fbpx

BG online

Lični razvoj

Kako obuzdati misli koje vam donose nemir?

Ako se borite protiv anksioznosti, verovatno je vaš um bombardovan negativnim mislima koje pojačavaju uznemirenost dok vi ne možete da ih kontrolišete. Dok god budete imali te misli osećaćete se izgubljeno i zbunjeno. To je poput življenja u oluji bez šanse da ugledate mirno nebo. Anksiozni ljudi su skloni tome da iskrive stvarnost, uglavnom zbog tih nametljivih misli koje stvaraju još veću anksioznost.

Strah od greške

Živeti život i svakog minuta razmišljati o tome da nešto može poći po zlu mnogo je iscrpljujuće. Jedna je stvar pripremiti se za neke nepredvidive situacije, a druga zamišljati da sve što radimo može da pođe po zlu.

Da li će se dogoditi nešto loše?

Šta ako se desi nešto što nisam želeo i planirao? Ova misao izazvaće vam stalnu napetost i nateraće vas da mislite na sve moguće opasnosti, uključujući i one kojima bi ljudi koji volite mogli biti izloženi. Zbog toga ćete živeti u stalnom stanju nemira i iščekivanja, kao da vas neprestano čekaju loše vesti.

Da li je šporet isključen?

Još jedna od najčešćih anksiozni misli je da razmišljate da ćete zaboraviti nešto važno. Pitate se sto puta jeste li ugasili peglu ili šporet, ugasili svetlo ili okrenuli ključ u bravi. To će pokrenuti katastrofalne misli poput: “što će se dogoditi ako …?” Ponekad je napetost stvorena tim mislima toliko velika da morate proveravati po nekoliko puta, kako biste se osigurali da nešto niste zaboravili.

Kontrola budućnosti

 Anksioznost je neraskidivo povezana sa neizvesnošću, pa ne čudi što se mnoge anksiozne misli vrte oko nemogućnosti kontrolisanja onoga što bi se moglo dogoditi u narednim danima, sedmicama ili čak godinama. Nemir zbog brige o budućnosti je veliki okidač za anksiozno stanje.

Strah da su oni koje volimo ljuti na nas

Anksiozna osoba često sebe optužuje, preuzimajući odgovornost za sve probleme na svetu i previše brine o posledicama svojih postupaka, brzo prelazeći iz stvarnog sveta u nerealni svet koji je stvorila u svom umu.

„Da li mi se smeju?“

Često anksiozna osoba pati od socijalne anksioznosti, može se osećati nelagodno u situacijama u kojima se oseća da je izložena pogledima. U tim situacijama zauzima pomalo egocentričan stav, vodeći računa o svemu što drugi rade i oseća optrećenje jer misli da je izložena pogledima i osudama.

Strah od zatvorenog prostora

Uobičajena anksiozna misao odnosi se na strah od zatvorenih prostora . Čim zabrinuta osoba stavi jednu nogu npr. u lift  zamišlja da je tamo zarobljena. Ista stvar se događa ako mora da ide na sastanak. Obično odmah pomisli da bi mogla da se zaglavi u saobraćaju. Taj strah proizlazi iz straha da će je nešto sprečiti u strah da će izgubiti kontrolu nad svojim obavezama i okolinom.

Bolest

Anksiozni ljudi ako imaju glavobolju odmah imaju najstrašnije scenarije o tome šta je uzrok tome.

Borba protiv vremena

Vreme brže prolazi kad se osećamo anksiozno. Anksiozna osoba se plaši da neće imati dovoljno vremena da se suoči sa predstojećim zadacima ili da će zakasniti na važan sastanak. Taj osećaj borbe protiv vremena koje neminovno beži, stvara još veću anksioznost i čini da napravimo greške koje će nas još više preplašiti.
Mnogi se pitaju zašto se osećaju anksiozno, a zatim pomisliti “A šta ako se opet desi, a ja ne želim to”. I sama misao osobu uvodi u stanje strepnje, pokreće oluju iz koje se ne nazire lepo vreme.

Kako pobediti napad anksioznosti?

1. Setite se da ono što osećate i živite može biti nelagodno, ali nije opasno ili štetno, da vaš život nije ugrožen, da doživljavate samo preteranu reakciju. Ponovite ovo više puta vašem umu.
2. Ne pokušavajte da kontrolišete svoje osećaje, jer se pokazalo da je pokušavanje kontrolisanja fizioloških reakcija i emocija kontraproduktivno i stvara više stresa i nemira. Prihvatite ono što proživljavate, prepustite se. Što pre se opustite strah će brže nestati.
3. Ne fokusirajte se na posledice. Razmišljanje o strašnim posledicama služi samo dodavanju goriva u vatru, umesto toga mislite da će za nekoliko minuta sve biti gotovo.
4. Mislite pozitivno. Pokušajte razmišljati o nečemu pozitivnom, važno je ne zauzeti plašljiv stav i ne misliti na negativne posledice. Takođe možete računati unazad od 100 do 0 ili se jednostavno fokusirati na neke zanimljive detalje koji su tamo gde se trenutno nalazite.
5. Dišite. Ako nije moguće smisliti nešto pozitivno, najbolja strategija je fokusirati se na disanje. Ključno je ne disati plitko i brzo, već to raditi sporije i dublje. Ova vežba pomoći će vam da telo brže preuzme svoju normalnu funkciju.

Slađana Pavlović
Foto: Dario Konstantinović

Intervju sa Slađanom Pavlović možete pročitati ovde: https://bgonline.rs/sladjana-pavlovic-intervju/
Više o Slađani Pavlović:  www.sladja-pavlovic.com
Facebook Slađane Pavlović: www.facebook.com/sladjana.pavlovicNLP
Instagram Slađane Pavlović: www.instagram.com/sladjapavlovic_nlpcoach

Tekstovi Slađane Pavlović:
Prolećni umor i anksioznost
Kako prevazići kraj ljubavi?
Hipohondrija kao psihološka epidemija
Napadi panike
Ovde je vaša anksioznost, imam nešto važno da vam kažem
Ne smete da izađete iz kuće, vozite automobil, uđete u avion…?
Kako pomoći osobi koja ima napad panike?
Pobedite svoje strahove
Živite li ili preživljavate zarobljeni u brigama i teskobi?
Tretirajte usamljenost kao starog prijatelja koji vam dolazi s vremena na vreme
Naučite kako da kontrolišete svoje misli
Pobedite svoje strahove
Od napada panike do fobije
U vrtlogu anksioznosti
Oslobodite se nemira, panike i crnih misli
Energetski lopovi i emocionalni vampiri
Emocionalni cunami i napad panike
U vezi sa manipulatorom i narcisoidnom osobom
Pobedite mentalnu konfuziju, stres i nervozu
Kako komunicirati sa svojim strahovima?

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Jeromonah Onufrije je napisao “Svetogorski kuvar” sa željom da približi…
error: