BG online

Vesti

Kako uspeti u biznisu sa što manje saplitanja?

Da li pokrećete sopstveni posao zbog sebe ili drugih?

Koja je vaša misija u biznisu ili vaša svrha u životu? Koji je vaš motiv za to što radite i čime se bavite? Verujete li da možete pokrenuti sebe, da se budite zadovoljni i puni energije i privlačite ljude koji će vam biti podrška na putu koji ste odabrali?
Većina naših odluka obeležene su vrednostima i uverenjima koje imamo od rođenja, strahovima od naših trauma, kao i željama koje mogu biti „dobre i loše“, u zavisnosti od naših unutrašnjih vrednosti i socijalne prihvatljivosti. Suština je da su ponašanja i odluke često rezultat nečeg čega možda nismo ni svesni.

Raspadanje od posla

Tokom više od 20 godina bavljenja biznisom OM MADE donosio sam razne odluke, dobre i loše, konfuzne i jasne, ali uvek edukativne. U jednom periodu sam radio 14h dnevno da bih postigao sve što „moram“, raspadao se od posla i kukao kako je previše i kako život nije lak. Ali, šta se iza toga krilo? Tad sam imao uverenje da moram da budem odgovoran i da odgovornost znači da radiš koliko god možeš i postižeš sve što je pred tobom, što pre i što bolje, da cela porodica zavisi samo od toga koliko ja radim, kao i svi zaposleni. Vremenom sam uvideo da se i moj ego hranio time kako svima pričam koliko sam odgovoran i kako imam posla preko glave. Da li je to bilo korisno? Da li sam time zapostavljao druge stvari i radio samo zarad postignuća ili radi nečeg drugog? Tad vizija koja je veća od mene evidentno nije postojala. Naučio sam da je balans radosti i postignuća bitan, da nam donosi ispunjenje i da dolazi lakše kad smo posvećeni nečemu što je veće od nas.

Ko je gazda?

Pričajući s majkom o njenim odlukama tokom pokretanja posla, dotakli smo temu „ko je kada bio glavni“. Od početka je to bio moj brat, bez obzira što je imao samo 23 godine kad smo registrovali firmu. Zašto to nije bila majka kao zrela i sposobna žena? Sebe je tad smatrala dovoljno ostvarenom i nije joj bilo potrebno da se zarad sopstvenog ega gura na prvo mesto. Bila je bitna naša misija i to šta smo planirali da ostvarimo. Nas dvojica, kako je ona objasnila, smo bili mladi i željni dokazivanja i uspeha. Naravno, sve odluke smo donosili zajedno u okviru našeg „trojstva“ i imali redovne sastanke. Niko nije želeo sam da vlada, niti da se izdiže, jer smo znali da smo kao tim najjači, posebno sa našim razlikama. Zato smo prihvatili različitosti koje imamo i iskoristili ih da zajedno gradimo to što smo počeli. Našoj majci na prvom mestu je bila misija i dobrobit za svoju decu i druge ljude. Da je njen glavni motiv bio da se dokaže, da ima poziciju, da zaradi milione, mnoge odluke bi sigurno bile drugačije. Ako gradimo ili upravljamo kompanijom sa još nekim, posebno iz porodice, jako je bitno da smo svesni da nećemo svi imati iste motive u istim periodima života. Moja majka je tada sa 47 godina imala motiv da širi zdravu energiju kroz ukusne proizvode i da svojoj deci stvori mogućnost da rade i razvijaju se. Mom bratu je tada sa 23 godine motiv bio da porodici obezbedi finansijsku sigurnost i živi lepo donoseći sopstvene odluke. Moj motiv tada sa 17 godina je bio da imam svoj novac, svoju samostalnost i da kroz rad mogu da učim i da se razvijam.

