BG online

News

Inteligentni automobili za savršeno putovanje

Opušteno po snegu i ledu sa Opelom

Opelovi automobili imaju fantastičnu opremu sa kojom su spremni za sve ono što vremenske prilike tokom zime mogu da donesu. Zimske gume obezbeđuju bolje prijanjanje na kolovoz i kraći kočioni trag prilikom vožnje u snežnim uslovima. Dubina šara gaznog pojasa od 4mm do 5mm je od vitalnog značaja, a same gume ne bi trebalo da iza sebe imaju više od šest zima. Na klizavim površinama, odgovarajuća trakcija je isto toliko važna koliko i adekvatni pneumatici. U zavisnosti od modela, Opel nudi inteligentne sisteme kontrole trakcije od IntelliGripa do adaptivnog integralnog pogona sa vektorisanjem obrtnog momenta. Sa IntelliGrip tehnologijom, vozač novog Opel Grandland X SUV-a može da bira između 5 režima vožnje – uključujući „blato“ i „sneg“.

Pogon na svim točkovima

Kao dodatnu opciju, kupci mogu odabrati pogon na sve točkove u cilju sigurne vožnje na klizavim površinama. Primera radi, bestseler, Opel Mokka X SUV u cilju ostvarivanja čvrstog prijanjanja na blatnim, snežnim i ledenim površinama koristi adaptivni AWD sistem, koji distribuira obrtni moment po potrebi u deliću sekunde, od ekonomičnog, 100-odstotnog pogona na prednje točkove, do raspodele po osovinama u odnosu 50:50, na taj način osiguravajući najbolju moguću trakciju. Pogon na sve točkove je nakratko dostupan nakon svakog startovanja motora, čim vozač pritisne papučicu kvačila, što sprečava proklizavanje točkova prilikom polaska. Kad je automobil u pokretu, sav obrtni moment se isporučuje na prednje točkove zarad što bolje ekonomičnosti, sem u slučaju kada uslovi na putu i zahtevaju drugačiju distribuciju. U cilju ostvarivanja najvišeg nivoa performansi i efikasnosti, nova Opel Insignia koristi adaptivni pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta, kao i modul zadnjeg pogona koji funkcioniše uz pomoć sistema dvostruke spojnice bez diferencijala. Insignijin AWD pogonski sistem može da isporuči obrtni moment na jedan ili oba zadnja točka nezavisno, na taj način omogućujući sposobnost vektorisanja obrtnog momenta dostupnim u kompletnom rasponu kada je o performansama reč. Prilikom vožnje u krivinama, više obrtnog momenta se šalje na spoljni zadnji točak, poboljšavajući na taj način rotaciju oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila – tako da Insignia preciznije obavlja skretanje, sa spontanijim odzivom u odnosu na komande vozača. Ova inteligentna upotreba distribucije obrtnog momenta, poznata kao prigušivanje rotacije oko vertikalne ose rezultira neutralnim ponašanjem vozila, što automobil čini stabilnijim i upravljivijim u krivinama.

Pretvaranje noći u dan

Vlažni, snežni i ledeni uslovi na putu su obično praćeni i slabom vidljivošču tokom većine dana u okviru zimskih meseci. Ipak, Opel za to ima izvanredan lek: adaptivna, potpuna LED prednja svetla (primeri – Mokka X, Grandland X) ili IntelliLux LED® matrične farove, kao što su oni na Astri i novoj Insigniji.
Adaptivna LED matrična svetla (32 LED elementa, 16 sa svake strane, poslednje generacije na novoj Insigniji), prilagođavaju se u odnosu na vladajuću situaciju na putu i saobraćaju, omogućujući vožnju sa dugim svetlima, bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Ona takođe osiguravaju da ljudi ili životinje blizu puta budu uočeni ranije nego sa konvencionalnim kratkim svetlima.

Opelove opcije odleđivanja i grejanja

Dobra ideja je isplanirati dodatno vreme da bi se očistio sneg i odledio led sa automobila pre samog polaska. Opelovi kupci ne treba time da se opterećuju ukoliko je njihov automobil opremljen stacionarnim grejačem. Zahvaljujući tajmeru sa daljinskim upravljanjem ili automatskom programiranju u skladu sa podacima senzora temperature, putnički odeljak biva prijatan pre nego što bilo ko uđe u automobil, prozori su odleđeni a motor zagrejan. Stacionarno grejanje na taj način nije samo karakteristika koja se tiče komfora. Sa zagrejanim motorom, uljem i katalizatorom koji ostvaruju radnu temperaturu brže, habanje i emisija pri polasku su redukovani. Opciono, fabričko stacionarno grejanje je dostupno na Opel Vivaru i Movanu, lakim komercijalnim vozilima, kao i na Corsi, Astri, Cascadi, Mokki X, Insigniji i Zafiri.
Jednako korisni su sistemi odleđivanja, poput grejanja spoljnih stakala i vetrobrana, kao što je slučaj kod Opel Insignije i Grandlanda X. Vetrobran se tiho i bezbrižno odleđuje pritiskom na dugme, putem sistema grejanja uz pomoć tankih žica. Grejanje vetrobrana takođe prevenira magljenje pri visokoj vlazi, dodatno unapređujući vidljivost i bezbednost. Opelova vozila takođe imaju dodatne elemente koji čine boravak u automobilu prijatnijim. Većina vozila, primera radi, u ponudi ima grejanje obruča volana. Potrebno je manje od minute da vozač oseti toplinu u rukama.

Opušteno putovanje

Kad su „spa“ atributi u pitanju, grejana, višestruko podesiva i ergonomski sertifikovana AGR sedišta od strane specijalista iz Aktion Gesunder Rücken, predstavljaju šlag na torti. Ova ultramoderna sedišta obezbeđuju svakome da pronađe idealnu poziciju sedenja zahvaljujući brojnim funkcijama podešavanja. Opciona Premium AGR sedišta osiguravaju opušteno putovanje svojom jedinstvenom kombinacijom podešavanja bočnih potpornih jastučića, masaže, grejanja zimi i ventilacije leti. Kao dodatni luksuz, za putnike na zadnjoj klupi je takođe obezbeđeno grejanje spoljnih sedišta i to u Opel Astri i Insigniji, kao dodatni izvor topline.Vozači i putnici na taj način mogu jednostavno da uđu u svoj Opel bez zimskih kaputa ili rukavica. Zahvaljujući lepezi opcija grejanja, oni se mogu osećati prijatno i bezbedno već pri samom polasku na putovanje. Uz to sloboda pokreta i vezivanje pojaseva nisu ograničeni suvišnom odećom.

© by BGonline. All rights reserved
KupiKupi.rs
Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
To Top
PROČITAJTE I OVO:
Trejler filma "Igra vešanja" Legendarni Al Paćino vraća se na…