BG online

ZDRAVLJE

Kako izgubiti kilograme i zadržati vitku liniju?

ŽIVOT BEZ UGLJENIH HIDRATA DOSADI

Doručak – omlet sa sirom, ručak – stek s dinstanim povrćem, uveče – salata sa grilovanom piletinom. Savremeni jelovnik danas uglavnom ne sadrži ugljene hidrate. Namirnice kao što su žitarice, testenina, pirinač i krompir stavljene su na crnu listu. Gde su nestale supe sa domaćim rezancima, krompir iz rerne, kupus s flekicama? Šta nas u stvari goji?
Ishrana koja delimično ili sasvim izostavlja ugljene hidrate iz ishrane, poznata kao “low carb” dijeta već godinama ne gubi na svojoj popularnosti. Poznate ličnosti, koje su preko noći uspevale da se izbave od viška kilograma, prenele su taj trend i na ishranu drugih ljudi. Tačno je da ishrana bez ugljenih hidrata brzo dovodi do smanjenja telesne težine, ali problem svih dijeta nije izgubiti, već zadržati izgubljene kilograme. Sve ono što nam je nedostajalo ili nam je bilo zabranjeno, kad se vrati u ishranu, vratiće i kilograme. Zato, ko želi da trajno izgubi na težini, mora da računa na to da promeni u ishrani nešto, ali zauvek.
Muškarci, generalno više vole meso, jaja, dakle proteine i pribegavaju češće „low carb“ dijetama, dok su žene uglavnom naklonjenije ugljenim hidratima. Tako su i eksperti, verovali ili ne, iz oblasti nutricionizma podeljeni, uglavnom prema ličnim naklonosti ka određenoj hrani.lipovac

Zašto muškarci daju prednost proteinima?

Razlog zašto su proteini najvažniji sastojak ishrane muškaraca, možda stoji u činjenici da oni imaju prirodno više mišićne mase od žena. Muškarac tridesetih godina ima mšićni kapacitet duplo veći nego žena istih godina. Od 30 do 40 godine života i na dalje, dolazi usled hormonalnih promena prirodno do gubitka mišićne mase. Taj gubitak više i bolnije pogađa muškarce, jer je duplo izraženiji nego kod žena, koje mnogo mišićne mase nisu ni imale. Tu je možda objašnjenje zašto su muškarci, u želji da zadrže taj nagli pad mišićne mase, češći posetioci fitnes centara od žena i zašto je ishrana bogata proteinima za muškarce imperativ. Da li to znači da ukoliko više jedemo proteine imaćemo i više mišićne mase? Nažalost ne!
Proteini iz hrane služe građenju mišićne mase, ali uglavnom u periodu rasta organizma, kada je u taj proces uključen hormon rasta, kao i seksualni hormoni. U kasnijoj fazi života, bez obzira koliko proteina uneli, receptori postaju neosetljivi i limitirani na dnevnu količinu od oko 2g proteina/kg telesne težine. Sve preko toga postaje teret za organizam, najviše za bubrege i druge ograne za izlučivanje.
„Da li je dijeta sa niskim sadržajem ugljenih hidrata ishrana više pogodna za gubljenje težine, nego neka druga, ne bih se složila.“ objašnjava Silke Restemeier ekspert nemačkog društva za ishranu (DGE). “Ako, posle godinu dana uporedimo rezultate dijeta sa generalno nižim unosom energije i dijete sa niskim sadržajem ugljenih hidrata, gubitak težine u oba slučaja je gotovo isti“. Ishrana bazirana na proteinima i mastima, čak i kod ljubitelja takve hrane zbog jednostranosti vremenom dosadi, a za one koji vole testeninu i pirinač, „low carb“ dijete svakako neće dugo trajati, a sama zabrana, samo će još povećati želju za njima.lipovac1

Raznovrsna ishrana programa Fett-frei

Pogram ishrane Fett-frei koji sam kreirala nije ni „low“ ni „high“, već jedna uobičajena, raznovrsna ishrana našeg podneblja u kojoj ugljeni hidrati igraju takođe ulogu. Progam ne forsira ugljene hidrate, već im samo vraća njihovo mesto na trpezi, koje su oduvek imali.
Nauka je podelila namirnice na ugljene hidrate, masti, proteine, dok priroda to nije uradila. Sve su namirnice u prirodi pomešane. Ne postoji nijedna čisto proteinska namirnica, niti masna namirnica. Svi istočnjački narodi žive na pirinču, a daleko od toga da su gojazni. Italijani koji svakodnevno jedu paste, takođe nisu gojazni, zatim Šveđani koji po svetskim parametrima spadaju u najmanje gojaznu zapadnu populaciju jedu dosta krompira.
Ključ mršavljenja je u negativnom energetskom bilansu, tj. u težnji da konzumiramo manje nego što trošimo, a to, da li su kalorija iz proteina, ugljenih hidrata ili masti je sekundarno. Da li se špagete „carbonara“ razlikuju od špageta „arrabbiata“? U čemu je razlika pizze s rukolom od pizze sa četiri vrste sira? Ne radi se o ugljenim hidratima, već o energetski preobilnim obrocima.
Amerikanci nisu toliko debeli zato što jedu ugljene hidrate, već zato što generalno previše energije unose, prevedeno na srpski jezik, prejedaju se.

Ana Lipowatz

Ana Lipowatz, diplomirani farmaceut i magistar nutricionizma, tvorac FETT FREI programa koji se zasniva se na mišljenju da nije važno koliko kilograma pokazuje vaša vaga, već kakvog su kvaliteta vaši kilogrami. To u praksi znači da muškarac visok 185cm, težak 100kg nije debeo ako je to pre svega mišićna masa, a da pri tom žena, koja ima „normalnu“ težinu može da izgleda debelo ako ima malo mišićne mase, a mnogo masnog tkiva, ili naravno savršeno, ako je obrnuto. Ana Lipowatz radi sa klijentima u Beogradu i Beču, ali i putem skype-a.
Program Fett-frei Ane Lipowatz!
Za samo 60 dana je moguće ostvariti ovaj san: smršati bez gladovanja uz hranu koju volite!
Ani Lipowatz možete pisati na mail: fettfrei@gmx.at

fett-frei

© BG online. All rights reserved

Arhiva tekstova Ane Lipowatz:
Vratite se dobrim navikama, mršavite s osmehom
Zlatna pravila pravilne ishrane
Musli s jogurtom
Zašto je teško izgubiti kilograme?
Piti mnogo vode (ni)je zdravo
Šta nam se dešava kad držimo dijetu?
Namirnice koje utiču na lučenje insulina
Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente
Život bez slatkiša je moguć i lep
Zašto (ne) treba mešati proteine i ugljene hidrate?
Tajne pravilne ishrane
Kako početi dijetu?
Pametno i kvalitetno mršavljenje
Opsednutost zdravom ishranom
Hrana ne sme da bude „terapija“
Efikasno mršavljenje
5 saveta koji će vam pomoći u mršavljenju
Mršavljenje preko interneta
Dan bez štrudle je kao nebo bez zvezda
Prirodna higijena
Šta je pravilna ishrana?
Vitki a siti
Šta nam telo kaže?
Ne plašite se ugljenih hidrata

Nutricionista ličnim primerom motiviše klijente

Ostavite komentar

Odgovorite

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sajt u boji
Na vrh
PROČITAJTE I OVO:
PROČITAJTE I OVO:
KUDA VODI NEDOSTATAK EMOCIONALNE PODRŠKE? (Bežanje u rad ili u…