Od misije do vizije

Kako spojiti 3 različita motiva i želje, posebno ako se oni menjaju tokom godina? Tu je potrebna zajednička vizija. Pre toga je važno razjasniti razliku između želje i vizije, bar onako kako sam ja to doživeo kroz svoje iskustvo.
Želja je nešto što želimo za sebe, nešto što ako ostvarimo osećaćemo se bolje, bićemo srećniji i generalno ćemo doprineti kvalitetu sopstvenog života. Novi auto, putovanje, knjiga, znanje, uspeh, generalno, poboljšanje sopstvenog života.
Vizija je nešto što bi trebalo da je veće od nas samih, što ako ostvarimo doprinećemo tome da se više ljudi oseća bolje. Tad sreća neće biti samo naša, već i tuđa. Ako nam se ispuni vizija ka kojoj gazimo, kvalitet života svih ljudi koje smo uključili u tu viziju će da se poboljša.
Naša misija koju smo zajedno kreirali je da širimo pozitivnu i zdravu energiju, kroz zdravije i funkcionalne proizvode, kroz podršku ljudima koji to isto rade, kao i kroz edukaciju. Iz nje je nastala zajednička vizija:
„Mi gradimo svet u kojem su ljudi, svesni sebe i svojih talenata, gde uživaju u onome čime se bave, a kroz šta imaju mogućnost da dalje nadograđuju sebe, rastu i to koriste u službi drugih i kreiranju sveta punog radosti“.
Razvijamo kod sebe nove talente i balansiramo svoj život.
Imati srećne zaposlene u firmi, zadovoljne klijente i kompaniju koja opstaje u ovim vremenima nije lako. Naši zaposleni su osetili te vrednosti i našu energiju koja govori da se ne bavimo običnim poslom.

Kako se osećate?

Zamislite sebe i način na koji ustajete ujutro. Da li pomišljate:
1. Nemam dovoljno para, moram da radim.
2. Moram da postignem što veći poslovni uticaj, da me poštuju i cene.
3. Moram na posao jer želim da pružim detetu sve ono što nisam imala.
4. Moram da pokažem kako u ovoj državi i ja mogu da budem neko.
Kako se osećate? Da li ste u potpunosti ispunjeni i srećni ili osećate kao da nešto nedostaje? Mi smo stvoreni da doprinosimo drugima, to nam je u DNK. Buđenje ujutro sa idejom da ono što radimo služi drugima i olakšava im život daje dodatni podsticaj našoj energiji i kreativnosti. Zamislite sada da ustajete sa razmišljanjem: „Ono što danas planiram da uradim ulepšaće i olakšati život mnogim ljudima i menjati svet na bolje!“

Zašto radite to što radite?

Ako ustajete ujutro da biste doprineli čovečanstvu, lakše ćete se buditi i bićete srećniji u svojim aktivnostima. Zaobiđite zamku koja kaže da „to što radim nije ništa posebno“. Bitan je motiv i energija koju ulažemo, da ide na pravo mesto. Svaki mali doprinos je veliki, jer 1000 malih doprinosa menjaju svet.
Možda je nekom teško da sve ovo razume jer ako nemamo dovoljno novca da živimo „normalno“, ako smo nezadovoljni svojim okruženjem i onim čime se bavimo ili smo puni besa zbog loših iskustava s ljudima, teško je razmišljati o tome kako doprineti drugima. Sasvim je normalno je da prvo moramo da zadovoljimo sopstvene potrebe da bismo mogli misliti na druge.
Sigurnost je osnovna ljudska potreba i ako to nije kako treba, teško je ići dalje. Često je glavni motiv za pokretanje posla obezbediti sigurnost sebi i svojoj porodici. I mi smo tako počeli. Važno je da imate u vidu da sve što radimo zapravo radimo za druge. Ako naš proizvod ili uslugu od početka kreiramo tako da olakšamo i ulepšamo život drugima, nagrada će prirodno doći. Želim vam da nađete način kako da menjate svet, dođete do sopstvene vizije boljeg sveta i vaše misije, kao i da u tome uživate ili shvatite brzo kako svojim radom već utičete da se svet menja na bolje. Čekam vas na drugoj strani da zajedno pojačamo sjaj i zasvetlimo kao pokretači pozitivnih promena i donosioci radosti.

Jovan Ristić
Foto: Dario Konstantinović

 

Intervju sa Jovanom Ristićem:

Kako izgleda “uspeh preko noći”?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Nenad Jezdić i Bane Vidaković u glavnim ulogama(video) Od tvorca…

You cannot copy content of this page