BG online

Sajam tehnike
ZDRAVLJE

Kako da vas leđa više ne bole?

Treninzi nakon kojih će vam telo biti zahvalno

Sve je više savremenih ljudi koji žive sa svakodnevnim bolom uzrokovanim lošim držanjem, neaktivnošću, dugotrajnim sedenjem… Masaža, poseta kiropraktičaru, istezanje mogu biti delotvorni kod ovakvih tegoba, ali ne i rešenje koje će trajno rešiti ovaj problem. Personalni trener i praktikant prvog nivoa human fondations programa  kompanije Functional practic Nemanja Milisavljević sa svojim timom u studiju Progein nudi alate koji doprinose potpunom eliminisanju ovog problema. Konsultacije su besplatne, a rad sa ovim mladim, ali iskusnim timom je istovremeno zabavan i veoma koristan.
Treninge u početku čine lakše korektivne vežbe, dok se opterećenje povećava kroz broj ponavljanja i zadržavanja u određenim položajima. Vremenom se u treninge uvode rekviziti kao što su ketlbelovi, elastične trake, loptice…Karakteristično za ovaj funkcionalni trening je što se bavi funkcijom trčanja, hodanja i bacanja.
Nemanja kaže da je to “trening za ljude”. Ali, kako sve u stvari izgleda? Ovo je prvi pravi funkcionalni trening u Srbiji koji doprinosi zdravom i aktivnom životu bez zahtevnih i dugotrajnih procedura. Polaznici prvo nauče kako da koriste svoje telo, tako da im ono bude zahvalno.
Progein prati osnove Functional Patterns programa koji je savršen odnos između terapije i treninga.
-Postoje 3 stuba pravilnog držanja koji omogućavaju da koristimo 3 glavne mišićne grupe kako bismo telo doveli u neutralni položaj. Neutralni položaj tela postižemo kada stojimo uspravno sa paralelnim stopalima u širini kukova i zadržavamo telo u pravoj liniji od skočnog zgloba, kolena, kuka, ramena i uha. Tri glavne mišićne grupe koje omogućavaju pravilno držanje su gluteus, stomak i gornji deo leđa. Kad telo postavimo u neutralni položaj, vreme je za prelazak na integraciju, odnosno održavanje položaja kroz pokret- objašnjava Nemanja.

Potrebe tela na prvom mestu

Nakon nekoliko nedelja treninga većina ljudi primećuje da imaju više kondicije, snage, bolji san, da lakše funkcionišu u stresnim situacijama, dok se profesionalni sportisti brže oporavljaju nakon mečeva, povećava im se izdržljivost, efikasnost i koncentracija na terenu.
-Funkcionalni trening se vodi potrebom tela, a ne egom. Koncept ovih vežbi prati zakonitosti tela, a ne zakonitosti gravitacije- naglašava Nemanja. -Veoma je važno saznanje o miofascijalnim linijama koje je prostiru duž čitavog tela i koje u stvari drže telo, dok naše kosti plivaju u telu a fascija ih pridržava. Pomoću fascije se krećemo, dok su kosti poput armature koja je podrška telu. Ovim vežbama se stimuliše rad fascije i eliminišu disbalansi koji se javljaju u telu.

Od kancelarije do kauča

Telo se u konceptu ovih vežbi uvek tretira kao celina.
-Usled sedećeg načina života savremenom čoveku je ovaj koncept vežbanja više nego potreban. Do pre par stotina godina čovek je morao da fizički radi kako bi sebi stvorio sredstva za život, obezbedio hranu, odeću i obuću. Moderno doba mu je omogućilo da u sedećem položaju stvori gotovo sve i da pri tom i ne izađe iz kuće. Sve je to doprinelo tome da telo usled neaktivnosti trpi bolove.
Višečasovno sedenje se nakon posla neretko nastavlja sedenjem na kauču što ubrzava propadanje tela koje ne izvršava funkcije koje su mu prirodno date.
-Ovaj trening je protivteža našim toksičnim navikama od kojih su najčešće sedenje, loša ishrana i loše disanje. Preporuka je da se diše na nos. Nos je  stvoren za disanje, a usta za ishranu. Na usta obično dišemo kad smo u stanju stresa, kad smo uplašeni, dok u stanju mirovanja naše telo misli da smo konstantno u stanju stresa i luči iste hormone kao da je mogao auto da ga zgazi. Ako se tokom većeg dela dana osećate kao da ste upravo izbegli smrt, život će vam biti u velikoj meri kraći. Pravilna ishrana je takođe veoma važna, a ljudi pored toga što kažu da nemaju vremena ni ne planiraju svoju ishranu. Potrebno je oslušnuti svoje telo, sagledati kako neke namirnice utiču na nas. Ishrana koju ja  sprovodim je sa malo mesa i puno povrća- kaže Nemanja Milisavljević.

Telo nas odaje

Na prvom susretu Nemanja već nakon nekoliko minuta provedenih sa klijentom mnogo zna o njegovom problemu. On kaže da svakog čoveka telo nepogrešivo odaje i da to kako su nam postavljena ramena, noge, koliko je ruka udaljena od tela, kako su laktovi postavljeni, mnogo već govori o eventualnim problemima i tegobama.
-Nakon tog prvog utiska sledi razgovor tokom kojeg se uglavnom potvrde moje pretpostavke. Sledi malo detaljnije testiranje tokom kojeg otkrivamo najupornije odnosno najbolnije triger tačke zadužene za mišićne disbalanse koje osoba ima i njene mogućnosti kada je reč o vežbanju, kao i na koji način to može da se sve to ispravlja. Ovim vežbama mogu da se isprave svi mišićni disbalansi odnosno posturalni problemi, skolioza, kifoza, ravna stopala, x noge, o noge, položaj brade koja je isturena napred, svi posturalni problemi koji su posledica mišićnog disbalansa. Kad je reč o strukturalnim problemima i promenama na kostima, vežbama može doći do poboljšanja stanja, ugao iskrivljenja postaje manji, bolovi budu lakši- priča Nemanja.

Rad za računarom i bolovi u ramenu i vratu

Posebno su ovim tegobama skloni ljudi koji radno vreme provode za računarom. Njima veoma koriste vežbe kojima se aktiviraju tri stuba pravilnog držanja: srednji i gornji deo leđa, stomak i gluteus, a vežbama najviše se jačaju grupe mišića koje su ugrožene sedenjem. Oni koji rade za računarom imaju i probleme sa desnim ramenom zbog korišćenja miša, ali i vratom koji je u specifičnom položaju.
Postoji više modela treninga u Progein studiju. Moguće je izabrati personalni trening ili rad u maloj grupi koji vremenski traju od 45 minuta do 1h i 15 minuta.
-Svaki vežbač dobija domaći zadatak i bez tog rada i saradnje ne može ništa da se promeni- naglašava Nemanja. -Moje je da im dam smernice, sve je do ljudi koji rade. Oni koji su jako vredni postižu velike pomake za jako kratko vreme, pa je tako jedan klijent od 45 godina koji se u mladosti bavio sportom, na studijama prestao, ali bio i dalje rekreativac, došao sa bolovima u leđima koji su umeli nekad potpuno da ga onesposobe. Trpeo je konstantne bolove, a na prvom treningu smo radili opuštanje i istezanje. Na kraju treninga je bio mokar kao da je izašao iz bazena. Bolovi i stres su doprineli napetosti tela koje smo zatim krenuli da opuštamo što je donelo veliki boljitak. Za nekoliko meseci u potpunosti su nestale njegove tegobe sa donjim delom leđa.

Loptica koja rešava probleme

U Progein studio dolazili su do sad mnogi koji su na različitim adresama tražili odgovore za svoje probleme, a ovaj tim kaže da žele da Progein bude poslednja adresa za problem koji imaju.
-Ženama je pogotovo slab gornji deo tela, a tu su i problemi sa vratnim delom, kukovima i donjim delom leđa. Devojka sa kojom sam radio imala je problem sa kukom koji je trajao godinu i po dana. Nakon svih analiza i terapija za koje je čula da postoje za ovaj problem došla je kod nas, ali ništa joj nije pomagalo. Nakon mesec dana treninga i velike pažnje kada je reč o izvođenju vežbi bolovi su nestali 100%, a posle 6 meseci treniranja istrčala je sa svojim dečkom skopljanski maraton. Naš cilj je da što kraće vreme klijent dolazi i obično se problemi reše za 1 do 3 meseca.
Da sam znao da ću jednom lopticom rešiti svoje probleme koji su me mučili toliko dugo ne bih mu verovao, reči su jednog klijenta studija Progein.
-To je priča većine ljudi koji dolaze kod nas. Kad čuju kako rešavamo probleme a dolaze iz ordinacija opremljenih najsavremenijim aparatima i vide da uz pomoć obične gumene loptice ili rolera od 50 cm mogu da reše zdravstvene probleme koje imaju godinama, budu oduševljeni. Tajna je u jednostavnosti. U početku u radu koristimo penaste rolere, loptice, terakin za opuštanje triger pointa. Kad završimo sa istezanjem i opuštanjem rade se vežbe sa opterećenjem sopstvenog tela i lakšim tegovima. Medicinske lopte, jednoručni i dvoručni tegovi su takođe neki od rekvizita a nikad ne koristimo sprave koje bi ograničavale pokret poput sajli i sličnih sprava. Ova metoda je u potpunosti bezbedna i za razliku do drugih programa gde dolazi do povreda, ovde probleme ljudi rešavaju i istovremeno jačaju svoje telo da bi ga osposobili da im se tegobe ne vraćaju.

Branka Gajić
Foto: Aleksandar Alex Dmitrović

Progein studio:
Mail: [email protected]
Tel: 0691208744
Sajt: www.progein.rs
Instagram: www.instagram.com/progein_studio/
Facebook: www.facebook.com/progeinstudio/
YouTube: www.youtube.com/PROGEINstudio

Tekstovi Nemanje Milisavljevića
Oslobodite se bola u leđima i popravite držanje

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Boli me glava, boli me stomak, ne mogu u školu...…