fbpx

BG online

Psihološka prva pomoć

Pred spavanje imam loše misli, nemir i strah. Kako to da promenim?

Obično pred spavanje mi se dogodi da počnem da se tresem, dolaze mi neke loše misli, razni scenariji, teško se uspavam, ni ne znam kako mi uopšte to pođe za rukom. Molim vas za savet kako da se umirim i šta je najbolje da tad radim- pitanje je koje je psihologu Stani Budurić postavila čitateljka BGonline-a.
-Važno je da obratite pažnju na Vaš misaoni tok, odnosno sadržaj misaonog toka koji vas ometa. Ono što je preporuka u tim situacijama je da prekinete borbu sa mislima koje Vam prolaze kroz glavu. Nije neobično da smo u ovoj situaciji koja nas je zadesila uznemireni, a to je često posledica naših katastrofičnih scenarija, odnosno automatskih misli koje se javljaju. Problem je što takve misli neće prestati našim zahtevom da nestanu. Jedan od načina da razrešite problem je da prestanete da se borite sa takvim mislima i pokušate da ih posmatrate kao unutrašnju pojavu ili procese, ali ne i kao informaciju o realnosti. Kako biste bolje razumeli koliko je ometajuće kad sebi postavljamo bilo kakve zabrane na osećanja i misli, zadajte sebi sledeći zadatak: mislite o bilo čemu što Vam pada na pamet, ali ni slučajno i ni pod kojim okolnostima ne smete misliti o velikom plavom slonu. Nakon nekoliko trenutaka ćete shvatiti, da ne samo da ste mislili na plavog slona, već ste ga verovatno i videli. To je ono što se dešava kada sebi zabranimo bilo koje unutrašnje sadržaje, misli, osećanja… Dozvolite sebi osećanja koja Vam se javljaju. Budite svesni svojih unutrašnjih sadržaja, ali bez bilo kakve procene. Izaberite neku od misli koja Vas uznemirava i istu otkucajte na računaru, nekoliko puta tokom dana. Usmerite pažnju na svoje disanje. Možete posmatrati i osetiti svoje disanje u različitim delovima tela (nozdrvama, grudnom košu, stomaku). Posmatrajte i osvestite disanje na jednom od ta tri mesta. Ukoliko tegobe traju duže, preporuka je obratiti se za stručnu pomoć.

Stana Budurić, klinički psiholog
stanabuduric@gmail.com
Foto: Dario Konstantinović

Emocionalna odgovornost i zdrava zabrinutost

Vaša pitanja za saradnike BGonline-a možete postaviti mejlom: psiholoskapodrska011@gmail.com

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
U poslednje vreme sve češće razgovaram sam sa sobom, čini…
error: