BG online

ZDRAVLJE

Zašto mnogi pokušaji mršavljenja ne donose rezultate?

Kako izgleda u praksi kad odlučimo da od ponedeljka počnemo s dijetom?

Prvo što ćemo sebi priuštiti jeste praznični vikend jer od ponedeljka – Bože moj – počinje zdrav život. Počinjemo da jedemo malo, i to sve zdravo. Često preskočimo večeru, a još češće ugljene hidrate. Pravimo razne zdrave smutije i sl. Sledeći korak je naravno sport, individualni trener, intenzivni treninzi. Sve u svemu, radikalne promene. Sve ide po planu i jutarnja vaga počinje da pokazuje prve rezultate. Divan osećaj nas obuzima i nikom ne pada da pamet da se zamara komplikovanim pitanjima iz fiziologije: „Da nisam možda mršavljenjem izgubio neki važan enzim, mineral? Šta ako moji hormoni ponovo ‘polude’?“ Posle izvesnog vremena radost zbog treninga zameni premor. Kolega na poslu nas pita da li smo dobro, uz komentar da smo nešto ubledeli (čitaj – propali). Ali mi imamo svoj cilj! Cilj koji smo zacrtali doduše nije ni deseti deo planiranog, pa stoga već počinju razdražljivost i nervoza.

Slab karakter

„Dug je i težak ovaj put“, sve češće nas obuzima misao. Entuzijazam bledi, sve do jednog mometa (jači stres, neprijatan događaj i sl.) kada sistem pada. Stare navike se vraćaju i nezadrživa glad počinje da proždire sve pred sobom. Kilogrami se vraćaju brže nego su otišli. Internacionalni istraživački institut „IouGov Deutschland“ sproveo je 5. i 6. septembra 2018. godine online istraživanje u kojem su učestvovale 2.452 osobe, starije od 18 godina i BMI ≥ 30. Pitanje je bilo: „Čemu pripisujete neuspeh vaših pokušaja da oslabite?“ Istraživanje je dalo sledeće rezultate: 44% svih ispitanika pripisuje neuspeh dijete nedostatku izdržljivosti, 42% frustraciji jer se uspeh nije pokazao dovoljno brzo, a 18% nema poverenja u sebe da će uspeti.
Rezultat ovog istraživanja govori da mnoge osobe s problemom povećane telesnom težine ne uspevaju u pokušajima, jer im nedostaje, začudićete se – ZNANJE . Nije kriv naš slab karakter ni gubitak motiva, već prirodan, jak i neumoljiv biološki zakon za samoodržanje. Da li će ljudi ikada shvatiti da nema te mentale snage koja će sprečiti jo-jo efekat? I pored svih bezuspešnih pokušaja moji klijenti i dalje dolaze sa rečima: „Ma samo da smršam pa ću posle da se kontrolišem“, „Bio sam šesnaest dana samo na sokovima“, „Hleb nisam okusio pola godine itd, itd…“

Prirodna odbrana tela

Razlog neuspeha dijeta nije u našem mentalnom sklopu, mentalnoj snazi ili slabosti, već u biološkim zakonima koji su jači od svake naše težnje, motiva, upornosti. Ne postoji „dijeta sa“ i „dijeta bez“ jo-jo efaekta. Jo-jo efekat je prirodna odbrana tela koje se suprotstavlja nedaći koju preživljava, u ovom slučaju – dijeti. Telo ne zna koliko mi dugo i teško planiramo nedaću i da li ćemo je uopšte preživeti. Taj prirodni nagon za samoodržanje je toliko jak da nema te mentalne moći koja će ga zaustaviti. Jo-jo efekat nas zapravo štiti od nas samih, popunjavajući ubrzano masne rezerve u znak spasenja.
Da bismo ljudima pomogli da ostvare željeni cilj, osim odluke i volje, treba im omogućiti i bolje, to jest dublje razumevanje sopstvenog tela. Mislim da je skoro nemoguće izgubiti težinu bez profesionalnog plana. Ja se trudim da klijentima skinem osećaj krivice da je njihov karakter uzrok neuspešnih pokušaja. Danas nam tehnika i novi aparati pružaju da vidimo kako izgledamo iznutra. Možemo da pratimo šta gubimo, a šta smo zadržali. Imamo mogućnost da pratimo promene u sadržaju vode, masti, mišićne mase – sve crno na belo. Metoda BIA (Bio- Impedanz- Analiza) koristi bioelektrična svojsta tkiva. Različita tkiva različito provode struje. Masno tkivo i kosti pružaju veći otpor protoku struje, dok mišićna masa pruža mali otpor (jer sadrži više vode). Na osnovu vrednosti otpora aparat indirektno preračunava željene vrednosti. Jednostavno, neinvazivno i brzo.

