ZDRAVLJE

Masaža stopala by Peđa Filipović- za telo bez napetosti i zapisa stresa

Postoji toliko načina da napravimo našu malu oazu, naš kućni wellness, poklonimo sebi dodir pun ljubavi i želje da se opustimo, odagnamo zapise stresa, otklonimo napetost i bol u nekom delu tela, kako sebi, tako i članovima porodice ili prijateljima.
Naši preci su veoma posvećivali pažnju nezi stopala- od toplih kupki, preko ušuškavanja u vunene čarape. Nisu znali za refleksne lukove, niti za nervne završetke,ali su ulagali u svoje zdravlje.
Refleksoterapija stopala je metoda koja je ima svoje značajno mesto u programima čuvanja zdravlja, ali i lečenja širom sveta. S obzirom na to da na stopalima ima 7000 nervnih završetaka i da su svi oni grupisani u zone koje su refleksna projekcija svih organa i organskih sistema našeg tela, posebno kreirana masaža ima izuzetan efekat harmonizacije rada unutrašnjih organa, balansa i fizičkog, mentalnog i duhovnog bića, izražen anti- stres efekat skidajući zapise svakodnevice i opuštajući svaku ćeiju bića, kao i detoksifikacioni efekat.
Refleksna masaža stopala utiče na opuštanje celog tela i ostavlja za sobom utisak „hoda po oblacima“. Ukoliko je neki od organa ili organskih sistema našeg tela blokiran, u dugotrajnom stanju napetosti, opterećen nakupljenim zadržanim slobodnim radikalima, u bolesnom stanju- na refleksnim zonama istog nakupljaju se soli mokraćne kiseline koje se u toku masaže stopala osećaju kao kristalići ili zrnca peska i često je stimulacija osetljiva i bolna.
Masaža na ovaj način ima za cilj da stimuliše oslobađanje nakupljenih kristalića sa refleksnih zona i njihovu evakuaciju iz organizma. Najveći deo ovakvog procesa odvija se preko bubrega te se zato na zone urinarnog trakta obraća posebna pažnja.
To je i jedan od osnovnih razloga zašto se nakon masaže preporučuje ispijanje pola litra mlake vode u laganim gutljajima- da bi se iz tela izbacilo ono što pokrenemo.
Jedan važan detalj- telo je podeljeno po sredini u ovoj filozofiji. Svi organi i sistemi koji se nalaze jasno na levoj strani imaju svoju projekciju samo na levom stopalu- levo plućno krilo i levo bronhijalno stablo, levi deo ramenog trapezastog mišića, levi zglob ramena, ruka, levi bubreg, mokraćni kanal, slezina, levi jajnik, testis, kuk i leva noga. Sa desne strane su istovetni organi i sistemi, izuzev slezine.
Na desnom stopalu projektuje se jetra i žučna kesica. Svi organi kroz koje prolazi centralna linija imaju svoje polovine, tj refleksne zone i na levoj i na desnoj strani. Ždrelo,dušnik, jednjak, želudac, dvanaestopalačno crevo, gušterača, creva-i tanko i debelo, mokraćna bešika, materica, prostata, kičmeni stub i posebno važni- tzv. paravertebralni mišići, opružači trupa.
Posebno bitan detalj je da se zbog ukrštanja nervnih puteva, sve što se nalazi na glavi je kontra u refleksologiji postavljeno.
Sve sa leve strane glave je projektovano u refleksnim zonama na desnom stopalu, sve sa desne strane glave na levom stopalu.
Uvek započnite prvo sa masažom levog pa potom desnog stopala. I još jedna malena „caka“ – ukoliko se pojavi bol u toku stimulacije zone, zastanite, zamolite drago biće da što sporije udiše vazduh i za vreme udisaja masirajte. Bolna senzacija biće mnogo manja.
Za refleksnu masažu koristite neku od krema koje imate (za ruke, lice, za negu kože). Sa korišćenjem ulja će vam ruke proklizavati i nećete moći da se fokusirate na regiju.

