BG online

ZDRAVLJE

Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente

SMRŠALA 17KG, A HLEB JOJ JE BIO OSNOVNA NAMIRNICA (Ana Lipowatz)

Kad je u pitanju ishrana ljudi generalno teško menjaju svoje navike, a najčešće ih i veoma odlučno brane. Zašto? U svim kulturama hrana je mnogo više nego potreba. Ne postoji nijedna kultura na svetu gde čovek jede sam. Hrana je simbol zajedništva i pripadnosti. Ona u emocionalnom smilslu pojačava familijarne veze, daje osećaj prijatnosti i trajanja. Veoma je teško odvojiti čoveka od ukusa hrane sa kojom je porastao. Ono što jedemo govori o tome ko smo i odakle dolazimo, daje nam lični pečat. Zato, promeniti ishranu znači dobrim delom promeniti sebe. Promene su moguće, ali one idu sporije nego što bismo mi to želeli. Zato i moj lični put na ovu temu nije bio kratak.anaLipowatz1

U prodavnici sa 60 kasa nema mesta za zdrave namirnice

Život u drugim zemljama me je doveo u kontakt i sa drugim kulturama, običajima i naravno, drugim navikama u ishrani. U Moskvi sam se uvek čudila tome koliko odrasli i deca vole kavijar, usoljenu ribu, crni hleb, kao i tome da crni čaj piju uvek posle jela. U soseve i salate stavljaju dosta majoneza, dok im je heljda najčešći prilog jelu. Sve to se nije poklapalo sa mojim dotadašnjim navikama. Ali, s druge strane primetila sam da su im porcije daleko manje od naših, ručak može da bude tanjir supe od povrća ili pečuraka i parče crnog hleba, da jedu manje mesa, a više ribu. Ipak, ono što mi je najteže padalo bila je nabavka hrane u milionskom gradu. Za odlazak u kupovinu hrane u Moskvi treba odvojiti ceo dan. Samoposluge imaju i preko 60 kasa. Izbor hrane je toliko veliki da vam ne daje vremena za proveru kvaliteta i porekla namirnica. Kupovina na veliko učinilo je da se moja kilaža tokom pet godina, pri mojoj visini od 172 cm, polako ali kontiniurano pela i približila cifri od 80 kg. Sećam se da nisam ni bila posebno očajna, jer mi je prioritet uvek bio neko ili nešto drugo.

U šoping biciklom

anaLipowatzTakva sam 2008. godine došla u Austriju (Insbruk, Tirol). Na drugu planetu. Ljudi, i stari i mladi – svi na biciklima, na biciklu mala korpa, a u korpi hrana samo za danas. Moram da priznam da je to za mene bio kulturološki šok. Po prvi put sam počela da gledam na hranu drugačije. Austrija, a pogotovo Tirol, ekološki je raj za proizvodnju zdravih i dobro kontrolisanih životnih namirnica. Ono što me je najprijatnije iznenadilo jeste običaj ljudi da kupuju proizvode svog regiona. Na primer, oni neće poželeti da kupe jagode iz susedne Italije, već će čekati da stignu domaće iz Tirola. Isto je recimo i sa mesom. Iako je meso iz Nemačke jeftinije, Tirolci će uvek dati prednost svom proizvodu. Pod devizom „bolje manje, ali kvalitetnije“ (“Klasse statt Masse“). A kod mene su posledice bile dalekosežne.
Zašto? Kakve god da su naše okolnosti, čak i onda kada su one pozitivne, čovek ima prirodnu potrebu da se suprotstavi svemu što je novo. On sudi prema svojim davno uspostavljenim šablonima. I ma kako to čudno izgledalo, tu počinje prva faza transformacije. Ona protiče tako što mi odbijamo sve promene, puni smo kritike za sve nepoznanice oko nas kao i želje da svima objasnimo svoje večne postulate. I sama sam se uporno branila napadajući: “Kako možete da volite ove ogromne, kao teniska lopta, hlebne knedle?“, “Pa zar vam ove špezle nisu premasne?“, ”Kako to da za ručak jedete samo slatko?” (“Keiserschmarrn” – slatki dronjci s dzemom, koji se u Tirolu jedu za ručak). Kakvo je tek bilo moje razočaranje kad su mi na pitanje “Kako vam se sviđa sarma?“ odgovarali da su jeli i ukusnije stvari. Da ne pominjem to da su moju tortu od 12 jaja smatrali gotovo smrtonosnom.

Sita i vitka

Druga faza dolazi vremenom, a vi polako počinjete da se nesvesno menjate. Prvi put sam kod sebe primetila promene te vrste kad mi se obožavani tetkin ajvar pokvario u frižideru. Onda se to ponovilo s kajmakom. Shvatila sam da postoje i druge ukusne stvari, ali daleko manje masne. I shvatila sam da ne želim nazad. Osećala sam se dobro i počela sam da uživam u promenama, ali i u svojih novih 70 kg (od kojih je na prvom BIA merenju bilo 19.5 kg masti). Najvažnije mi je bilo da nisam gladna, a da ipak vodim računa o tome šta jedem. Lako sam se navikla na integralni hleb u Austriji, s obzirom da je to najlepši austrijski proizvod. Nije mi bilo teško ni da ga često sama napravim. Da, hleb je postao moja osnovna namirnica. Pružao mi je dug i prijatan osećaj sitosti i svojim ukusom je idealno dopunjavao svu ostalu hranu. U Crnoj Gori sam ga jela uz paradajz i sir. U Rusiji uz salatu od haringe. U Tirolu – s krompirom! Bilo je očigledno da zahvaljujući takvoj ishrani ne gubim samo na težini, već da moje telo gubi mast. Prijatelji su počeli da se interesuju na kojoj sam dijeti, a ja sam im odgovarala da je u pitanju samo pravilna ishrana. To je postalo moj glavni moto. Nakon dve godine moja vaga je pokazala 63 kg (od kojih 13.2 kg masti u telu). Tu težinu imam i danas. Shvatate li da je od 7 izgubljenih kilograma, 6,3 bila mast?!
Konačni cilj je treća faza, takozvana svesna faza. Ona započinje onda kada promene postaju sastavni deo Vašeg života. Samo takve promene su trajne. Meni su do postizanja ovog cilja bile potrebne pune 4 godine, a Vama će uz Fett- frei biti dovoljno – samo 60 dana !

Ana Lipowatz
www.fett-frei.at

Foto: Sanja Rajković

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva se na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima „normalnu“ težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.
Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!

fett-frei

©  BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Život bez slatkiša je moguć i lep
Zašto (ne) treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

Potiskivanje emocija dodaje kilograme

Ostavite komentar

Odgovorite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
Na vrh
PROČITAJTE I OVO:
PROČITAJTE I OVO:
Tajni recept za promenu je u Novom Kodu NLP-a (efektan,…