News

Druženje blogera iz Nemačke i Srbije

Blogeri iz Nemačke i Srbije družili su se na manifestaciji pod nazivom “ZEHN + ZEHN: podrška evorintegracijama uz uključivanje društvenih mreža“. Na panelu u centru Beograda razmenili su iskustva o uticaju blogerske scene i socijalnih medija na promene u društvu u Nemačkoj i Srbiji. Centralna tema panela bili su utisci o nekoliko preduzetničkih projekata započetih u Srbiji uz podršku GIZ-a, koje su posetili prethodnih dana.
Jochen Mai, autor bloga Weinbilly, posetio je Rajačke pimnice, selo u kome je svaka kuća – vinski podrum. Ovo selo u kome je proizvodnja vina tradicija unazad 250 godina, oživelo je zahvaljujući podršci GIZ-a i lokalne samouprave.
-Potencijal – to je reč kojim bih najkraće opisao to fascinantno mesto. Kao i Srbiju uopšte. Ne možete da ostanete ravnodušni na tu lepotu i osećaj da “živite” istoriju. Kada kažem potencijal mislim na to da Rajačke pimnice nude ono što se teško nalazi na turističkoj mapi sveta. Mislim da bi taj “proizvod” mnogi turisiti iz sveta rado kupili- rekao je bloger iz Nemačke.
-Priča našeg domaćina, Zoran Petrova, ne može a da vas ne inspiriše,posebno u vremenima kada toliko mladih ljudi jedva čeka da ode i Srbije, a vi upoznajete nekog ko se nakon dve decenija života u inostranstvu vratio i započeo pravi pionirski projekat u kojem se isključivo oslanja na kišu, sunce i svoje sposobnosti. Toliko novog smo čuli i naučili o biodinamičkoj proizvodnji na potpuno netipičan način jedući preukusan domaći sir, hraneći krave, šetajući kroz polje pšenice- opisala je svoje iskustvo sa farme povrća i goveda Branisilava Antović, čiji je blog jedan od najpopularnijih lajfstajl bologova u Srbiji.
Marko Cvetković bloga Donmarkoc, posetio je u okviru projekta “ZEHN + ZEHN” istočnu Srbiju i, između ostalog, doživeo posebnost turističke ponude porodice Popović – mali brodić koji se iznajmljuje za prekorečne obilaske turističkih atrakcija poput Malog i Velikog kazana, Gvozdene kapije, Trajanove table i lika kralja Decebala uklesanog u stenu sa Rumunske strane.
Ove priče o transformaciji, dokazuju da je uz inovativnu ideju, rad i podršku, moguće razviti i na duže staze održati mali i srednji biznis, koji doprinosi približavanju Srbije Evropskoj uniji.
-Ideja ovog projekta je bila da te priče, na najutentičniji način, prenesemo ljudima i inspirišemo ih. Drago mi je da se pokazalo da smo bili u pravu. Bilo je ovo jedno zaista sjajno iskustvo, koje dokazuje da vreme tehnologije, uprkos svemu, može da zbližava i povezuje ljude ”, rekao je organizator projekta Andrej Horvat .
Autentičnost i sloboda u načinu rada blogera je u direktnoj vezi sa poverenjem koje u ono što oni pišu imaju njihovi pratioci.
-Oni pripadaju onom delu medijske scene koja trenutno zauzima poziciju najbližu ljudima i ljudi im zato veruju. Blogosfera funkcioniše na nivou prepoznavanja iskustva, dobre priče, a u projektima koje podržava GIZ priča koje vrede da budu ispričane zaista ima. Zato je ovo bio idealan spoj, koji će, nadam se postati recept u pridobijanju šire podrške za pozitivne promene- zaključio je nakon završnog panela poznati ekspert u oblasti digitalnih i analognih komunikacija, Lazar Džamić, koji je učestvovao u radu blogera tokom tri dana trajanja projekta.

Nema komentara

Ostavite komentar

Prethodni tekst

Ko je u ljubavi pametan, nije mnogo zaljubljen

Sledeći tekst

Usudi se da vidiš ono što ne želiš