Kućni wellness

Kako biste drago biće opustili i pripremili zone za masažu pre same stimulacije i masaže napravite toplu kupku za stopala od onoga sa čime raspolažete. Dovoljno je u lavor sa toplom vodom sipati grumen morske soli i eto čarolije. Ukoliko imate nešto od eteričnih ulja- lavandu, ruzmarin, cvet pomorandže, dodajte maksimalno 7 kapi ulja koje ste prethodno pomešali sa kašikom kupke za telo, kako vam na površini vode ne bi plutala masna fleka. Ukoliko želite nezaboravan trenutak, rascvetani porodični wellness u kupku ubacite latice crvenih ruža.
Nakon petnaestominutnog opuštanja uz šoljicu čaja, muziku koja vas opušta, bez mobilnih telefona i televizora, računara. Posvetite se jedno drugom u svojoj čaroliji.
Krenite lagano sa opuštanjem prvo levog stopala. Još ne koristite kremu.
1) Razgibavajte stopalo jednom rukom, kružno u skočnom zglobu, dok drugu postavite ispod pete. Kružite po par puta lagano u oba smera. Na ovaj način opuštate refleksne zone limfnih puteva, kukova i organe male karlice.
2) Dok peta leži na dlanu, drugom rukom savijajte celo stopalo od sebe. Istezanje Ahilove tetive,posebno pomaže refleksnim zonama organa male karlice,stomaka i išijadičnog nerva da se opuste. Savijajte, opustite par sekundi i ponovite par puta.
3) Savijajte celo stopalo ka sebi, koliko prija vašem „klijentu“. Ovaj pokret je tzv.stajanje na prstima i omekšava refleksne zone lifnih žlezda tela, disajnih organa, dijafragme, kukova.
4) Uhvatite palac stopala između prstiju. Razgibavajte ga kružno, savijajte ga koliko zglobovi i tetive dozvoljavaju i koliko prija. Sve zone polovine glave, vrata, biće zahvalne za ovakav uvod.
5) Obuhvatite sve prste stopala vašim prstima i razgibavajte ih lagano kružno, istežite ih lagano prema gore, savijajte. Odlična priprema za opuštanje, pripremu refleksnih zona sinusa, oka,uha.
6) Skupite sve prste i mekano, ujedno i brzo nadlanicom tapkajte celu površinu tabana. Probudićete cirkulaciju u refleksnim zonama gotovo svih organa i pripremiti ih za detaljnu masažu.
7) Zglobovima skupljene šake klizite preko risa, od prstiju do skočnog zgloba. Ponovite par puta pojačavajući pritisak, svesni da na ovaj način dajete impuls zonama disajnih organa, dijafragme, važnim limfnim putevima i žlezdama.

Sada počnite sa korišćenjem kreme. Odabrao sam za vaš kućni wellness ritual, par često najpotrebnijih stimulacija. Naravno da toga ima još, ali o tome ćemo na našim radionicama i predavanjima.

1) Refleksnu masažu stopala uvek počinjete i završavate sa zonom bubrega, mokraćnog kanala i mokraćne bešike. U liniji drugog prsta na sredini tabana nalazi se zona bubrega i nadbubrežne žlezde. Osetite je kod svih nas. Veličine je oko 2 santimetra. Postavite jagodicu palca i polako klizite odozgo na dole samo tih 2 santimetra. Kad završite jednu stimulaciju, odignite palac, polako ga postavite na gornji deo zone i ponovite 3 puta.

