BG online

ZDRAVLJE

Šta se dešava nakon pola sata treninga?

Za BGonline piše nutricionista i dipl. ph Ana Lipowatz MSc

lipovacteorijaKada je unošenje kalorija veće od potrošnje, njihov višak će se naći u masnim depoima tela. S druge strane, ako potrošimo više kalorija nego što smo uneli, ostvarićemo takozvani „negativni energetski bilans“. U većini fitnes studija danas imamo mogućnost da pratimo koliko smo kalorija prilikom vežbanja potrošili i svaka sagorela kalorija nas sigurno raduje. Po logici stvari naše telo će u tim uslovima automatski biti prinuđeno da manjak energije uzme iz naših masnih depoa. Na prvi pogled sve deluje savršeno. Ali, da li je baš tako?
ŠTO INTENZIVNIJE, TO BOLJE?
Kod osoba koje nemaju problem sa prekomernom težinom i kod onih koji su relativno dobro utrenirani fitnes program daje dobre rezultate, ali kod onih sa povećanom težinom koji pri tom nisu u formi takav program je kontraproduktivan. Problem je u tome što takva osoba nema dovoljno hormona i enzima koji su uključeni u metaboličke puteve i koji su neophodni u procesu sagorevanja masti.
Gojazna i neutrenirana osoba više strada tokom fitnes programa jer hormonalno i enzimatski ne može da prati napor tokom vežbanja. Zato je i česta pojava da takve osobe posle mesec, dva odustaju od ovako, za njih, prenapornih treninga. Količina određenih hormona i enzima, potrebnih u procesu sagorevanja masti povećavaju se redovnim treningom i grade se kroz jedan miran do umeren, ali redovan i dugotrajan trening. Jedino je redovnim vežbanjem moguće pretvoriti osobu koja je „slab sagorevač masti“ u osobu koja je „dobar sagorevač masti“.
lipovacteorija2Energija potrebna tokom jednog intenzivnog treninga dobija se prevenstveno razgradnjom ugljenh hidrata. Rezerve glikogena ( depo uljenih hidrata u mišićima ) stoje prve na raspolaganju, pa tek onda nakon dužeg treninga, kada se rezerve ugljenih hidrata iz mišića i jetre isprazne, telo prelazi u fazu beta oksidacije masti tj. počinje energija da se dobija razgradnjom masnih depoa.
PREZNOJITE SE DVA PUTA!
Prilikom umerenog i dugog treninga dolazi do lučenja hormona noradrenalina, blagog stres hormona koji prenosi moždane signale u masne ćelije i oslobađa masne kiseline.
Slobodne masne kiseline napuštaju depoe i odlaze u krv. Njih zatim mišići koriste kao energetsko gorivo tokom vežbanja. Za taj proces od momenta aktiviranja hormona do oslobađanja masnih kiselina potrebno je određeno vreme. Tek nakon 20-30 minuta treninga dolazi do oslobađanja masnih kiselina iz depoa.
Znači, najmanje je potrebno pola sata vežbanja da bismo stigli u željenu fazu kada telo sagoreva masti i dobija energiju iz masnih depoa. Zato je moj savet: bolje dva puta nedeljno sat vremena treninga nego četriri puta po pola sata.

Dipl. Ph Ana Lipowatz MSc
www.fett-frei.at

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima “normalnu” težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.

Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!

fett-frei

© 2015 by BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Sačuvajte emocije, izgubite kilograme
Pogled u tanjir muškarca i žene
Kako se hraniti tokom leta?
Ne turirajte organizam čestim obrocima
Kako reći NE hrani od koje se gojimo?
Stop dijetama- oslobodite se viška kilograma zauvek bez suplemenata, iluzija i prodavaca magle
Uz FF ishranu oslobodićete se viška kilograma
Emocije, ishrana i problem s kilogramima
Budite pažljivi sa mesom
Mršavljenje uz podršku nutricioniste
Insulinska rezistencija, dijagnoza savremenog čoveka
Postoji li „superhrana“?
Umeće uživanja je mentalni proces
Šta vas vodi prema hrani?
Topljenje kilograma uz Fett frei
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Zašto ne treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
7 GREŠAKA KOJE NE SMEMO PONAVLJATI Za Bgonline piše Aleksandar…