BG online

ZDRAVLJE

Istine i laži o hrani

Od masti se nećete ugojiti i razboleti

“LCHF ishrana nije lek već je podrška telu koje samo poseduje čudesnu moć samoisceljenja…”

Ishrana savremenog čoveka najčešće zgleda ovako: hleb jede uz sve obroke, testenina je često na jelovniku, deca i mladi se hrane po pekarama kojih ima na svakom koraku. Posledice ovakvog stila života su vidljive- od porasti alergije, gojaznosti do različitih bolesti. Nutricionista Anita Šupe, autorka knjige “Istine i laži o hrani” kaže da kad se iz ishrane izbace šećer i pšenica dolazi do vidnog poboljšanja zdravlja, smanjivanja ili čak nestanka mnogih bolesti. Ona se zalaže za koncept ishrane LCHF (Low Carb High Fat) sa manje ugljenih hidrata (šećera i skroba), a više prirodnih zdravih masti što je po njenim rečima mnogo više od pukog smanjivanja UH u ishrani.

Povrće na sve načine

LCHF filozofija je pokret vraćanja tradicionalnoj, izvornoj ishrani i odbacivanje rafinisanih i GMO namirnica koje nisu ni postojale do pre 50-100 godina. LCHF preporučuje povratak svinjske masti, pravog maslaca i jaja u kuhinje, biranje isključivo hrane bez hemikalija, iz domaćeg, lokalnog i organskog uzgoja. Ovde je povrće glavni sadržaj obroka, dok su najvažnije smernice: smanjeni unos šećera, skroba i rafinisane hrane, povećan unos povrća, prirodnih masti i prave domaće hrane.
Ovako izgleda jedan tipičan LCHF ručak:
• Komad mesa/ribe
• Umesto priloga od krompira/riže/testenine/hleba napravi se prilog od raznog povrća – ono se može kuvati, peći, pržiti, grilovati, dinstati
• Sve se začini masnoćom u kojoj se pripremalo jelo ili se doda masnoća ako je jelo ”suvo”
• Salata se jede kao i obično
• Umesto sokova i piva, pije se voda ili umerena količina (1 dl) vina, preporučuje se crno
Skrob se zamenjuje povrćem koje predstavlja volumen obroka, dok masnoća daje sitost. Količina masnoće se povećavamo tako što se ne peče više na suvoj tavi već se slobodno u pripremi hrane koriste prirodne masti (svinjska mast, maslac, maslinovo i kokosovo ulje).

Kako bez hleba?

Oni koji ne mogu bez hleba mogu ga ispeći sami od mlevenih orašastih plodova, kokosovog brašna ili semenki. Naročito se preporučuje kefir uz doručak.
Anita Šupe napominje da je ljudsko telo fantastično i čim mu uskratimo hranu punu aditiva i GMO žitarica, šećera i sl. ono počne da se regeneriše i dovoditi u ravnotežu, u svoje prirodno zdravo stanje, dok mnoge zdravstvene tegobe nestaju- od hroničnih upalnih bolesti, metaboličkog sindroma, prekomerne telesne težine, do alergija i autoimunosnih bolesti…
-LCHF ishrana nije lek, već je podrška telu koje samo poseduje čudesnu moć samoisceljenja-napominje Anita Šupe, autorka knjige “Istine i laži o hrani” o LCHF načinu ishrane, o zabludama, tome šta je zdravo, a šta nije, o tome kako te zablude plaćamo svojim zdravljem.
Autorka tvrdi da najskuplje plaćamo zabludu da su masnoće životinjskog porekla i holesterol štetni i da izazivaju srčane, kao i bolesti krvnih sudova.
-Cilj ove knjige je da čoveku pruži mogućnost slobodnog izbora i povratka na izvornu vrstu hrane za koju danas neosporno znamo da ljudskom telu daje sav potreban „građevinski materijal“-kaže Anita Šupe koja je diplomirala ishranu i nutricionizam na Univerzitetu u Geteborgu u Švedskoj gde je imala priliku da se upozna sa novim načinom ishrane koja podrazumeva unos malo ugljenih hidrata, ali puno masti za koji se veruje da ga primenjuje trećina stanovnika Švedske.
U svojoj knjizi Anita Šupe je odgovorila na pitanja:
• Šta je doprinelo epidemiji šećerne i drugih „civilizacijskih bolesti“?
• Da li je naš strah od masnoća i holesterola zaista opravdan?
• Koje su dobre a koje loše masti?
• Zašto treba izbegavati preterano lučenje insulina?

Praktični saveti za sprovođenje LCHF ishrane

U ishranu uvedite sirovo povrće, voće i druge sirove namirnice jer su bogate netaknutim vitaminima, mineralima, antioksidantima, probiotikom, bakterijama i enzimima. Mnoge od ovih važnih supstanci gube se ili potpuno nestaju kuvanjem, a jedan od jednostavnih načina konzumiranja sirovih namirnica je pravljenje kašastih sokova od voća i povrća. Važno je da čitate deklaracije na proizvodima, a naročito obrtite pažnju na udeo belančevina, masnoća i ugljenih hidrata. Nabavite tablicu prehrambenih vrednosti kako biste mogli da proverite koliko ugljenih hidrata sadrže pojedine namirnice.
Ako želite da smršate koristite namirnice sa maksimalno 5% ugljenih hidrata, 5g na 100g namirnica. Kad god je to moguće i koliko dozvoljavaju vaše mogućnosti, uvek birajte čiste, prirodne namirnice u njihovom izvornom obliku, organski ili domaće gajene.
Jedite kad te gladni, dok ne utolite glad. Nakon nekoliko nedelja ćete naučiti da slušate svoje telo i shvatićete da ste siti sa mnogo manjom porcijom od one na koju ste navikli.
Izbegavajte prerađevine pune veštačkih dodataka i hemikalija. Umesto klasičnih priloga jelu kao što su krompir, testenine i pirinač jedite povrće na razne načine/pečeno,prženo, dinstano,kuvano i sirovo, uvek uz dosta masnoće jer je tako ukusnije i sitije. Preskočite obrok kad niste gladni.
LCHF ishranom ješćete više mesa ili belančevina, a kalorije koje ste nekad dobijali iz ugljenih hidrata nadokndićete iz masnoća. Jedite konkretne obroke i ne grickajte između njih.
Oni koji su godinama živeli na industrijskim prerađevinama prepunim toksina obično sa ovom ishranom osete potrebu za čišćenjem, pa im telo traži lagane obroke u vidu salata ili smutija s puno zelenog povrća. LCHF je model ishrane u kojem svako treba da pronađe sebe i svoju meru. Većina ljudi osluškujući telo i prateći znakove gladi i sitosti ubrzo reguliše svoju težinu bez zamornog merenja hrane i računanja kalorija. Glavobolja, umor i otežana koncentracija su normalne pojave kad telo prelazi sa korišćenja šećera/ glukoze kao primarnog izvora energije na korišćenje masnoća. Neko čak ima i glavobolju, ubrzan rad srca, grčeve u nogama, pojačano znojenje, ali sve su to prolazne tegobe.

Knjigu “Istine i laži o hrani” po ceni od 880 din+troškovi dostave možete poruiti telefonom 066060820 ili putem porudžbenice:



 

 

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Gozba sa Majom Volk Mnogi su zahvaljujući njenim knjigama i…