Nakon toga doziranim pritiskom jagodicom palca klizite ukoso, na dole, do gornje ivice petne kosti. Tako stimulišete mokraćni kanal.Zastanite uz gornju ivicu same petne kosti i polukružno stimulišite tačku, zonu mokraćne bešike.
2) Pronađite centar goda na jagodici palca. U njemu se nalazi refleksna zona naše glavne žlezde sa unutrašnjim lučenjem- hipofize. Pritiskajte lagano tačku, dok traje izdisaj ili udisaj ako je osetljiva. Ponovite par puta.
3) Masirajte jagodicu palca,od unutra ka spolja. Daćete lep impuls mozgu da se oslobađa svih nepotrebnih tereta.
4) Dok jednom rukom pridržavate palac stopala, ivicom vašeg palca masirajte unutrašnju stranu palca ( to je ona što je okrenuta ka drugom stopalu). Masirate samo ivicu gornje koščice stopala i oslobađate na ovaj način čeoni deo glave. Ponovite par puta.
5) Isti postupak, samo na spoljašnjoj ivici palca (ona koja je okrenuta ka drugom prstu). Oslobodićete napetost u potiljačnom delu glave.
6) Lagano izmasirajte jagodice od drugog do malog prsta, sa pokretima koji su usmereni od palca ka malom prstu. Ova refleksna masaža zona sinusa može biti od pomoći svima koji pate od istih.
7) Jagodicama drugog i trećeg prtsa masirajte par puta sam spoj drugog i trećeg prsta stopala. Na ovaj način stimulišete refleksnu zonu oka.
8) Masažom spoja četvrtog i petog prsta stimulišete refleksnu zonu uha.
9) Posebno vreme posvetite masaži celog unutrašnjeg svoda stopala od donje koscice palca do ivice pete. Ovo je gotovo svima neophodno, prija i odagnava napetost u kičmenom stubu , opušta mišiće opružače trupa. Masirajte celom jagodicom palca, prvo sa jednim dugim pokretom a potom lagano kružite stimulišući tačku po tačku. Odozgo na dole su smešteni segmenti vratnog dela kičme, leđnog (torakalnog) dela, slabinskog, gde je luk ivice najizraženiji, potom po ivici pete krsnog dela, i na samom dnu pete, trtičnog. Ponavljajte masažu više puta, dozirano se zadržavajući na bolnim i osetljivim delovima.
10) Masirajte jastuče ispod palca na tabanu. Ponovite par puta, štitna žlezda vam biće zahvalna.
11) Posebno se zadržite na jastučetu tabana koje je locirano od drugog do malog prsta. Ovo je refleksna zona često jako napetog ramenog snopa trapezastog mišića. Masirajte od drugog ka malom prstu zadržavajući se na kristalićima koje pod prstom osetite.
12) Ukoliko je rame osetljivo, pronađite koščicu odmah ispod malog prsta na spoljašnjoj ivici tabana i kružno je masirajte.
13) Od nje na dole, po samoj spoljašnjoj ivici tabana od zone ramena, do koščice koja se locira negde na sredini smeštena je refleksna zona ruke, a ta malena koščica je zona šake. Stimulacija ovih refleksnih zona opustiće napetost kako u ramenu tako i celoj ruci a posebno ,napetost vrednih i blagoslovenih šaka.
14) Odmah ispod zone šake, na dole do ivice pete po spoljašnjem svodu stopala locirana je zona noge. Može pomoći za opuštanje i rasterećenje umornih nogu.
15) Često je usled dugotrajnog sedenja ili prevelike fizičke aktivnosti, viška kilograma, ravnih tabana itd. osetljiv nerv išijadikus. Za olakšavanje tegoba, refleksologija preporučuje stimulaciju zone koja se prostire po gornoj ivici petne kosti, od zone mokraćne bešike do spoljašnje ivice tabana. Masirajte je palcem od unutra ka spolja, više puta, postepeno povećavajući pritisak.
16) Polako se fokusirajte na zonu risa. Na središnjem delu se nalazi zona pluća, disajnih organa i dobra masaža, sa dužim zadržavanjem prijaće jako. Osečaj skidanja tereta sa ramena ovde je potpuno prisutan s obzirom na to da se oslobađaju napetosti i svi mišići koji aktivno učestvuju u disanju.
17) Palčevima se zadržite na gornju regiju između gležnjeva. Masirajte duboko i kružno, fokusirani samo na ovaj deo. Limfni sistem će biti zahvalan, podsticaj izbacivanju viška zadržane vode u međućelijskom prostoru aktivan, a o značaju za imuni sistem i da ne pišem.
18) Postavite zglobove oba kažiprsta uz samu ivicu gležnjeva, unutrašnju i spoljašnju. Lagano, polumesečasto masirajte ka sebi, ponavljajući par puta, sa vrlo doziranim pritiskom jer je to jako osetljiva regija. Ovo je zona kuka .
19) Obratite pažnju na ovaj deo- sa unutrašnje, bočne strane petne kosti u centru, kod žena je smeštena refleksna zona polovine materice a kod muškaraca- polovina prostate. Sa spoljašnje, bočne strane pete kod žena jajnik a muškaraca –zona testisa. Laganim kružnim pokretima masirajte navedeni region. Posebno može biti osetljiv ako postoji problem ili energetski blok u ovom delu tela.
20) Ovo naše, kućno wellness putovanje kroz refleksnu ili zonalnu masažu stopala završite ponovo sa masažom refleksnih zona bubrega, mokraćnog kanala i mokraćne bešike.
Ukoliko postoji poblem sa kamenčićima u bubrezima, žučnoj kesici, molim vas ne radite refleksnu masažu stopala, kao ni tokom trudnoće i maloj deci.
U želji da što laganije hodate,kako kroz proleće,tako kroz svaki dan godine, nasmejani i voljeni sa mirisom vaše oaze i kućnog wellnessa poručujem da je glavni začin ove čarolije-ljubav. Živite je!

Vaš Peđa Filipović
Foto: Dario Konstantinović/ DAK Foto

Tekstovi Peđe Filipovića:
Moć pelina i lek za 3000 bolesti
Svoje tuge čuvam i ponekad im se vratim
Ljubav se razmenjuje dodirom
Odmorite umorne oči
Porodica se gradi od trenutka kad se dete začne
Dodir ljubavi za mamu i bebu
Savremeni wellness koncept SELFNESS
Lice je naša lična karta
Stres ostavlja zapise na duši, telu i muti nam misli
Vežbe za buđenje ličnih potencijala
Zaplovite pučinom svog mira, svesni da tako investirate u svoje zdravlje
Oči u oči sa sobom i prošlošću
Detinjstvo kao roditelj duše
Treptaj duše i koraci ka sebi

Intervju sa Peđom Filipovićem:

Svoje tuge čuvam i ponekad im se vratim (Peđa Filipović)

Nema komentara

Ostavite komentar

Prethodni tekst

Legendarni rok bend prvi put u Srbiji

Sledeći tekst

“Babe” nisu za penziju