Željeno mršavljenje

Možemo tako izračunati optimalu restrikciju, onu koja telu neće biti stres, a svako kontrolno merenje će nam pokazati da li smo izgubili ono što želimo. To klijentima daje dodatni podsticaj i motivaciju jer ukoliko u toku procesa mršavljenja zadržimo mišićnu masu, automatski ćemo zadržati i bazalni metabolizam na početnom nivou (sve restriktivne dijete drastično smanjuju bazalni metabolizam – ulenjuju telo). Telo tada neće stati u odbranu i to će biti jaka garancija da se jo-jo efekat neće javiti. To nam uliva nadu da smo na dobrom putu promena i da je naš „projekat“ moguć.
Plan ishrane klijentu treba da se sviđa i da sam proces gubljenja kilograma doprinese dobrom osećaju. Telo na dobro dobrim uzvraća. Mi ne gubimo masti kad preskočimo obrok, ili kada smo se prejeli, već masti sagorevamo najviše tokom sna, kada smo opušteni i kada su procesi u telu harmonizovani.
.

Program održive ishrane

Moj pristup problemu je da ponudim pogram održive ishane na duži period. Ako je najviši cilj lekara da pacijentu ublaži bol, onda je moj najviši cilj da klijent bude sit i da ne čeka da program prođe. Tokom programa važno je da zažive bitne stvari, da se postavi temelj pravilne ishrane, a zatim sledi nadogradnja. U praksi najčešće biva obrnuto – ljudi gube iz vida suštinu, a bave se marginalnim strarima tipa: kvasac u hlebu im je nezamisliv, sklanjaju kuvanu šargarepu iz supe, svakog jutra piju toplu limunadu ili čaj od đumbira… Spisak je predugačak. Sve je to možda dobro, ali nije dovoljno. Ishranu možemo dalje unapređivati, sve do potpunog „izlečenja“, samo na dobrim temeljima. Istrajati na putu dobrih promena jeste moguće, ali samo ako taj put nema kraj.
Upoznajte se sa programom gubljenja „masnih“ kilograma FETT-FREI na www.fett-frei.at

Ana Lipowatz
Foto: Marija Nisić

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.
Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!
Ani Lipowatz možete pisati na mail: [email protected]

fett-frei

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Sačuvajte emocije, izgubite kilograme
Pogled u tanjir muškarca i žene
Kako se hraniti tokom leta?
Ne turirajte organizam čestim obrocima
Kako reći NE hrani od koje se gojimo?
Stop dijetama- oslobodite se viška kilograma zauvek bez suplemenata, iluzija i prodavaca magle
Uz FF ishranu oslobodićete se viška kilograma
Emocije, ishrana i problem s kilogramima
Budite pažljivi sa mesom
Mršavljenje uz podršku nutricioniste
Insulinska rezistencija, dijagnoza savremenog čoveka
Postoji li „superhrana“?
Umeće uživanja je mentalni proces
Šta vas vodi prema hrani?
Topljenje kilograma uz Fett frei
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Život bez slatkiša je moguć i lep
Zašto (ne) treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Kad naše najveće vrline postanu naš najveći problem... Zaista je…