BG online

ZDRAVLJE

Topljenje kilograma uz Fett frei

UZROCI GOJAZNOSTI SU NAJČEŠĆE DUBOKO LIČNI

Ona je kreator programa ishrane Fett frei, nutricionista i žena koja je i sama nekad prevazišla problem sa viškom kilograma. Po završetku farmaceutskog fakulteta u Beogradu, životne okolnosti i prilike su je vodile širom planete. Živela je u Emiratima, zatim 16 godina u Moskvi, a tokom poslednjih 9 godina Ana Lipowatz živi i radi u Austriji gde je završila magistarske studije iz nutricionizma i posvetila se ovoj oblasti u kojoj postiže izuzetne rezultate.
-Austrija se problemom ishrane bavi veoma ozbiljno- priča Ana Lipowatz i dodaje da austrijsko društvo za ishranu postoji od 1951. godine i  da je do sada organizovalo preko 30 kongresa sa vrhunskim svetskim stručnjacima iz ove obasti. Najsrećnija je što joj od kad živi u Beču Beograd konačno nije daleko i što svoja znanja može da prenese ljudima u Srbiji. Ana Lipowatz živi i radi na relaciji Beograd- Beč. Njena internacionalna iskustva su je često dovodila u kontakt sa ljudima koji žive na različitim  podnebljima,  što joj je pomoglo da uvidi koliko su svi drugačiji kada je reč o navikama u ushrani.
-Najčešće su moji klijenti u Austriji ljudi sa prostora bivše Jugoslavije koji mi se što zbog jezika, što zbog navika u ishrani javljaju za pomoć- priča Ana. -Ljudi su gojazni i u Austriji,  gojazni su i kod nas. Ali, koliko da je god problem gojaznosti univerzalan, rešenje ipak nije. Moja praksa je pokazala da princip rada koji imam sa klijentima u Beču ne mogu da primenim na klijente u Beogradu. To u stvari i jeste suština programa Fett frei koji se prilagođava svakom pojedinačnom klijentu. Ljudi u Austriji najčešće rade od 9 ujutru, tako da imaju vremena za doručak kod kuće. Uglavnom svi imaju pauzu za ručak koja je oko 12-13 h. Ljudi u Srbiji najčešće rade od 7 ujutru, nemaju vremena za (jelo za stolom) kućni doručak, već doručkuju na poslu, ali s druge strane je uobičajeno da se ruča kod kuće, sa porodicom što je bolje nego to što rade u Austriji ručajući u lokalnim restoranima.

Stresno radno vreme=stresna ishrana

Neki od klijenata Ane Lipowatz u Beču imaju potpuno različito radno vreme, pa tako jedna klijentkinja radi u staračkom domu jedan dan od 9.15 do 13.35h, drugog dana od 15h do 23.15h, trećeg dana je slobodna, četvrtog od 6.10 do 12.15h…
-Ona svakog dana ima drugačije radno vreme. Morate se složiti da je to veoma stresno i da stvara pritisak i utisak da ste samo jedna karika u lancu gde je kašnjenje nezamislivo, a pauze vrlo fiksne ili ih nema.  Ako radite dnevno manje od 6 sati pauze nisu predviđene. Među mojim klijentima je mnogo onih koji rade noću, ustaju jako rano, žive sami, mnogo putuju, ne jedu meso, imaju zdravstvenih problema … I svi oni žele da smršaju.
Program Fett frei je u jedinstven po tome što se porilagođava svakom klijentu, njegovom stilu života.
-Mene kao nutricionistu interesuje čovek kao ličnost, njegove radne navike, stil života, senzibilitet, šta  voli da jede… I ne trudim se da menjam ničije navike. Ukoliko neko voli da ujutru popije slatku kafu ili  ima neki svakodnevni ritual,  obožava  neka jela, program mu to neće uskratiti. Takav pristup problemu je neophodan, jer uzroci gojaznosti su veoma različiti i najčešće duboko lični, a dijete se mahom ne bave uzrocima i najčešće nude jedno rešenje za sve- kaže Ana Lipowatz.

Individualni pristup

Oko nas je toliko zdravih saveta i namirnica, a ljudi su sve deblji. Ana Lipowatz kaže da ljudima ipak ne nedostaje znanje na tu temu već adekvatna podrška i pravi pristup ovom problemu.
-Svi znaju da je pušenje štetno, ali i dalje mnogi puše. Mi znamo da treba da se bavimo sportom, ali to ne radimo. Upravo tu i leži objašnjenje zašto dijete mnogima ne pomažu.  Nemoguće je očekivati da će jedan program i model ishrane delovati kod svih. To je isto kao kad vidimo divnu haljinu u izlogu, ali ta haljina neće lepo stajati svakom. Program Fett frei uključuje korekciju u ishrani, kao i restrikciju. Krajnji cilj programa je da se kilogrami tope, ali ovaj program ishrane ne pada ljudima teško, nemaju utisak da su na dijeti, ne čekaju da sve što pre prođe. Jedan od saveta klijentima je da ne govore nikome da su na nekom programu, kako bi se lakše fokusirali i istrajali u ličnim promenama.
Program Fett frei traje četiri meseca i u tom periodu se plan ishrane nekoliko puta menja, doteruje, sve dok se ne dobije finalni plan, onakav kakav treba da bude plan ishrane koji ćete primenjivati zauvek.
-Plan ne sadrži nikakve suplemente, niti dodatke ishrane. Moji klijenti jedu uobičajenu hranu koja se na našim prostorima jede i to im se sviđa i lako se uklapa u kućni jelovnik. Ovaj program mogu da prate istovremeno i svi ukućani, a imam i odlične rezultate gubljenja viška kilograma kod  muža i žene,  majke i ćerke…

B.Gajić

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.
Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!
Ani Lipowatz možete pisati na mail: fettfrei@gmx.at

fett-frei

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Sačuvajte emocije, izgubite kilograme
Pogled u tanjir muškarca i žene
Kako se hraniti tokom leta?
Ne turirajte organizam čestim obrocima
Kako reći NE hrani od koje se gojimo?
Stop dijetama- oslobodite se viška kilograma zauvek bez suplemenata, iluzija i prodavaca magle
Uz FF ishranu oslobodićete se viška kilograma
Emocije, ishrana i problem s kilogramima
Budite pažljivi sa mesom
Mršavljenje uz podršku nutricioniste
Insulinska rezistencija, dijagnoza savremenog čoveka
Postoji li „superhrana“?
Umeće uživanja je mentalni proces
Šta vas vodi prema hrani?
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Život bez slatkiša je moguć i lep
Zašto (ne) treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

1 komentar

1 komentar

  1. Nobel

    08/03/2017 at 13:49

    Interesantno i dobro potkrepljeno. Generalno je jako bitno kakvu hranu jedemo, kada je jedemo, kakvu vodu pijemo. Kakav zivot zivimo,a vecina nas izrazito brz.
    Ovo vredi pokusati.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Pored Eucerin® HYALURON-FILLER krema za dan za suvu i za…