BG online

Estetika

Pilates kao nova dobra navika (Katarina Kuljača)

Novo telo – novi VI

Pre desetak godina se prvi put susrela sa pilatesom. Bila je to obostrana ljubav na prvi pogled, a kako to obično biva u bajkovitim ljubavnim pričama sa srećnim krajem, vremenom je ovaj sistem vežbi u potpunosti osvojio Katarinu Kuljaču kojoj je samo tri godine kasnije pilates postao stil života, a nedugo zatim i životni poziv. Posvećena, vredna i oduševljena ovim načinom vežbanja Katarina je nadograđivala svoje znanje, stekla brojne međunarodne licence, edukovala se širom sveta i otvorila “Feel pilates studio” u Beogradu.
Ona je danas žena-inspiracija koja o pilatesu zna sve. Ugledni je edukator, trener i najveći uzor svojim vežbačima koji su se i sami uverili u to da pilates može biti fantastičan izbor savremene žene koja vodi računa o sebi. Katarina je i autorka bloga “Sve o dobrim navikama”, odlična kuvarica zdravih obroka, posvećena mama, svetski putnik i zadovoljna žena koja čini sve da u iz njenog studija svi izađu pozitivni i nasmejani.
O pilatesu se na ovim prostorima danas mnogo više zna nego pre samo par godina. Fizičku aktivnost je savremeni čovek prepoznao kao neminovni deo svakodnevice koji mu pomaže da ostane u balansu, fizički i psihički dobro, a pilates je aktivnost koja to može da mu pruži.
Katarina Kuljača kaže da klasičan pilates koji je ovde najzastupljeniji ima zadatak da ojača duboke mišiće ambdomena, odnosno mišiće stabilizatore celog tela, dok se na časovima “bara” što je jedan stepenik više u pilatesu dodatno oblikuje telo. Tu je i kardio momenat, pa se vežbači tokom treninga znoje, dok kod klasičnog pilatesa toga nema.
-Važno je i da vam tokom vežbanja i malo zalupa srce, ali se to na klasičnom času pilatesa ne dešava- objašnjava Katarina Kuljača, kojoj je velika podrška na njenom putu ličnog i profesionalnog razvoja suprug, proslavljeni vaterpolo reprezentativac Nikola Kuljača.
Dok o pilatesu govori sa mnogo ljubavi, znanja i iskustva Katarina podseća da se tokom vežbanja aktiviraju vrlo važni mišići na koje su mnogi zaboravili, a kad ih ojačaju mogu da pređu na napredniji koncept vežbanja”body suspension” u kojem vežbači na par kanapa vise sa plafona, oslonjeni na ruke.
-Neprekidno su u izazovu balansa i u situaciji da padnu ili planinare, u borbi za balans i izdržaj. Dublje smešteni mišići služe za stabiizaciju, dok su oni “plići” u stvari mišići-pokretači. Kod ovih vežbi još više rade mišići stabilizatori- objašnjava Katarina Kuljača koja ima i autorski koncept treninga tokom kojeg su vežbači sat vremena neprekidno u pokretu. -Taj trening nije za počenike jer da bi se mogao raditi prethodno se moraju razviti duboki mišići abdomena (core-a). Neophodna je i dobra kondicija, ali i razvijeni mišići nogu kako biste došli na ovaj nivo u pilatesu. Trening se radi sa opterećenjem na nogama, uvedeni su brzina pokreta i znojenje. Posle ovog časa svi budemo potpuno mokri, a najnoviji momenat je “fat burn” i ovo vežbanje je savršen dodatak za one koji su u procesu mršavljenja, a započeli su već sa promenom ishrane. Ovaj program je kruna svega što sam radila tokom proteklih godina.

Može li se smršati vežbama pilatesa?

Katarina kaže da pilates ne treba da bude izbor onih kojima je samo cilj da izgube višak kilograma, ali napominje da udružen sa redukovanom ishranom ovaj trening može biti sjajan izbor koji će vremenom doneti mnogo toga dobrog vašem telu.
-Uz pilates je moguće smršati, ali uz korigovanu ishranu. Moje mišljenje je da u tom procesu ishrana učestvuje 80%. I uvek prvo treba započeti sa treninzima od najmanje zahtevnog programa, pa vremenom sebi postavljati veće ciljeve i složenije treninge.
Pored toga što je posvećen instruktor, Katarina je vrlo upućena u pravilnu ishranu. Uživa u pripremanju ukusnih i zdravih obroka i veoma vodi računa o tome da se zdravo hrani.
-Moj savet je svima je da pre svega prate svoje telo. Nikako nije dobro trenirati odmah nakon jela. Bolje je nekad i doći gladan na trening, neko sa punim stomakom. Ja se pridržavam jednog vrlo jednostavnog pravila koje smatram istovremeno i najprostijom dijetom na svetu: no sugar, no flower, no dinner! Slatkiše zaboravite, nemojte jesti ništa što je napravljeno od belog brašna, pa ni hleb. Takođe, nemojte jesti uveče. Neka vam posledni obrok bude najkasnije do 18h, eventualno do 20h i to neko lagano jelo koje vam neće opteretiti stomak. Ako makar i jedno od ova tri pravila uvrstite u svoju svakodnevicu nemoguće je da nemate pomak.

