BG online

ZDRAVLJE

Tajne pravilne ishrane (nutricionista Ana Lipowatz)

NE IDITE GLADNI NA SPAVANJE

Kako je moguće da neko ko je hedonista promeni navike u ishrani, pitao je jedan pacijent nutricionistu Anu Lipowatz, uveren da je to nemogući poduhvat. Kao nutricionista, školovana u Austriji, sa brojnim pacijentima širom Evrope, Ana objašnjava da ljudi sa povećanom težinom rado sebe nazivaju hedonistima imajući u vidu samo pozitivni aspekt tog pojma. Hedonizam kome je svrha i jedini cilj težnja ka zadovoljstvu, vremenom prelazi u svoju suprotnost. Umeće uživanja je takođe proces i zahteva dugotrajan trening. Koliko zadovoljstva nije previše? Umereni stepen hedonizma neće smanjiti uživanje u hrani, imaće pozitivan uticaj na srećan, kvalitetan i dug život, što je šire gledano i cilj života.
U želji da nađemo rešenje pitali smo Anu koja je najbolja kuhinja na svetu?
-Odgovori često variraju od “mamine” do tradicionalne, preko italijanske, kineske…- kaže Ana Lipowatz. -Kuhinja je uvek plod regiona, klime, kulture, religije i zvanično ne postoji najbolja kuhinja. Mnogi eksperti iz oblasti ishrane ipak se nezvanično odlučuju za francusku kuhinju. Zašto? Kod Francuza obrok počinje lepo dekorisanim malim predjelom, nastavlja se jednostavnom supom od luka, zatim sledi glavno jelo koje je nešto veće od predjela i obrok se završava desertom. Suština tog praznika za oči je vreme provedeno za stolom, a ne količina hrane.
Ono za šta se zalaže veliki broj nutricionista pa i Ana Lipowatz je da se čovek vrati nekim zdravim navikama, a počne od toga da se spremanju hrane i obroku posveti određeno vreme. Mnogo više hrane se pojede kada se jede na brzinu. Potrebno je dvadeset minuta dok želudac pošalje mozgu signale da je sit, ali mnogi ljudi završe jelo za pet minuta. -Tako ćemo i hrani dati drugu dimenziju- objašnjava Ana.- Potrebno je da se raskrsti sa lošim navikama, sa jelom na ulici ili u kolima. Na ulici najčešće jedu gojazni ljudi. Način i stil ishrane spada u jedno od pet kulturnih obeležja čoveka i naroda u celini (jezik, istorija, religija, ishrana, umetnost). Što se čovek lošije hrani, on počne vremenom da voli takvu hranu. Nije najveci problem procenat masti u namirnicama. Razni aditivi i tzv. pojačivači ukusa koji su prisutni u uličnoj hrani su ključni razlog npr. alergija koje nisu postojale pre pedesetak godina. Sve što je upakovano i u celofanu treba izbegavati uključujući i hleb. Početak zdrave ishrane podrazumeva maksmimalno smanjenje industrijskih namirnica, povratak pijaci i kuvanju hrane. Izvaditi expres lonac iz dna špajiza, pa kao što su radile naše mame koje su isto bile zaposlene kao i današnje žene i ponovo početi spremanje ručka brzo i lako. Više se sastojaka sačuva kratkim kuvanjem na visokoj temperaturi, nego dugim dinstanjem na niskim temperaturama.PravilnaIshrana1
Alergeni ostaju i dalje kao veliki problem poštovalaca raw food-a, stav je Ane Lipowatz.
-Alergeni se termičkom obradom “ubijaju”. Dete koje ima alergiju na crvenu jabuku u obliku kompota je neće imati. Ishrana sirovim namirnicama je po rečima ove nutricionistkinje pruža određeni benefit onima koji imaju ozbiljne zdravstvene probleme, ali je veoma zahtevna kao trajni oblik ishrane i za decu neprihvatljiva. Kompletna istočnjačka kulutura termički makar malo obrađuje namirnice. Svakome prijaju topao čaj i topla supa, a led je “došao” iz Amerike.
Svako se tokom novog režima ishrane koji, kako napominje Ana Lipowatz treba da postane i TRAJNI oblik ishrane susreće sa “krizama” tokom kojih poklekne pred visokokaloričnom i nezdravom hranom.
-Momenti krize su čest prateći momenat svih procesa, ali svako sebi treba tad da kaže “od sutra imam novi plan”. U životu čovek pada i podiže se, samo je važno na kraju ustati. Važno je da čovek ne poklekne. Program Fett-frei nema čarobnu pilulu, ali čini put promena lakšim, otkriva unutrasnju snagu koju svako od nas ima i kojom će prevazići krize i promeniti sebe na bolje. “Nije mučenje” je najčešće što moji klijenti kažu. Oni se lepo osećaju u sopstvenoj koži, jedu sve i ne oskudevaju i što je najvažnije imaju utisak da se više neće ugojiti. Fett frei ishrana nudi svakome, ko želi, da se zauvek oslobodi suvišnih kilograma.
Hleb je osnova Aninog programa ishrane Fett-frei.
-U Nemačkoj se u hleb dodaje preko 24 aditiva i oni mu pojačavaju i daju miris, ukus, boju, vlažnost. Takav hleb posle 12 nedelja izgleda kao i prvog dana. To svakako ne može biti dobra namirnica za svaki dan. Hleb Fett-frei neka ostane jedan naša mala tajna.
Ne treba ići gladan na spavanje, još jedna je poruka Ane Lipowatz.
– Ako uskratite sebi nešto, jo-jo efekat je neizbežan, jer se aktiviraju mehanizmi za prikupljanje energije. Na to utiču mnogi faktori, a između ostalog hormoni, stil života, psihofizičko stanje… Naš zadatak je da tokom sna održavamo nivo insulina u opsegu koji nije ni visok ni nizak tzv, nivo sagorevanja masti. Mi ne sagorevamo mast kad smo gladni. Preskakanje obroka smanjuje bazalni metabolizam i dovodi do gojenja. I pored svih pokušaja i trendova jedan normalan obrok koji u balansu sadrži i ugljene hidrate i masti i proteine se i dalje smatra pravilnim.

B.Gajić

Fotografija Zlatković Goran/ Fabrika fotografa

www.fett-frei.at

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva se na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.

Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!

fett-frei

© 2015 by BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Zašto ne treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

© by BGonline. All rights reserved
Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
To Top
PROČITAJTE I OVO:
ŽIVOTNI PUT VELIKANA NA VELIKOM PLATNU U znak sećanja na…