BG online

Estetika

I mame mogu biti fit

Volite sebe i svoje telo

“Ne treba da budemo savršeni, već da se osećamo bolje…”

Ona ima 38 godina, telo dvadesetogodišnjakinje, troje male dece i osmeh zadovoljne i srećne žene. Ono što Jasnu Magdić čini fit mamom je i njena fantastična samodisciplina. Hrani se zdravo, vežba dva puta dnevno i postiže odlične rezultate u radu sa ženama i devojkama kojima je omiljeni motivator, trener i mentor na putu do vitke linije, dobre forme i osećaja zadovoljstva sobom.
-Oduvek sam se bavila sportom, bila sam atletičarka. Odrasla sam kao i svi na domaćoj hrani i tradicionalnoj kuhinji, ali sam kad mi se otac razboleo od kancera uvela ozbiljnu promenu u svoju ishranu. U to vreme sam bila student, čvrsto rešena da se hranim zdravo- priča Jasna Magdić koja je u online svetu popularna i kao FIT MAMA www.fitmom.rs.

Kako dobro organizovati vreme?

Zdrava ishrana na njen način podrazumeva svakodnevno konzumiranje velike količine svežeg povrća, voća, orašastih plodova, a meso odavno ne jede. Nikad nije prestala da bude fizički aktivna, čak je ni tri trudnoće nisu usporile niti promenile njenu svakodnevicu.
-Režim ishrane za koji sam se odavno odlučila mi je doneo  više energije, bolje spavanje, pozitivan duh. Hrana ne opterećuje stomak, redovan trening mi pomaže da svu negativnost izbacim iz sebe, dok je atletika još u mlađim danima mom telu dala definiciju jer lepo oblikuje mišiće-kaže Jasna Magdić.
To što je mama troje mališana je ni u jednom trenutku nije odvojilo od njenih dobrih navika. Naprotiv. Danas je majstor dobre organizacije svog dana čemu podučava i svoje klijentkinje.
-Kad je reč o vežbanju, samo sam napravila mali pauzu nakon svakog porođaja jer je reč o tri carska reza. Pored dobre organizacije za ovakav način života potrebni su jaka volja i motivacija i uvek naglašavam da je nemoguće da ne možemo odvojiti za sebe sat vremena u jednom danu. Sve je pitanje prioriteta i izbora, da li ćete gledati seriju ili otići na trening- tvrdi Jasna.
Nijedan njen trening nije isti jer ona ne voli monotoniju, bilo da je reč o vežbanju sa rekvizitima, na otvorenom, trčanju, plivanju, vožnji bicikla, planinarenju…
-Prvo sam mnogo učila od svog trenera pre mnogo godina, a kasnije sam bila samouka, mnogo sam čitala, sama kreirala vežbe, a rezultate prvo testirala na sebi. Najveći uspeh mi je kad čujem da je neka devojka ili žena vežbajući i menjajući sebe ostavila cigarete. Kad uđu  u ovu priču sa mnom, bude im lepo, a vremenom zavole sebe i svoje telo.

Zdravlje na prvom mestu

Voleti  svoje telo možemo i moramo, uvek. I onda kad ono nije savršeno, napominje Jasna Magdić.
-Ne treba da nam je cilj da budemo savršeni, već da  se osećamo  bolje. Kad pojedemo nešto što je zdravo imamo više energije. Ko vežbanjem i ishranom ima za cilj samo da smrša, brzo će se vratiti na staro  jer je stalno gladan, pod tenzijom i nezadovoljan. To nije ispravan put. Najvažnija motivacija treba da bude zdravlje, a doterivanje za plažu, a posle letovanja da se nastavi po starom.
Jasna trenira celog života i kaže da i danas sebi ponekad nađe manu. Svesna sopstvene nesavršenosti svojim klijentima i sama priča o tome.
-Kad mi se neko javi prvi put, uputim ga da popuni upitnik kako bih ga bolje upoznala. Zatim razgovaramo telefonom, a meni je u radu individualni pristup najvažniji. Treninge sa klijentima radim uživo ili online, stalno snimam neke nove treninge, a pored toga im pripremam i plan ishrane- objašnjava Jasna kako izgledaju njeni susreti sa klijentima sa kojima može uvek da radi i online.

