BG online

Estetika

Čudesni efekti planetarno popularne tehnike vežbanja

5 RAZLOGA DA VEŽBATE PILATES

Pilates tehnika je bila toliko ispred svog vremena da je bio potreban ceo jedan vek da stekne planetarnu popularnost. Vreme u kojem se razvijala bez masovnih medija komunikacije, neobične sprave i nedostatak svesti o potrebi vežbanja učinili su svoje. Čak i danas, u vreme ekspanzije fitnes industrije, teško je promovisati pilates i objasniti zašto je ovaj način vežbanja toliko delotvoran i uveriti buduće klijente u čudesne efekte ove tehnike.
Neophodno je osetiti sve na svojoj koži, probati, vežbati pa primetiti razliku. A pre nego zakažete svoj probni čas odabrali smo, samo pet, sigurnih, provernih rezultata i potvrđenih u našoj praksi!

UŽI STRUK i RAVAN STOMAK

Pilates vežbe su tako dizajnirane da aktiviraju duboke mišiće abdomena koji se popularno nazivaju CORE. Reč je o mišićima koji kao korset oblažu unutrašnje organe i imaju važnu ulogu u stabilizaciji kičmenog stuba i postaju još jedna tačka oslonca koja vaše kretanje čini efikasnijim i lakšim. Međutim, za ovu priliku ističem još jedan efekat snažnih mišića CORE-a. Pored nesumnjivog  uticaja na vaše zdravlje, ovi mišići, kad se aktiviraju posebno dizajniranim pilates vežbama imaju tu moć da vam izravnaju stomak i naprave struk užim. Često do nas dođe komentar klijenata kako bez izgubljenog jednog grama izgledaju mršavije i mogu da uđu u farmerke koje su odavno otpisale. I zaista, popularne „pločice“ koje se smatraju idealom jakog stomaka i nemaju mnogo uticaja na to da stomak bude ravan.
Transversus abdominis ili poprečni trbušni mišić sastavni je deo untrašnjeg CORE i izgleda kao korset i ima moć da spoljne mišiće povuče ka unutra što rezultira manjim obimom struka.

DRŽANJE POPUT BALERINE, BEZ ZAVRŠENE BALETSKE ŠKOLE

Svaka pilates vežba sadrži i istezanje. Izduživanje tokom napora je sastavni deo pilates tehnike. Baletski pokreti su bili velika inspiracija Jozefu Pilatesu u stvaranju ovog revolucionarnog načina vežbanja. Pilates je na svom početku,  tokom prve polovine prošlog veka,  bio tajno oružje balerina i plesača, njihovo sredstvo da ostanu u dobroj formi tokom napornih nastupa. Baletska kuća iz Hjustona u svom sastavu ima pilates studio sa svim originalnim pilates spravama i obaveza je svih članova trupe da redovno vežbaju. Vežbajući pilates dobijate priliku da dobijete gracioznost jedne balerine iako se nikad niste bavile baletom i što je najvažnije, bez ozira na godine! Verujte mi na reč!

 IZGLEDAĆETE MLADJE

Vežbajući pilates vežbate i mišiće koji podržavaju idealni položaj tela i način na koji hodate, stojite i sedite se menja na bolje. Boljim držanjem štitite svoju kičmu i zglobove, a u isto vreme izgledate mlađe. Proces starenja tela podrazumeva menjanje držanja tela tokom godina. Glava teži ka napred, ramena se povijaju, gubi se masa mišića i njihova elastičnost. Samo ispravljanje tela, pravilno držanje vizuelno oduzima i godine i kilograme.

PRILIV ENERGIJE, BOLJE RASPOLOŽENJE

Milton Erikson čuveni psihoanalitičar i osnivač hipnoterapije, govorio je svojim pacijentima da prebroje sve antene na zgradama na putu do njegove ordinacije. Želeo je da isprave držanje, usprave se i hodaju visoko podignute glave, jer je duboko verovao da promena stava tela ima uticaj na naše raspoloženje. Naše iskustvo govori u prilog njegovom uverenju! Pilates vežbe su tako dizajnirane da uvek sadrže, pored izazova snage i istezanje tako da ceo trening, iako zahtevan, ostavi telo relaksirano, istegnuto i vitalizovano!“Posle časa osećam ogoromnu energiju za jedan uspešan, radni dan, ne osećam se slomljeno, umorno kao posle nekih drugih fizičkih aktivnosti.“ Ovo je komentar skoro svih naših polaznika!

JAČI IMUNI SISTEM

Istorijat pilates metode predstavlja istoriju jednog čoveka, njenog tvorca Jozefa Pilatesa. a  ostrvo Isle of man u Velikoj Britaniji ima važno mesto u razvoju ove tehnike. Tamo je u zarobljeništvu, tokom Prvog svetskog rata,  Josef Pilates počeo sa dizajniranjem svojih revolucionarnih sprava. Pilates legenda kaže da su skoro svi zarobljenici redovno vežbali pilates vežbe i da ih je sve, uprkos vrlo lošim higijenskim uslovima, zaobišao ozloglašeni grip.
Da li pilates zaista može da poboljša imuni sistem?
Ovako stoje stvari…
Važan deo imunog sistema je i LIMFNI SISTEM, a limfa za razliku od krvi nema svoju pupmu, kao što je srce, da pospeši njen protok.

Svesni pokret menja vaš život

Ono što ubrzava cirkulaciju limfe kroz telo je pokret mišića i disanje.Tehnike disanja su važan deo pilates vežbi, a kako je sam Jozef Pilates govorio „potrebno je uz pokret i izdah izbaciti svaki atom „starog“ vazduha iz pluća“. Pokreti mišića koji pospšešuju protok limfe su pre svega lagani, kontrolisani pokreti, svojstveni pilatesu i jogi, a može biti od koristi i lagana šetnja. Istezanje, masiranje rolerom i položaj sveće su tehnike koje dodatno mogu uticati na dobrobit imunog sistema. Moto Balanced Body kompanije „Mindful movement can change your life“, ili prevedeno na naš jezik „kontrolisani, svesni pokret može promeniti vaš život“ posle ovih pet dobrih razloga za vežbanje pilatesa postaje uverljiviji! Kako smo već rekli, neophodno je da probate i uverite se sami u moć ove tehnike za koju je Jozef Pilates verovao da mora postati dostupna svima i da može promeniti ceo svet na bolje!

Katarina Kuljača
Informacije: katarina@feelpilates.net
011 4 120 272
060 500 90 59

Arhiva tekstova Katarine Kuljače:
Telo radi šta mu um kaže
Učite i pomerite lične granice, postanite PILATES INSTRUKTOR
Pilates- jača telo i opušta um

Intervju sa Katarinom Kuljačom:

Telo radi šta mu um kaže

Ostavite komentar

Odgovorite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
Na vrh
PROČITAJTE I OVO:
PROČITAJTE I OVO:
SVE O KURSEVIMA I ISPITIMA NA SAJMU OBRAZOVANJA Queen Victoria…