Vreme za vežbanje naći se onaj ko to želi

Za vežbanje savremeni ljudi nekako sve manje nalaze vremena, a istovremeno su više nego ikad upoznati sa tim i znaju koje benefite će im doneti pomeranje iz zone komfora u kojoj žive bez pokreta koji je toliko važan.
-Mnoge žene koje su vrlo zauzete zbog brojnih obaveza su ipak našle vreme za vežbanje i to me neizmerno raduje. To je pošlo za rukom onim ženama koje su to i stvarno želele. Shvatile su trening kao deo svog dana, kao tuširanje i nešto što moraju uraditi za sebe. Mnogima od njih dan počne časom pilatesa, pa im telo za kratko vreme dobije bolju elastičnost, bolju cirkulaciju, osećaju se bolje. Kad sa takvim raspoloženjem započnete dan to je sjajan benefit. Najvažnije je započeti i istajati. Nemoguće je napraviti zalihu dobre kondicije, već je morate obnavljati svakog dana. Sve se vežba u životu, pisanje, čitanje, pa i je ista situacija i sa telom.
Mnogi su zahvaljujući pilatesu promenili kvalitet svog života čemu je više puta svedočila i Katarina Kuljača.
-Žena koja je imala problem sa metabolizmom šećera redovno je vežbala kod mene i za kratko vreme su njeni nalazi bili mnogo bolji, a istovremeno je izgubila i 6cm u bokovima. Ta kombinacija estetskog i zdravstvenog benefita je fenomenalna i kao motivacija. Sad je njen jutarnji ritual vežbanje od 8h. Nemoguće je da ne osetite rezultate i da se osećate loše kad redovno vežbate- kaže Katarina Kuljača.

Leđa su nam umorna

Tvorac pilatesa Jozef Pilates rekao je:”Posle 10 časova pilatesa oseti se razlika, posle 20 videćete razliku, a nakon 30 imaćete drugo telo”, a Katarina dodaje da nove tehnike koje su uvrstili u program “Feel pilates studija” sve to garantuju.
-Prvo se oseti veća elastičnost i osnaživanje dubokih mišica što će vam dati stabilnost u hodu i trčanju. Čim se osnaže duboki mišići stomaka, leđa ne moraju toliko da “rade”. Mišići leđa su obično kod svih ljudi jači jer više rade i samim tim su u spazmu. Stomak i ceo pojas oko trupa i do pola butina su slabiji, pa treba ojačati te mišiće. Jačanjem tog pojasa mi ćemo prerasporediti opterećenje koje stajanje i hodanje nose sa sobom. Ne treba da jačamo već treba da rasteretimo kičmu i za to nema bolje tehnike od pilatesa.

Vežbanje i u zrelim godinama

Godine života nikad ne treba da vam budu prepreka za odlazak na pilates-poručuje Katarina Kuljača.
-Pre pet godina u Feel pilates studio je došla žena koja je tad imala 58 godina i nikad pre nije vežbala. I danas ona dolazi redovno, a oseća se fenomenalno. Ona je dokaz da nije tačno da ne možete imati rezultate i ako počnete da vežbate u zrelim godinama.
Kao Balance body master instruktor Katarina Kuljača profesionalcima drži “reformer” edukacije, dok će na proleće krenuti sa novim edukacijama MAT pilatesa na parteru koja je namenjena onima koji žele da usavrše svoja znanja ili čak promene posao i steknu zvanje pilates instruktora.
-Praksa koju dobiju u “Feel pilates studiju” je mnogo važnija od dvodnevnog kursa. Uz edukaciju svi dobiju kao vežbači 20 časova i dodatnih 20 časova prakse kao instruktori gde obrazujemo grupu, nadziremo njihov rad i dajemo smernice i savete. MAT ima 3 modula i ukupno se uči kroz praksu skoro godinu dana.

Kreator svog života

Katarina Kulajača je pre sedam godina napravila najveći životni preokret i napustila “siguran” posao ekonomiste u turizmu i usudila se da prati sebe što joj se višestruko dobrim vratilo. Pored toga što radi ono što voli ona danas ima vremena i da se posveti deci, suprugu i sebi, kao i da kreira život po meri svoga bića.
-Sada znam da je to najbolji potez u mom žvitu koji jesam povukla sa dosta hrabrosti, ali sam i prepoznala okolnosti koje su mi tad išle na ruku. Postoje ljudi koji su stvoreni da organizuju svoje vreme i vode svoj posao, a ja sam jedna od njih. Napravila sam sebi mogućnost da imam dvokratno radno vreme i da u onom delu dana kad deca dolaze iz škole budemo svi zajedno na ručku i kod kuće, jer ne želim da propuštam neke važne stvari, a to mi je moj posao omogućio.

Branka Gajić

Feel Pilates studio je autorizovano mesto za edukacije pilates instruktora od strane Balanced Body kompanije iz Sakramenta, SAD.
Termini za edukaciju pilates instruktora za Reformer po Balanced Body programu:
Reformer 1 – 17.11 i 18.11.
Reformer 2 – 01.12. i 02.12.
Reformer 3 – 22.12. i 23.12.

Prijave na brojeve telefona: 0113441481 i 0695009059. Edukacije u Feel Pilates studiju na Vračaru drži Katarina Kuljača, sertifikovani master pilates instruktor Balanced Body kompanije

Arhiva tekstova Katarine Kuljače:
Postanite istruktor pilatesa
Promenite držanje tela i način kretanja, probudite mentalnu i fizičku snagu
Oslobodite se toksina i napetosti
Čudesni efekti planetarno popularne tehnike vežbanja
Učite i pomerite lične granice, postanite PILATES INSTRUKTOR
Pilates- jača telo i opušta um

Intervju sa Katarinom Kuljačom:

Telo radi šta mu um kaže

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Pre četiri decenije postavljena je na Velikoj sceni Ateljea 212…