Stomak se ne skida vežbanjem

Onome ko želi da smrša napominje da je najvažnije da  redukuje ishranu a ne da trenira jer treninzi bez smanjenog unosa kalorija po Jasninim rečima neće dati željeni rezultat.
-Ima onih koji žele da skinu stomak trbušnjacima što je potpuno pogrešno. Nikad na taj način to neće postići jer se višak masnoće sa stomaka skida ozbiljnom korekcijom ishrane ili eventualno kardio treninzima. Trbušnjake radimo tek kasnije, oni nam služe za finese. Salo se gubi promenom ishrane, uobročavanjem, hranom bogatom vlaknima, pravilnim kombinovanjem namirnica. Ja neprekidno učim i nadopunjujem svoja znanja o tome, pratim ozbiljna istraživanja i naučne radove na ovu temu- priča Jasna.
Veoma je ponosna na neke rezultate svojih klijenata i izdvaja jednu od njih, devojku koja je kod nje došla nezadovoljna sobom. Nije čak imala veliki višak kilograma, ali se hranila haotično i nezdravo, bila je hronično deprimirana…
-Pažljivo sam joj prišla, a ona je odmah počela redovno da trenira. Kad je reč o ishrani burek koji je jela svakog jutra je zamenila obrocima koji su joj doneli mnogo dobre energije, počela je pozitivno da utiče na ukućane, nedugo zatim se udala i sad je u drugom stanju. U početku je sve delovalo nerešivo, ali se dogodio totalni preokret u njenom životu.

Sakrijte vagu

Ono što Jasna uvek kaže ženama koje se svaki čas mere i čekaju da vaga pokaže čarobni broj koji bi ih usrećio je da vaga nije realan pokazatelj toga šta se sa njihovim telom dešava.
-Mišići su teži od sala. Ako se na vama vide promene apsolutno ne gledajte šta vaga kaže. Kad je reč o trenutku kad treba početi sa novim navikama moja poruka je da nikad ne treba čekati ponedeljak, niti da se kockice slože. SAD je trenutak za promenu, a moj je savet da nema odlaganja. Raduje me kad čujem od devojaka nakon treninga da imaju osećaj kao da bi se “isprljale” kad bi pojele nešto slatko, masno ili nezdravo. Meni je porodica na prvom mestu, ali ja nisam samo majka. Da bih dala najviše od sebe svojoj deci i suprugu,  moram biti ja zadovoljna, zdrava i raspoložena. Sve to dobijam zdravom ishranom i redovnim vežbanjem.
Svaka mama može biti fit, tvrdi Jasna.
-Posle porođaja gotovo da nisam  imala visak kilograma. Sve može da se vrati na svoje samo ako rešite da to uradite i potrudite se. Zašto se vaditi na trudnoću i lagati sebe? Sigurna sam da se može sve, a ja sam primer tome.

Kako izgledaju FIT obroci?

Jasna je osmislila kamp za devojke i žene na Zlatiboru koji će biti aktivan tokom leta. Tamo će sa njom trenirati i zdravo se hraniti one devojke i žene koje žele da sebi priušte kvalitetno provedeno vreme.
-Kamp je namenjen onima koji žele da promene loše navike, da redovno vežbaju i hrane se drugačije. Tokom kampa minimiziramo korišćenje cigareta, pet dana ćemo biti bez slatkiša, mleka i mlečnih proizvoda, a meso može da se jede samo u određenim kombinacijama, nikako sa krompirom, pirinčem ili hlebom. Takve kombinacije hrane ometaju varenje, a sve kalorije se pretvaraju u šećere, šećeri u  masnoće. Da bismo rasteretili probavni trakt treba da jedemo vlakna ili sveže povrće. Mleko nam ne donosi ništa dobro, ima u sebi proteine koje mi ne varimo,  kao i kazein- mlečni protein koji nije dobar za sluzokožu creva.
Kako izgleda jedan dan Fit mame? Budi se u 7, sprema decu za vrtić, pije zeleni smoothie. Prvi trening joj počinje u 10h a nakon jutarnjeg treninga popije proteinski smoothie.
-Ponekad za doručak pripremim ovsenu kašu, slatku, sa svežim i koštunjavim voćem. Popodnevni trening imam sama ili sa ženama koje treniram, a moj ručak čini ogromna količina svežeg povrća od brokolija, cvekle, salate, tikvica, karfiola, svog mogućeg povrća, sa prelivom od kombinacije maslinovog, kokosovog i konopljinog ulja, limunovog soka, malo himalajske soli. Uz to može biti na meniju testenina, npr. od crvenog sočiva ili slatki krompir.  Za večeru uz salatu mogu da jedem lanene pločice sa namazom od humusa, nekad kuvanu leblebiju ili hleb od proklijalog zrna pšenice.
Na pitanje kako odoleti industrijskim proizvodima koji nam se smeše iz reklama i sa rafova u prodavnica Jasna kaže:
-Kad ste gladni ne idite u prodavnicu.

Branka Gajić

Foto: Dario Konstantinović
Mesto snimanja: City wellness, Beograd

Jasnu Magdić možete kontaktirati mejlom: [email protected] ili telefonom: 0648699023
web sajt: www.fitmom.rs
Facebook: www.facebook.com/fitmomjm
Instagram: www.instagram.com/fitmom_jm

© by BGonline. All rights reserved

Prijavite se za newsletter BGonline-a! Radite na sebi, tu uvek ima posla!

Ostavite komentar

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

To Top
PROČITAJTE I OVO:
Od toga koliko volimo sebe zavisi i koliko će nas…