BG online

Lični razvoj

Od napada panike do fobije

Život u vrtlogu nelagodne emocije kojoj je ime anksioznost

Svi ljudi se pomalo i ponekad osećaju anksiozno i to je prirodno i normalno, ali kad to postane učestalo i intenzivno prekomerna anksioznost počinje da okupira vaš život.
Anksiozni poremećaji su promenljivi i mogu preći od napada panike do konstantne fobije i onesposobiti normalan život. Anksiozni poremećaji mogu pogoditi svakog, bez obzira na godine, pol ili poreklo. Ovo su neki simptomi koji ukazuju da iza čudnog stanja zapravo stoji patnja zvana anksioznost. OVO radite zbog anksioznosti i ljudi koji nemaju taj problem sve to ne razumeju.
1. Odbijate poziv čak i kad stvarno želite da izađete
Ponekad anksioznost može biti toliko strašna i oslabljujuća da ne možete da prikupite dovoljno energije za izlazak, čak i ako se radujete događaju koji ste dugo čekali. Kad dođe taj dan teskoba koju osećate je u punoj snazi i ne želite nikome da pokvarite veče i otkazujete u poslednjem trenutku.
2. Razmišljate o stvarima o kojima drugi ne razmišljaju
Razmišljate o svemu i uvek ste nesigurni i sumnjičavi. Ponekad stvari o kojima vi mislite, ljudima koji ne pate od anksioznosti nikad ne padaju na pamet. Vama je dovoljno da samo razmišljanje o razgovoru koji je održan prošle nedelje ili o načinu na koji vas je šef pre nekoliko dana gledao i to može da izazove napade panike i anksioznost.
3. Budite se rano ujutru, čak i ako osećate umor
Imate problem sa spavanjem i teško vam je da spavate, jer vi uvek o nečemu razmišljate. Vaš um nikad ne spava i više volite da se rano probudite da biste sve uradili što treba da završite. Spavanje je pravi izazov za vas jer ne možete umiriti svoju anksioznost jednom kada se probudite.
4. Uvek mislite na najgore
Pre nego što radite neke stvari, uvek mislite na najgore. Ne možete izaći ili putovati jer mislite da će sve poći po zlu i plašite se nesreće. Kad se razbolite, osećate se prestravljeno i mislite da imate vrlo ozbiljnu bolest. To drugima može izgledati smešno, ali vama je to izvor još veće teskobe.
5. Ponavljate razgovore u glavi više puta
Pokušavate da izbegnete diskusije i sukobe po svaku cenu jer to može da pogorša vašu anksioznost. Ako započnete i završite diskusiju koja vašem sagovorniku može da izgleda kao jednostavna i normalna komunikacija, vi nastavljate da razmišljate i preispitujete sve što je rečeno i učinjeno i bojite se da niste povredili ili rekli nešto loše drugoj osobi.
6. Više se brinete kad vam dragi ljudi kažu da su zabrinuti za vas
Kad se suočite sa napadom panike, ljudi se približe kako bi vas umirili i uverili da je sve u redu, ali to samo pogoršava vašu anksioznost. Mislite da ako su ljudi zabrinuti, vi se morate još više brinuti o sebi.
7. Mislite da je uvek vaša greška
Uvek se naljutite kad vam ljudi ne odgovore odmah na poruku ili poziv i mislite da je to vaša krivica. Generalno, ljudi koji ne pate od anksioznosti ovo ne smatraju problemom.
8. Osećate se depresivno kad govorite o budućnosti
Za vas je razgovor o budućnosti ogroman okidač za anksioznost. Mrzite kada vas ljudi pitaju da li imate planove i ne želite sa pričate o budućnosti jer smatrate da nemate puno izbora.
9. Upoređujete vaš uspeh sa uspehom vaših vršnjaka
Gledate društvene mreže i vidite da su ljudi vaših godina dobili posao svojih snova i upoređujete sebe i tražite smisao vaših snova. Ovakva situacija pogoršava vašu anksioznost.
10. Razmišljate stalno o svojim greškama
Ako pogrešite na poslu to vam može uznemiriti dan, pa čak i nedelju. Uvek se trudite da date sve od sebe, ali kad pogrešite, sve preispitujete i očajavate.
11. Osećate se iscrpljeno mentalno i fizički
Postoje neki dani kad vaša anksioznost može da igra bas ružne igre. Onda ste iscrpljeni i ne možete ništa učiniti osim da ostanete u krevetu. Ponekad uzmete nekoliko dana odmora, jer osećate da su vas um i telo stvarno jako umorni.
Postoji način da prestanete da stvarate sebi anksioznost – radite na sebi, ako ne možete da se izborite sami – potražite pomoć terapeuta ili kouča – neke osobe koja vama uliva poverenje. Pronađite osobu koja je uspela da smiri svoju buru i bure drugih ljudi. Izaberite da ne živite više u strahu od novih napada – pronađite svoj mir.

Slađana Pavlović, NLP trener i hipnoterapeut
Foto : Dario Konstantinović
Mesto snimanja: Hotel Amsterdam, Beograd

POBEDITE ANKSIOZNOST
RADIONICA SLAĐANE PAVLOVIĆ 29.JANUARA 2020.

Na radionici Slađane Pavlović “Pobedite anksioznost” u Beogradu 29. januara 2020. od 19h polaznici će naučiti da kontrolišu sopstvenu anksioznost brojnim tehnikama i vežbama.
Više informacija o radionici i rezervacija mesta: psiholoskapodrska011@gmail.com ili 066060820

Intervju sa Slađanom Pavlović možete pročitati ovde: https://bgonline.rs/sladjana-pavlovic-intervju/
Više o Slađani Pavlović:  www.sladja-pavlovic.com
Facebook Slađane Pavlović: www.facebook.com/sladjana.pavlovicNLP
Instagram Slađane Pavlović: www.instagram.com/sladjapavlovic_nlpcoach

Tekstovi Slađane Pavlović:
Ne smete da izađete iz kuće, vozite automobil, uđete u avion…?
Kako pomoći osobi koja ima napad panike?
Kako obuzdati misli koje vam donose nemir?
Pobedite svoje strahove
Živite li ili preživljavate zarobljeni u brigama i teskobi?
Tretirajte usamljenost kao starog prijatelja koji vam dolazi s vremena na vreme
Naučite kako da kontrolišete svoje misli
Pobedite svoje strahove
U vrtlogu anksioznosti
Oslobodite se nemira, panike i crnih misli
Energetski lopovi i emocionalni vampiri
Emocionalni cunami i napad panike
U vezi sa manipulatorom i narcisoidnom osobom
Pobedite mentalnu konfuziju, stres i nervozu
Kako komunicirati sa svojim strahovima?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Kako pomoći osobi koja boluje od bulimije? „Ponekad , noću…
error: