fbpx

BG online

Sport

Uz plan obroka brže ćete mršaviti

Promena ishrane dovodi hormone i ciklus u normalu

Savremeni ljudi uprkos brzom životu koji vode i brojnim obavezama imaju šansu da se izbore sa takvim tempom i poboljšaju svoje zdravlje i kondiciju- tvrdi Marko Stojanović, nutricionista i fitnes trener. On kaže da je prvi preduslov da im to pođe za rukom dobra organizacija svakodnevice.
-Promene ne treba da budu nagle i drastične, već je preporuka da se postepeno menjaju loše navike i izbacuju iz ishrane pogrešne namirnice. Unapred pripremljeni obroci su ključ uspeha jer ako nemate plan svojih obroka velike su šanse da čim osetite glad uđete u najbližu pekaru ili fast food restoran. Početak jeste težak, ali kad pređete taj nivo sve postaje mnogo, mnogo lakše- kaže Marko Stojanović.

Ne plašite se masti

Insulinska rezistencija, hormonski disbalans, usporen rad štitne žlezde su sve češće dijagnoze sa kojima se susreću žene svih generacija. Marko Stojanović podseća da je ovaj problem, kao i mnoge tegobe koje pre svega prate žensku populaciju moguće rešiti promenom ishrane.
-Na menstrualni ciklus, generalno, utiču hormoni pa zato imamo period razdražljivosti, nervoze, plakanje i razna psihička stanja koja može objasniti samo žena. Gladovanje ili nedovoljan unos kalorija dovodi do poremećaja balansa u telu. Kad kod žene dođe do poremećaja hormona dolazi i do poremećaja ciklusa, najčešće uzrokovanog nekom dijetom koja ima premalo masti i proteina, previše ugljenih hidrata, previše voća i sl. Nedovoljan unos masti je jedan od glavnih uzroka disbalansa hormona.
Holesterol je jedan od glavnih činioca pri stvaranju polnih hormona. Jako je važan i treba ga unositi- dodaje Marko Stojanović.
-Važno je znati i da nivo holesterola u krvi ne zavisi od unosa istog što je i naučno dokazano.
Mnogi izbegavaju da unose masti u organizam uvereni da na primer žumance doprinosi povećanom holesterolu ili da slanina goji. Uvek podsećam na to koliko su masti važne za organizam, pre svega maslinovo ulje i orašasti plodovi, kao i omega 3 masne kiseline zbog čega je važno jesti ribu. Iz holesterola se stvaraju polni hormoni, a pored toga šta jedemo, važno je i u koje doba dana unosimo neke namirnice.
Masti treba jesti ujutro i uveče, kaže Marko.
– Mi smo satkani od proteina i važno ih je svakodnevno unositi. Pre treninga ili nakon vežbanja preporučeni su “dobri” ugljeni hidrati poput integralnog pirinča, kinoe, ovsenih pahuljica. Vežbanje je svakako još jedan preduslov za bolje zdravlje pa tako se telo može promeniti fizičkom aktivnošću koja ubrzava krvotok, rad srca, a nutritivne materije brže uz vežbanje stižu u telo- zaključuje Marko.

Kurs mršavljenja – Merijen Vilijamson

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
„...Ljubav tu ne može ništa, možemo samo mi“ Zašto propadaju…
error: