BG online

Grafima
Lični razvoj

Emocionalni cunami i napad panike

Nećete izgubiti razum, a nećete ni poludeti

Gde nastaje napad panike? U našem umu, a reflektuje se i na telo. To je mešavina eksplozivne anksioznosti i emocija koje se ne metabolizuju. Ako tome dodamo i niz katastrofalnih misli, koktel je serviran!

Tahikardija zbog kafe

Ako je odgovornost za ovaj događaj pripisana glavi, na žalost telo je obavezno da obavi prljav posao i spreči ogromnu količinu energije da vas povredi (nemojmo zaboraviti da emocije deluju u bliskom kontaktu sa hormonima). Telo je primorano da nađe zaštitni ventil koji bi mogao da rasporedi tu energiju u kratkom vremenu. Može se reći da napad panike mogu pokrenuti katastrofalne misli i veoma snažne emocije, ali ponekad čak i unos nekih supstanci mogu imati u tome važnu ulogu, pa tako kafa može izazvati tahikardiju.

Od 1 do 20 minuta panike

Napad panike je epizoda u kojoj anksioznost dostiže najviši nivo i može trajati od nekoliko minuta do čak 20 minuta (u retkim slučajevima) tokom kojih se mogu javiti sledeći simptomi :
•Tahikardija
•Znojenje
• Hladnoća ili vrućina
•Osećaj gušenja
•Bolovi u grudima
•Mučnina ili nelagoda u stomaku
•Osećaji dezorijentacije i nesvestica
•Strah od gubitka kontrole
•Strah od umiranja

Stres kao okidač

Želim da vas uverim u suštinsku stvar: vi ne gubite razum i nećete poludeti, jednostavno ste bili izloženi tako visokom nivou stresa da je vaše telo primorano da pritisne dugme za hitne slučajeve kako bi omogućilo da se ta eksplozivna energija izbaci.
Šta raditi kad se suočite sa ovim emocionalnim cunamijem? Ne možete blokirati taj događaj tako da je najbolje rešenje naučiti kako da surfujete.
Prvo treba prihvatiti talas, shvatiti da se događa panika, tako da treba smiriti misli i usredsrediti se na disanje da bi gurnuli um iz začaranog kruga koji je on stvorio.

Disanje

Tokom napada panike dolazi i do „vazdušne gladi” zbog osećaja gušenja do hiperventilacije koja može dovesti do osećaja trnjenja, osećaja dezorijentacije, ubrzanja lupanja srca… Da biste obnovili pravilan srčani ritam korisno je disati praznim plućima pre udisanja ili disanja u papirnu kesu da biste vratili pravi bilans između kiseonika i ugljen dioksida. Za kratko vreme situacija će se vratiti u normalu, barem na fizičkom nivou.
Panični napad čini da se sve na trenutak sruši , a sa određene tačke gledišta to može biti i pomoć: često se dešava perfekcionistima, onima koji uvek daju svoj maksimum, onima koji sebi ne daju pravo da prave greške i da trpe više od drugih. Napad ih prisiljava da smanje razlog za svoj nemir i da nađu način da izađu iz začaranog kruga koji bi mogao da se pretvori u nekom drugom težem zdravstvenom obliku.

Eksplozija koja spasava

Panika nastaje kad se zidovi našeg uma približe, sve do trenutka kad je prostor u nama toliko sužen da je jedini izlaz iz njega da se ne bi srušio to da sve raznese. To je ono zbog čega služi napad panike: srušiti prepreke koje eksplozija iznutra nas pravi da je je u pitanju strah za život / ili mentalno zdravlje.
Ironija je da smo i dalje u strahu od toga da nas teroriše eksplozija koja nas spasava , a ne pakleni mehanizam koji bi nam um oborio poput muva.
Istina je da u nama postoji ogromna energija koju želimo da na neki način usmeravamo, ali se pod uticajem stresa okrećemo protiv nje: kad nam oduzima dah i tera nas da drhtimo kao list tad uvidimo njenu moć.

Korisni mentalni mehanizmi

Ali, zamislite na trenutak šta ćemo moći ako uspemo da usmerimo svu tu snagu u određenu svrhu ako nam, umesto da se ugušimo omogući let. Ako bismo sami upravljali unutrašnjim impulsima, usmeravali ljutnju koju imamo u nama u nekim drugim direkcijama nama nekorisnim, težili da postignemo svoje ciljeve umesto da trpimo i da čekamo da vidimo šta se dešava…. Šta bismo bili u stanju sve da uradimo? Možda bismo mogli nešto da naučimo iz napada panike i radimo na sebi tako da mentalni mehanizmi mogu mobilizovati energiju za nešto korisno za nas. Na kraju, imamo dve mogućnosti koje nam se nude: i dalje se možemo žaliti da nam niko nije dao knjižicu uputstva o našoj glavi i našim emocijama ili možemo da uzmemo uzde svog uma i da ih shvatimo kao komande. Naravno, trebaće vremena i truda, pomoć terapeuta koji će vam pomoći da se bolje upoznate sami sa sobom .

Slađana Pavlović
Foto : Dario Konstantinović

Slađana Pavlović je NLP coach, trener i hipno coach koja ima nesvakidašnju životnu priču koju možete pročitati na ovom linku: www.bgonline.rs/sladjana-pavlovic-intervju
Više o Slađani Pavlović:  www.sladja-pavlovic.com

Tekstovi Slađane Pavlović:
Oslobodite se nemira, panike i crnih misli na radionici “Pobedite anksioznost”
Energetski lopovi i emocionalni vampiri
U vezi sa manipulatorom i narcisoidnom osobom
Pobedite mentalnu konfuziju, stres i nervozu
Kako komunicirati sa svojim strahovima?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Svako od nas pored svog datuma i godine rođenja za…