fbpx

BG online

Sajam turizma
Lični razvoj

Kako pomoći osobi koja ima napad panike?

Kad vidimo ili čujemo nekog da se žali na ubrzan puls, grčeve ili drhtanje, znojenje, bolove u stomaku ili grudima, mučninu, povraćanje, verovatno ima napad panike.
Postoji nekoliko bitnih načina da pomognete nekome s paničnim napadom ukoliko se dešava pred vama.
1) Ako niste znali da dotična osoba povremeno pati od napada panike ili ako se i njoj prvi put događa ili znate da pati od drugih zdravstvenih problema poput astme ili dijabetesa odmah pozovite pomoć.
2) Napad panike je scenario generalno uznemirujući za osobu koja se nalazi tu i koja želi da pomogne. Duboko udahnite i pokušajte da ostanete mirni, mirni za sebe i taj osećaj ćete moći da prenesete paničnoj osobi. Budite smireni, uverljivi i čvrst, a pokreti tela neka vam budu blagi.
3) Izbegavajte da širite paniku u panici, pitajte osobu da li ima sa sobom lekove koje obično uzima za ublažavanje tih napada.
4) Ne govorite joj o iracionalnom strahu uz komentare poput “To je samo u tvojoj mašti”, jer za osobu koja je u panici, situacija koja je plaši je stvarna, preteća i nekontrolisana.
Osećaj da je pogrešno shvaćena, učiniće je samo još anksioznijom. Takođe, ako govori da oseća da će umreti , da se guši, recite joj da će kriza trajati nekoliko trenutaka i da je samo privremena. Možda ćete biti u iskušenju da pružite ruku ili dodirima pokažete da ste prisutni, ali bolje je izbegavati da uspaničenu osobu dodirujete.
5) Osoba može biti paralizovana ili će probati da se skloni ili čak pokušati da se zatvori u sobu. Možda će sesti na pod i neće želeti da se pomeri. U tom slučaju pustite je i posle nekog vremena ponudite joj da sedne na stolicu ili na krevet.
6) Stalno ohrabrujte osobu tihim glasom govoreći joj da diše duboko i polako, da vrlo dobro napreduje. Postavite joj jednostavna pitanja poput: koja je boja sobe u kojoj se nalazimo, koja je boja pločica, tako da misli krenu drugim tokom.
7) Slušajte je, pustite je da govori i recite joj da se opusti. Važno je da ona opušteno ponovo uspostaviti kontrolu nad sobom.
8) Pomozite joj da se svesno koncentriše na disanje, uzdišući i izdišući duboko i polako s njom dok brojite naglas. Prvo dve sekunde svaki put, a zatim tri, sve dok ne dođete do pet. To će joj omogućiti da uspori rad srca.
9) Zamolite je da se osveži. Pokvašen vrat i lice će osobi znatno olakšati, pogotovo ako se obilno znoji.
10) Pratite je u svakom trenutku, sve dok kriza ne prođe. Ako nema lek sa sobom i ne možete se smiriti nakon 15 minuta, kažite joj da ćete polako otići do obližnje bolnice. Nekima bolnica daje osećaj mira, nekima ne. Pitajte osobu da li želi da ide.
Kada se napokon smiri predložite osobi da potraži pomoć da nauči tehnike koje će joj omogućiti da se suoči sa svojim napadima panike, da nauči da stavi prst na automatske misli koje ih pokreću, da prepozna lažne uzbune i nauči da vidi da ne predstavljaju nikakvu stvarnu opasnost, čak i ako su neugodne.
Ovi su saveti vrlo korisni kada je u pitanju pomoć ljudima koji pate od napada panike, jer su u tim trenucima rešenje i jedini način da da im vi pomognete.

Slađana Pavlović
Foto: Dario Konstantinović
Mesto snimanja: Hotel Amsterdam, Beograd

POBEDITE ANKSIOZNOST
RADIONICA SLAĐANE PAVLOVIĆ 19. februara 2020.

Na radionici Slađane Pavlović “Pobedite anksioznost” u Beogradu 19. februara 2020. od 19h polaznici će naučiti da kontrolišu sopstvenu anksioznost brojnim tehnikama i vežbama.
Više informacija o radionici i rezervacija mesta: psiholoskapodrska011@gmail.com ili 066060820

Intervju sa Slađanom Pavlović možete pročitati ovde: https://bgonline.rs/sladjana-pavlovic-intervju/
Više o Slađani Pavlović:  www.sladja-pavlovic.com
Facebook Slađane Pavlović: www.facebook.com/sladjana.pavlovicNLP
Instagram Slađane Pavlović: www.instagram.com/sladjapavlovic_nlpcoach

Tekstovi Slađane Pavlović:
Ne smete da izađete iz kuće, vozite automobil, uđete u avion…?
Kako obuzdati misli koje vam donose nemir?
Pobedite svoje strahove
Živite li ili preživljavate zarobljeni u brigama i teskobi?
Tretirajte usamljenost kao starog prijatelja koji vam dolazi s vremena na vreme
Naučite kako da kontrolišete svoje misli
Pobedite svoje strahove
Od napada panike do fobije
U vrtlogu anksioznosti
Oslobodite se nemira, panike i crnih misli
Energetski lopovi i emocionalni vampiri
Emocionalni cunami i napad panike
U vezi sa manipulatorom i narcisoidnom osobom
Pobedite mentalnu konfuziju, stres i nervozu
Kako komunicirati sa svojim strahovima?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
SAMOODBRANA OD PROLAZNOSTI ŽIVOTA Osećate se nelagodno, ponekad loše bez…
error: