne samo pojedine delove.
Šta bebi znači fizička aktivnost i kako izgleda zajedničko vežbanje bebe i mame?
-I bebe imaju potrebu za pokretom. Zdrava beba jedva čeka da je gola i da savija i opušta svoje nožice. Pa, zar to nije prirodna potreba za kretanjem? Zašto joj to ne omogućiti? I tu smo uz reč pedijatra i fizioterapeuta nastojali dati savete kako da vežbate sa bebom. Korisni su, a njihova primena nije teška.
Žene su zbunjene brojnim dijetama i konceptima ishrane. Kakve obroke preporučujete i sa čim nikad neće pogrešiti kada je reč o izboru hrane?
-Ukoliko jedete previše, a malo se krećete neminovno je da ćete se ugojiti. To je matematika prvog razreda. Smanjite svoje obroke i povećajte aktivnost. Razmislite šta i kako jedete? Da li brzo gutate ili uživate. Pokušajte naći balans, jer to je recept za sve u životu. UMERENOST! Nisam pristalice instant dijeta.
Na koji rezultat iz vaše prakse ste do sad najponosniji?
-Najponosnija sam na moj privatan život koji je lep i miran. Ponosna sam na ono što uspešno delim znanje i vreme sa drugima u Beogradu već preko 17 godina, u radu sa mojim zadovoljnim klijentima, studentima, polaznicima edukacija. Kad imate zadovoljnog klijenta koji npr. više nema bol ili ste ga vratili u formu-oporavili vi ste srećni, ali znate da sutra krećete ponovo dalje sa novim klijentom ili nastavljate dalje novi nivo sa starim.

Branka Gajić

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Razvoj duše i život u obilju Kad naučite kako da…